וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: המנהיג המקומי ש"מרד" מונה לראש הכפר

17.1.2012 / 10:56

הישג לתושבי כפר הדייגים ווקאן, שהצליחו בחודש שעבר "לכופף" את המפלגה הקמוניסטית ולהשיב את אדמותיהם שנגזלו. אבל בעשרות אלפי מקרי מחאה אחרים בסין, זה נגמר אחרת

כך ייעשה לאיש שמרד נגד השלטונות? בחודש שעבר עלה לכותרות העולמיות כפר הדייגים ווקאן בדרום-מערב סין, שתושביו "מרדו" נגד השלטונות המחוזיים במחאה על הפקעת אדמותיהם, ובתום שבועיים של מצור הצליחו "לכופף" אותם ולזכות במבוקשם - האדמות הושבו, ההנהגה המקומית המושחתת הודחה ונפתחה חקירה מחודשת לגבי נסיבות מותו של אחד ממנהיגי המחאה במעצר. השבוע, קיבל נצחונם של התושבים את החותמת הרשמית, כשבמהלך חריג ביותר, הודיעה המפלגה הקומוניסטית כי המנהיג שהוביל את המחאה יתוגמל במינויו לראש הכפר.

לפי דיווח סוכנות הידיעות הסינית הממלכתית "שינחואה", לין זו-לואן, בן 65, ששירת בשנת ה-60 במבא ולאחר מכן היה איש עסקים במשך שנים, הוכרז ביום ראשון כראש הכפר. בהמשך, נמסר, ייערכו בכפר בחירות דמוקרטיות למועצה מנהלת. הוא עצמו הבהיר כי "בבוא העת", הוא יפרוש מהתפקיד ויפנה אותו למנהיגות נבחרת.

תושבי הכפר ווקאן שבדרום סין מתכנסים כדי לשמוע על הסכם שהושג עם הרשויות המקומיות, 21 בדצמבר 2011. רויטרס
הפגנות המחאה בכפר, החודש שעבר/רויטרס

בראיון לרויטרס בחודש שעבר, הסביר לין כי במשך זמן רב - ארבעה עשורים תחת שלטונות של מזכיר המפלגה הקומוניסטית המקומית, שו צ'אנג - לא הבינו תושבי הכפר את זכויותיהם. "הם לא הבינו את משמעות הדמוקרטיה", אמר, "ולכן היה בלתי להעלות את הנושא". אולם בסופו של דבר הבינו כ-20,000 תושבי הכפר את כוחם, גירשו ממנו את הרשויוץ - והשאר היסטוריה.

פרשת ווקאן חריגה במיוחד משום שהשלטונות בסין נוהגים מסורתית להתעלם פומבית מגילויי מחאה הפורצים ברחבי מדינת הענק הקומוניסטית - אף שאלו, ככל הנראה, רבים. לפי הערכות שונות של מומחים, מאז אמצע העשור שעבר, פורצים מדי שנה בסין עשרות אלפי גילויי מחאה מקומיים, ורובם מדוכאים ביד חזקה, לפני שמתפרסם דבר אודותיהם. נראה כי מקרה ווקאן טופל בדרך שונה בעיקר בזכות החשיפה התקשורתית הבינלאומית הרבה יחסית לה זכו האירועים בכפר.

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • ווקאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully