וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה בסין: נזיר טיבטי העלה את עצמו באש

בפעם השנייה השנה: נזיר בודהיסטי שביקש למחות על דיכוי בני עמו בידי השלטונות הצית את עצמו במחוז סצ'ואן, ומת מפצעיו. בעודו בוער קרא: "העם הטיבטי רוצה חירות" ו"יחי הדלאי לאמה"

בפעם השנייה השנה, העלה עצמו נזיר בודהיסטי טיבטי באש, במעשה קיצוני של מחאה על המשך שלטונה של סין בחבל הארץ, ודיכוי השאיפות לאוטונומיה תרבותית של בניו הטיבטים. כך אישרו היום (שני) הן שלטונות סין והן גורמים טיבטים גולים.

האירוע לא התרחש בטיבט עצמה, אלא במחוז סצ'ואן הסמוך, בדרום סין. התנועה הגולה לשחרור טיבט, הפועלת בבריטניה, אישרה בהודעה שפירסמה כי הנזיר, טסוואנג נורבו, בן 29, מת מפצעיו לאחר שהבעיר את עצמו באמצעות בקבוק תבערה. בעודו בוער, דיווחו, הוא קרא קריאות "העם הטיבטי רוצה חירות", "יחי הדלאי לאמה" ו"תנו לדלאי לאמה לשוב לטיבט".

הדלאי לאמה, המנהיג הרוחני הגולה של העם הטיבטי היושב בעיר דרמסאלה שבהודו, ויתר באחרונה על סמכויותיו הפוליטיות, ובשבוע שעבר נכנס מחליפו, לובסנג סנגיי, לתפקיד המנהיג הפוליטי העומד בראש הממשלה הטיבטית הגולה.

בחודש שעבר: אובמה אירח את הדלאי לאמה - והרתיח את סין

טיבטים מפגינים נגד כניסת כוחות של צבא סין למנזר בודהיסטי בטיבט, ניו דלהי הודו, אפריל 2011. AP Photo/Tsering Topgyal, AP
הפגנה של טיבטים נגד כניסת כוחות הביטחון הסיניים למנזרים, באפריל האחרון בניו דלהי, הודו/AP, AP Photo/Tsering Topgyal

זה עשרות שנים מוחים תושבי טיבט על ניסיונות השלטונות הסיניים לדכא את התרבות והשפה המקומיים, ואף שולחים את הנזירים הטיבטים למחנות של "חינוך מחדש". בד בבד, מעודדים השלטונות סינים אתניים, בני ההאן, להגר לאזור כדי לדלדל את האוכלוסייה המקומית שלו.

בחודש מרץ האחרון אירע מקרה דומה בעיר אבה, כ-150 קילומטרים ממקום התקרית הנוכחית. אז היה זה במחאה על כניסת כוחות צבא סיניים למנזר בודהיסטי טיבטי, ומעצרם של למעלה מ-300 נזירים. סין הכחישה אז את הטענות הללו, אך בהמשך פרצו עימותים אלימים על רקע זה בין כוחות הביטחון לתושבים מקומיים בטיבט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully