וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המחבל מטולוז ביקר בעבר בישראל

על פי גורם אמריקני, בדרכונו של מוחמד מראח נמצאה בין היתר חותמת ישראלית. גורמים השב"כ: הנושא נמצא בבדיקה. בתוך כך, בתל אביב קיימו עצרת להזדהות עם קורבנות הפיגוע

יותם רונן

(צילום: יותם רונן, עריכה: מיכאל ברגמן)

עוד ועוד פרטים ממשיכים לצוף בנוגע למחבל שעמד מאחורי מעשי הרצח בבית הספר היהודי בטולוז, ונורה למוות במהלך עימות עם המשטרה בדירתו בעיר. גורם אמריקני באפגניסטן סיפר אתמול (חמישי) כי בדרכונו של מוחמד מראח בן ה-24 הופיעו כמה חותמות השופכות אור על תנועותיו האחרונות.

בין היתר, נמצא כי מראח הגיע בשלב כלשהו גם לביקור בישראל. על פי הדיווח בעיתון "לה מונד" הצרפתי, לא נמסרו פרטים בנוגע למטרת הביקור, אולם אותו גורם ציין כי לאור תגובותיו של מראח במהלך שימוע שנערך לו באפגניסטן, הוא "יכול היה, או ניסה" לבקר בשטחים הפלסטינים. כמו כן, לא נפסלה האפשרות כי הוא חיפש מקומות לביצוע פיגועים. גורמים בשירות הביטחון הכללי טוענים כי קיבלו את הדיווח והנושא נמצא בבדיקה.

חיסול המחבל בטולוז - כותרות אחרונות:
טולוז: המחבל נורה בראשו; "נמצא תיעוד מעשי הרצח"
אווה סנדלר על חיסול המחבל: "לא יפגע עוד בחפים מפשע"
השוטרים פרצו לבית המחבל, הוא נורה למוות כשניסה לזנק מהחלון
המצור בטולוז נמשך: "לא בטוחים כי המחבל עדיין חי"
צפו: פורסם סרטון בו נראה המחבל מטולוז

מוחמד מראח, המחבל שביצע את פיגוע הירי בטולוז צרפת, מרץ 2012. רויטרס
חיפש מקום לפיגועים בישראל? מוחמד מראח/רויטרס

גורם בצבא הצרפתי באפגניסטן עוד ציין כי מראח הגיע לאירן פעמיים. עם זאת, במנהלת המרכזית למודיעין פנים של משרד הפנים הצרפתי הכחישו את דבר הביקורים. הדרכון שלו מעיד גם על ביקורים בסוריה, בעירק ובירדן. כמו כן, הוא ביקר באזורים השבטיים של פקיסטן ב-2011, ואף הגיע לאזור המהווה מוקד ללוחמי הטליבן וללוחמים האיסלמים באזור.

גורם מודיעין אמריקאי אישר הערב לרשת CNN כי מראח הוכנס בעבר ל"רשימה השחורה" האמריקאית בה נכללים אנשים שנאסר עליהם לטוס ולבקר בארצות הברית. האיסור הוטל על מראח לאחר שגורש מאפגניסטן בשל חשש שהתאמן בבסיסי אל-קאעדה במדינה, אולם לא נמסר כמה זמן היה שמו של מראח ברשימה השחורה.

ארגון "ג'ונד אל-חילאפה", המקושר לאל-קאעדה, פרסם אתמול הצהרה שטוענת לאחריות הארגון בפיגוע בטולוז. ההצהרה פורסמה באתר שמשדר בדרך כלל חדשות של אל-קאעדה, ובנוסף פורסם מסר הקורא לצרפת לשקול מחדש את מדיניותה ה"עוינת" כלפי המוסלמים. ארגון גו'נד אל-חילאפה נטל אחריות בעבר על פיגועים באפגניסטן וקזחסטן.

בתל אביב: עצרת הזדהות עם קורבנות הפיגוע

בתוך כך, חברי הקהילה הצרפתית בתל אביב התאספו אמש ברחבת הסינמטק בעיר לעצרת זיכרון שקטה להבעת הזדהות עם קורבנות הפיגוע בטולוז השבוע. מוקד העצרת, יוזמה פרטית של שני עולים ותיקים מצרפת שהתארגנה באופן ספונטני בשבוע האחרון בפייסבוק, היה בדקת דומיה שעמדו מאות המשתתפים, שלאחריה שרו את ההמנון הצרפתי והישראלי.

"הזדעזענו מהאירוע הטרגי", סיפר לוואלה! חדשות אחד ממארגני האירוע, דוד לחמי, המתגורר בישראל למעלה מעשור. "יום אחרי הפיגוע יצרנו אירוע בפייסבוק, כל אחד הזמין את החברים שלו, ולאט לאט זה תפס תאוצה וממשהו קטן זה הפך לאירוע יותר רציני. יש פה הרבה קהל שאני לא מכיר, שהגיעו כדי להביע צער ונוכחות והזדהות עם משפחות הקורבנות מטולוז".

יורם קוזין, חייל בודד מצרפת, סיפר כי אכן שמע על האירוע דרך הפייסבוק, ולמרות שאין לו היכרות אישית עם משפחות הקורבנות הגיע כדי להעביר מסר של חיזוק "לא רק בירושלים, אלא בכל הארץ חברי הקהילה הצרפתית מחבקים ותומכים במשפחות ורוצים לעזור להם".

שגריר צרפת בישראל כריסטוף ביגו בעצרת לזיכרם של קורבנות הפיגוע בטולוז,מרץ 2012. דרור עינב
לוקחים את הנושא מאוד ברצינות ונוקטים את כל האמצעים שניתן כדי להגן על הקהילה היהודית. השגריר הצרפתי/דרור עינב

שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, שהגיע גם הוא להשתתף באירוע, התייחס ללכידתו והריגתו של המחבל בטולוז ואמר כי "תוך 48 שעות הצלחנו ללכוד את הרוצח ואת הפושע שרצח בדם קר את הילדים לעיני הוריהם. היינו מעדיפים שהרוצח ייתפס בחיים כי אני חושב שמשפחות הקורבנות היו מעדיפות להביא אותו למשפט צדק, אבל זה לא היה אפשרי. מה שחשוב הוא שהאיום הוסר וסוכל".

לדברי ביגו, ישראל וצרפת חולקות תחושת "אחדות חזקה וסולידריות" בנוגע לאירועים, כפי שבאה לידי ביטוי בפגישתם של ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ אלן ז'ופה אתמול, והוא הדגיש כי איום הטרור הוא איום שמשותף לכל מדינות העולם: "המאבק בטרור הוא מאבק אינסופי, ואין בו מתכון מנצח. אף פעם אתה לא בטוח בשום מקום, אתם בישראל בוודאי מבינים מה זה לחיות תחת איום טרור. אנחנו לוקחים את הנושא מאוד ברצינות ונוקטים את כל האמצעים שניתן כדי להגן על הקהילה היהודית ועל כל אזרחי צרפת ונמשיך במאבק הזה".

(עדכון ראשון: 21:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully