וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח בצרפת: המשטרה כשלה במעקב אחר המחבל מטולוז

מחלקת החקירות של משטרת צרפת מתחה ביקורת על התנהלות שירותי הביטחון במדינה לפני הפיגוע. "מראח התקרב לאיסלם הקיצוני כשהיה בכלא – המודיעין ידע על כך כעבור זמן רב"

הרשויות בצרפת פרסמו אמש (שלישי) דו"ח של מחלקת החקירות במשטרת צרפת, ממנו עולה כי ייתכן שהיה ניתן למנוע את הטבח שבוצע בחודש מארס בבית הספר היהודי בטולוז, אילו היו המעקב ופעילות שירותי הביטחון מתנהלים כראוי. בפיגוע רצח המחבל מוחמד מראח רב ושלושה תלמידים. מספר ימים לפני כן רצח מראח שלושה חיילים צרפתים.

"היה חוסר תיאום בין המשטרה, המודיעין וביטחון הפנים", נכתב בדו"ח החריף שאורכו 17 עמודים. "היו כישלונות אובייקטיביים אשר חורגים הרבה מעבר לסתם טעות אנוש". הדו"ח מנה מספר תחומים בהם יש מקום לשיפור במשטרה הצרפתית בהם אכיפת הפיקוח, אמצעי חקירה ותיאום תוך-ארגוני.

"מראח התקרב לאיסלם הקיצוני בזמן שהיה בכלא, עובדה שלא הייתה ידועה למודיעין עד תחילת 2011", נכתב בדו"ח. מראח ריצה שתי תקופות מאסר קצרות יחסית בגין גניבה בין השנים 2007 ל-2009. הדו"ח הוזמן בחודש יולי האחרון על ידי שר הפנים הצרפתי מנואל וואלס, זמן קצר לאחר היכנסו לתפקיד. הוא הצהיר כי בכוונתו לבצע את השינויים הדרושים בהתאם למסקנות הדו"ח במהירות האפשרית.

בסוף השבוע פורסמו מסמכים שדלפו לתקשורת הצרפתית, לפיהם הפיקוח על מראח צומצם משמעותית בחודשים שלפני הטבח. לפי המסמכים, מראח היה תחת פיקוח הדוק בשנת 2011, אך סוכני המודיעין החליטו לצמצמו. לפי דיווח ב"לה מונד" הצרפתי, מראח נחקר בנובמבר 2011 והתקשה להסביר את ביקורו באפגניסטן, שם התאמן עם מיליציות מקומיות. שבוע לאחר מכן שירות המודיעין הפסיק במפתיע את המעקב אחריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully