וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה הפלסטיני: "הרשות ב'סכנה קיצונית'"

בראיון לסוכנות הידיעות AP אמר סלאם פיאד כי הרשות הפלסטינית נמצאת במשבר כלכלי חסר תקדים שמאיים על עתידה – בעיקר בגלל מדינות ערב. "נוצרה מציאות שבה חמאס הוא המנצח"

"הרשות הפלסטינית נמצאת ב'סכנה קיצונית' עקב משבר כלכלי חסר תקדים, הנובע בעיקר מהעובדה שמדינות ערביות שונות לא העבירו מיליוני דולרים, שהם חלק מכספי הסיוע שהבטיחו לרשות" – כך אמר אתמול ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות AP במשרדו ברמאללה.

שר האוצר יובל שטייניץ נפגש עם ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית, לשכת העיתונות הממשלתית
פיאד ושר האוצר יובל שטייניץ, בחודש יולי האחרון/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית

לדברי פיאד בראיון, מצוקת המזומנים של הרשות החריפה עד כדי כך שהארגון איננו מסוגל לשלם את משכורותיהם של כ-150 אלף עובדיו. הוא ציין כי אם יימשך המשבר, מספר העניים בקרב הפלסטינים צפוי להכפיל עצמו ולהגיע לכדי כמחצית מהאוכלוסייה. "הסטטוס קוו אינו בר-קיימא, הרשות נמצאת על ספו של מצב בו היא לחלוטין לא תתפקד", אמר ראש הממשלה הפלסטיני, שרק לפני כשנה הצהיר כי ברצונו להתנתק בהדרגה מהצורך בסיוע ממדינות זרות. את חיצי הביקורת על המצב הכלכלי הבעייתי מפנה פיאד בעיקר אל עבר תורמים ערבים, שלדבריו "לא ממלאים אחר התחייבותם לסיוע, בהתאם להחלטות הליגה הערבית".

לא יפרוש כל עוד הרשות במשבר

באשר למדינות האירופיות, פיאד ציין כי אלה דווקא העבירו את כספי הסיוע שלהם התחייבו. ארצות הברית צפויה גם היא להעניק סיוע של מאות מיליוני דולרים לרשות. הסכום כולל 200 מיליון דולרים שהחזיק ברשותו הקונגרס האמריקאי בשנת 2012, אליו צפוי הממשל להוסיף עוד 250 מיליון דולרים. בשבוע שעבר אף אמרה דוברת מחלקת המדינה האמריקאית ויקטוריה נולנד, כי "הבהרנו שיש להעביר את הכסף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הילרי קלינטון וסלאם פיאד בפגישה בירושלים פלסטינים. רויטרס
ארה"ב תעביר מאות מיליונים. פיאד ומזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון/רויטרס

רק לפני כשנה הביע ראש הממשלה הפלסטיני תקווה להגדיל את הכנסות הרשות, בין השאר על ידי קיצוצים והגדלת המיסוי על פלסטינים עשירים – תכנית שזכתה למחאה נרחבת בקרב תושבי הגדה. כ-60 אלף מתוך 150 אלף עובדי הרשות הם תושבי רצועת עזה, שלמרות היותם תחת שלטון חמאס ממשיכים לקבל את שכרם מהרשות. בחודשים האחרונים שולמו המשכורות בתשלומים, כאשר זו של חודש נובמבר טרם שולמה במלואה. לחובתה של הרשות עומדות כעת הלוואות מבנקים בסך כולל של מעל 1.3 מיליארד דולרים, ואין ביכולתה לקבל הלוואות נוספות. כמו כן, הרשות חייבת מאות מיליונים לעסקים ולספקים פרטיים.

בראיון סיפר פיאד, המכהן כראש ממשלה מאז 2007, כי שקל אפשרות של פרישה מתפקידו, אך החליט שלא לעשות זאת כל עוד נתונה הרשות במשבר הכלכלי הנוכחי. "כישלון הרשות לקבל חלק ניכר מכספי הסיוע שהובטחו לה יצר מציאות שבה חמאס מנצח", אמר פיאד בראיון, והוסיף כי על הקהילייה הבינלאומית להחליט האם היא מעוניינת שהרשות הפלסטינית תשרוד. "רשות פלסטינית חלשה לא יכולה להיות שחקן אפקטיבי במצב שכזה", הוא הדגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully