וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: לבטל את עונש המוות בכל מדינות העולם

שר החוץ הצרפתי יזם קמפיין הקורא לבטל את עונש המוות, הנהוג בארה"ב, אירן וסין. מזכ"ל האו"ם בירך על היוזמה: "יותר עניים ובני מיעוטים מוצאים להורג"

צרפת השיקה אתמול (שלישי) קמפיין בינלאומי הקורא לבטל את עונש המוות בכל מדינות העולם. הקמפיין, המציב את נושא זכויות האדם במוקד מדיניות החוץ של צרפת, זכה לתמיכה מצד מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, ששיבח את היוזמה. שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, שכנע 50 נציגים של מדינות החברות באו"ם לתמוך ביוזמה, ואתמול הוא אירח במשרדו כנס של פעילים מרכזיים התומכים בביטול עונש המוות, בהם ראשי ארגונים לא ממשלתיים מרכזיים, אנשי רוח, סטודנטים וכן עורכי דין של נידונים למוות מיפן, אירן, ארצות הברית, סין, קניה ומונגוליה. היום יצוין ברחבי העולם "היום הבינלאומי נגד עונש המוות".

מזכ"ל האו"ם באן פרסם אתמול הודעה לפיה הוא תומך ביוזמה של ממשלת צרפת לבטל את ההוצאות להורג ברחבי העולם כאמצעי ענישה. "השימוש בעונש מוות הוא מוטה", אמר באן, והוסיף: "העניים, חסרי הכוח ובני המיעוטים ברחבי העולם מוצאים להורג באופן חסר פרופורציה ביחס לכלל האוכלוסייה".
ממשלת צרפת מקדמת את היוזמה כחלק מפעילותה לקראת כינוס הקונגרס העולמי החמישי נגד עונש מוות, שיתקיים במדריד ביולי 2013. בשנת 1981 החליטו הרשויות בפריס לבטל את עונש המוות שהונהג עד אז במדינה. עד כה 150 מדינות החברות באו"ם הפסיקו את השימוש בעונש המוות כאמצעי ענישה, בחלק מהמדינות החוק מתיר לבתי המשפט לגזור עונשי מוות על נאשמים, אך הוא לא מיושם בפועל. בשנת 2007 התקבלה לראשונה בעצרת הכללית של האו"ם הצעה הקוראת להפסיק את השימוש בעונש המוות במדינות הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully