וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: טייקונית קיבלה עונש מוות - העם מוחה נגד

20.2.2012 / 4:10

העם הסיני דורש צדק חברתי: משפטה של אשת העסקים וו יינג שהורשעה בהונאה עורר את זעם הציבור על מערכת המשפט, שנטען כי היא מגנה על אנשי ממשל מושחתים - ומחמירה עם האזרחים

סין גועשת ורועשת בעקבות עונש המוות שהוטל על הטייקונית וו יינג לאחר שהורשעה בהונאה - ודורשת צדק חברתי. גולשים באינטרנט לצד אנשי ציבור קוראים כאיש אחד לבטל את עונשה, הנדון בימים אלה בבית המשפט העליון - במחאה על מה שהם מכנים "הדו פרצופיות של הממשל ומערכת המשפט המושחתת".

וו, בתו של איכר שפתחה מספרה בגיל 15 ונהייתה בגיל 31 לנשיאת חברת האחזקות "בנסה" ולאחת הנשים העשירות בסין, נעצרה ב-2007 בחשד שגייסה שלא כחוק 122 מיליון דולרים מ-11 אנשים שונים, תוך שהיא מבטיחה למשקיעים תשואה גבוהה. עם הכסף רכשה אשת העסקים קרקעות, בתים וכן גם 41 מכוניות ותכשיטים - בשווי העולה על 22 מיליון דולרים. להגנתה טענה וו כי היא התכוונה למכור ברווח את הפריטים מאוחר יותר ולהחזיר את כספי המשקיעים, בתוספת ריבית.

וו יינג, עשירה עומדת למשפט הונאה, סין, 19 בפברואר 2012. רויטרס
זוכה לתמיכת החברה האזרחית, וו יינג/רויטרס

עניינה של וו הגיע לבית המשפט הגבוה של מחוז ג'ג'יאנג שבמזרח סין, ולפני כחודש הוחלט לדחות את ערעורה. השופט שדן בתיק אמר כי היא "בזבזה את הכספים ולא השתמשה בהם לצרכים תפעוליים נורמליים של העסק". היא ערערה וכעת מתנהל הדיון בתיקה בבית המשפט העליון בסין.

זעקה ציבורית נגד אי השוויון שבמשפט - ובכלל

משפטה של וו נוגע בסוגיות בוערות במדינה, ובהן מחירי הנדל"ן המרקיעים שחקים, וכן חשיפת פרשה שבמסגרתה יזמים פרטיים רבים פנו לבקש הלוואות מהשוק האפור לאחר שסורבו על ידי הבנקים הלאומיים. אלה עוררו לאחרונה את השיח הציבורי בנוגע לאפשרויות הקידום של אנשים מהמגזר הפרטי במדינה.

בין המגנים על וו היו אנשי עסקים בולטים במדינה, אקדמאים ואף עורך דינה של ג'יאנג קוינג, אשתו של שליט המדינה לשעבר מאו דזה דונג. אולם, לא רק דמויות מוכרות הביעו תמיכה בה, אלא גם ובעיקר חלק מ-500 מיליון הסינים אשר משתמשים באינטרנט. גולשים רבים, באמצעות בלוגים שונים ו"ציוצים" בחשבונות הטוויטר שלהם, טוענים כי מערכת המשפט בסין היא דו-פרצופית כיוון שהיא מקלה עם אנשי ממשל מושחתים ומחמירה עם אנשים פרטיים.

לפי נתוני ארגון זכויות האדם, "דוי הואה", בשנה האחרונה הוציאה סין 4,000 בני אדם להורג. עם זאת, מספר ההוצאות להורג הרשמי לא מפורסם על ידי המדינה, וקבוצות שונות מעריכות כי מספרן אף גבוה יותר.

עוד כתבות על סין:
גם בסין דורשים צדק חברתי: הכפר שהעז למרוד
סין: המנהיג המקומי ש"מרד" מונה לראש הכפר
לפני חצי שנה: על מחאת המוסלמים בסין
וגם הטיבטים מוחים נגד המשטר הסיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully