וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הפיגוע: "צומצם המעקב אחרי המחבל מטולוז"

ממסמכים שדלפו לכלי התקשורת עולה כי המודיעין בצרפת צמצם את הפיקוח על מוחמד מראח חודשים לפני שרצח שבעה יהודים בבית ספר בעיר. זאת, על אף קשריו עם קיצונים מוסלמים

שירות המודיעין בצרפת - ה-DCRI - צמצם את הפיקוח על מוחמד מראח, המחבל מטולוז, חודשים ספורים לפני אירוע הירי בבית הספר בעיר שהביא למותם של שבעה בני אדם. הפיקוח הצטמצם על אף שנודע על קשריו עם קיצונים מוסלמים, כך לפי מסמכים שהודלפו היום (שישי) לסוכנות הידיעות הצרפתית. לפי המסמכים, מראח היה תחת פיקוח הדוק בשנת 2011, אך סוכני המודיעין החליטו לצמצמו.

לפי דיווח ב"לה מונד" הצרפתי, מראח נחקר בנובמבר 2011 והתקשה להסביר את ביקורו באפגניסטן, שם התאמן עם מיליציות מקומיות. שבוע לאחר מכן שירות המודיעין הפסיק במפתיע את המעקב אחריו.

עוד עולה מהמסמכים כי מראח היה תחת פיקוח מצומצם יותר כבר מ-2006, אך בשנה שעברה בעקבות חזרתו מאפגניסטן, הוא זוהה כ"יעד מועדף" בשירות החשאי של צרפת. מעקב שהתבצע בין החודשים מרץ ויולי מצא עדויות לכך שמראח היה בקשר קבוע עם "התנועה האיסלמית הרדיקלית בטולוז". בנוסף נראה שהיה לו קשר לתנועות איסלמיות בבריטניה.

קצין שמצוטט במסמכים שנחשפו מתאר את דאגתו ממראח במרץ 2011. הקצין אמר שמראח בקושי יצא מביתו והתנהג באופן פרנואידי ומחשיד. לא היה לו אינטרנט או טלפון סלולרי בדירתו והוא נהג להשתמש בטלפונים ציבוריים. מראח האדיר את הרצח של "כופרים מערביים" בשירים שחיבר וצולם כשהוא נושא סכין וספר קוראן. בנוסף, עולה כי ב-26 באפריל 2011 מראח הפגין התנהגות אלימה כלפי אישה שהראתה לכאורה חוסר כבוד למוסלמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully