וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: מנהרת הברחה מתחת לגדר החדשה בגבול מצרים

5.11.2012 / 20:10

כוח צה"ל סיכל לאחרונה את ניסיון ההברחה, ככל הנראה של סמים, במנהרה הראשונה שהתגלתה מאז החלה בניית הגדר החדשה בדרום. היום סוכלה הברחת סמים נוספת מעל לגדר

כוחות צה"ל סיכלו בשבועות האחרונים ניסיון לבצע הברחה באמצעות מנהרה שנחפרה מתחת לגדר החדשה שבנה משרד הביטחון בגבול ישראל-מצרים באזור ניצנה, לראשונה מאז תחילת בנייתה. המבריחים הצליחו לחפור את המנהרה מהצד המצרי, תחת הגדר המתנשאת לגובה של שבעה מטרים. קצין בפיקוד הדרום סיפר כי ככל הנראה הכוונתה הייתה להבריח באמצעותה סמים.

לדברי הקצין, ההברחה סוכלה בעקבות סיורים שביצעו כוחות צה"ל באזור. הקצין הדגיש כי מדובר בניסיון ראשון של בניית מנהרה בגבול הדרום, שמצטרף לניסיונות לחתוך את הגדר, להתנגש בה ולגרור אותה באמצעות כבלי מתכת. לדברי הקצין, צה"ל נערך לאפשרות של מנהרות באזור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניסיון ראשון של בניית מנהרה. הגדר בגבול ישראל-מצרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתקרית נוספת שאירעה היום, הגיעו מבריחי סמים מהצד המצרי לגדר, הניחו עליה סולם וניסו להעביר מעליה ניירות, ובהם סמים מסוג מריחואנה. כוח של צה"ל, שהגיע במהירות למקום, הצליח לסכל את ההברחה ולעצור חשוד בצד הישראלי.

עד כה נבנו 212 קילומטרים של גדר חדשה לאורך הגבול המצרי, מכרם שלום ועד עין נטפים. בחודש הקרוב, תושלם בניית 15 קילומטרים בגבולות העיר אילת. כמו כן, סביב העיר נבנו קילומטר וחצי של גדר, ונותרו עוד כ-13.5 קילומטרים, שבשל הקושי ההנדסי והטופוגרפי, יושלמו עד חודש אפריל 2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully