וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן בעצרת יום השנה של פתח: "הניצחון קרוב"

ניר יהב

4.1.2013 / 13:29

באירוע לרגל יום השנה להקמת הפתח בירך יושב ראש הרשות את הארגון וקרא לאיחוד לאומי "למען השגת הניצחון". גם חמאס בירך על החגיגה ש"מכשירה את הקרקע להשבת האחדות הלאומית"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בירך בצהריים (שישי) את פתח לרגל יום השנה ה-48 להקמת הארגון. אבו מאזן, שלא נכח פיזית בעצרת בה השתתפו עשרות אלפים, העביר נאום בשידור חי ששודר אפילו בכלי התקשורת של חמאס ברצועת עזה. "עזה היא השטח הפלסטיני הראשון שממנו יצאו הכיבוש וההתנחלויות", אמר. "אנו משקיעים מאמצים רבים על מנת להביא להסרת המצור עליה על מנת שעזה תהיה חופשית וקשורה ליתר חלקי המולדת. פתח של אתמול הוא פתח של היום. הוא נוסד למען פלסטין, ופלסטין נותרה המצפון שלו". אבו מאזן בירך את השהידים והאסירים הפלסטינים וגם את עזה, אותה כינה "מי שהמהפכה נמצאת בחיקה" ו-"מי שבה פרצה האינתיפאדה". עוד הבהיר כי "אין חלופה לאחדות לאומית למען השגת הניצחון" והבטיח: "הניצחון קרוב, הוא מגיע. אינשאללה נפגוש אתכם בעזה בקרוב מאוד".

חגיגות בעזה לרגל יום השנה ה-48 לארגון פתח 4 ינואר 2013. רויטרס
חוגגים בעזה, היום/רויטרס

נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות אבו מאזן, אמר לרגל העצרת כי החגיגות בעזה מהוות "מסר חד וברור, ומשאל עם עממי על התמיכה הציבורית הפלסטינית בדרך המדינית הנכונה של ההנהגה הפלסטינית ושל אבו מאזן". עוד אמר: "האביב הפלסטיני הנוכחי הוא אביב הניצחון באו"ם, השומר על העקרונות הפלסטינית. המסר של העם הפלסטיני לעולם הוא ברור, בעיקר בכל הנוגע למאבק בהצהרות הישראליות, בעיקר אלו נגד אבו מאזן והרשות".

גם חמאס בירך את פתח לרגל יום השנה לארגון. דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, אמר כי ארגונו מאפשר לפתח לקיים עצרת גדולה ברצועת עזה לציון יום השנה לייסודו, "משום שהוא מבטא את האחדות הלאומית". לדבריו, העצרת מהווה הישג לחמאס כפי שהיא מהווה הישג לפתח. "האווירה החיובית השוררת בין הארגונים מכשירה את הקרקע להשבת האחדות הלאומית", הוסיף.

חגיגות 48 שנה להקמת ארגון הפתח 4 בינואר 2013. רויטרס
עזה נצבעה צהוב, היום/רויטרס

עדות נוספת להתקרבות שחלה בין חמאס לפתח היא העובדה שגם ערוץ הטלוויזיה אל-אקצא, השייך לחמאס, מעביר בשידור חי את העצרת של פתח בעזה. לפני כשבועיים שידר ערוץ הטלוויזיה "פלסטין", השייך לרשות הפלסטינית, בשידור ישיר את עצרת חמאס ברצועת עזה. כאמור, זו הפעם הראשונה מזה שש שנים שבה מאפשר חמאס לפתח לקיים עצרת לציון יום השנה לייסודו בעזה. לפני כשבועיים אפשרה הרשות לראשונה מזה שש שנים לחמאס לקיים עצרות בגדה לציון יום השנה לייסודו.

הצבע הצהוב של פתח השתלט לגמרי על מתחם הסראיא ברצועה. על הבמה הגדולה שהוצבה במתחם נתלה שלט ענק שעליו שתי תמונות: בצדה הימני תמונתו של יו"ר הרשות לשעבר יאסר ערפאת, ובצדה השמאלי של היו"ר הנוכחי אבו מאזן נואם באו"ם לפני ההצעה על שדרוג מעמד הרשות. נושא שדרוג מעמד הרשות באו"ם הוזכר פעמים רבות בעת נאומי הבכירים שהגיעו לעצרת. על החגיגה הגדולה בעזה העיבה נפילה של עמוד מתח חשמלי במקום, שגרמה לפציעתם של 20 חוגגים, מתוכם אחד במצב קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully