וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "מצרים סיכלה הברחת טילים אמריקאיים לעזה"

ניר יהב

4.1.2013 / 9:11

גורמי ביטחון מסרו לתקשורת במדינה כי בעקבות מודיעין שהגיע למשרד הפנים, נחשף מחסן בסיני ובו שישה טילים אמריקאיים, חלקם נגד מטוסים, אשר היו אמורים להגיע לארגוני טרור

כוחות הביטחון המצרים בחצי-האי סיני חשפו הבוקר (שישי) מחסן של טילים אמריקאיים לטווחים שונים, ביניהם גם טילים נגד מטוסים ונגד טנקים, שהיו אמורים להגיע לידי ארגוני הטרור ברצועת עזה. גורמי ביטחון באל-עריש מסרו לכלי התקשורת במצרים כי לאחרונה אכן קיבל משרד הפנים המצרי מידע על הברחה גדולה המתוכננת לתוך רצועת עזה. הגורמים מסרו כי הטילים היו אמורים להיכנס לתוך עזה במשאיות דרך מנהרות ההברחה, ועד אז הם הוחזקו במחסן סודי באזור הררי בדרום אל-עריש.

לפי הדיווח, עם קבלת המידע על הברחה מתוכננת, הוקם צוות ביטחוני בכיר בפיקוד הגנרלים אחמד חלמי וסייד שפיק, עוזריו של שר הפנים. גורמי הביטחון סיפרו כי כוחות הביטחון פשטו על האזור הררי שבדרום העיר אל-עריש, ושם נמצא מחסן הטילים. לפי הדיווח, במקום נמצאו שישה טילים אמריקאיים חדישים שהוחבאו בתוך האדמה ועל פי ההערכות, הן הועברו לסיני דרך לוב.

טילים הוברחו לסיני - אילוסטרציה. רויטרס
בין היתר, נלכדו טילים נגד מטוסים ונגד טנקים/רויטרס

עוד דווח כי אורכם של הטילים הוא 75 ס"מ וקוטרם 40 ס"מ וכי הם מסוגלים להגיע לטווח של שני קילומטרים. בחודש שעבר חשפו כוחות הביטחון המצרים מחסן טילים בדיוק באותו אזור. אז נתפסו 17 טילים מתוצרת צרפת, שהיו גם הם אמורים להיות מוברחים לתוך רצועת עזה דרך מנהרות ההברחה.

לפי כעשרה ימים דיווח הצבא המצרי כי כוחות הצבא סיכלו ניסיון להבריח 17 טילים לתוך רצועת עזה, במרחק של 22 ק"מ מדרום לאל-עריש. דובר הצבא, אחמד מוחמד עלי, ציין כי הטילים שנתפסו הם בקוטר 68 מ"מ והם מסוגלים להגיע למרחק של שלושה קילומטרים. "נמשיך לפעול על מנת לסכל את כל הניסיונות לפגוע ביציבות ובביטחון הלאומי", אמר אז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully