וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: 12 חיילים סחרו בסמים ומסרו מידע על גבול מצרים

25.6.2012 / 17:00

לפי החשד, החיילים היו מעורבים בעסקאות סמים בהיקף של 800 אלף שקל, חלק הבריחו וסחרו בגבול ואחרים קיבלו אלפי שקלים על מידע על סיורים ומארבים בגזרה. צפו בתיעוד המעצר

דובר צה"ל

(צילום: טל אנגלנדר, שי מכלוף, דובר צה"ל, רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ')

הלם בפיקוד הדרום: 12 חיילים נעצרו בחשד לסחר בסמים, העברת מידע מסווג והברחות על גבול מצרים, זאת לאחר שסוכן של המשטרה הצבאית רכש סמים בעסקאות בשווי כולל של כ-800 אלף שקלים, והפליל גששים וחיילים.

ראשית הפרשה לפני מספר חודשים, כאשר אלוף פיקוד הדרום, טל רוסו, העריך כי למרות המאמץ המבצעי לסכל הברחות על הגבול המצרי, קיימת אפשרות של זליגת מידע מתוך הצבא למבריחים, ולכן הנחה את המשטרה הצבאית לפתוח בחקירה רחבה כדי לאשר או לשלול את החששות. המשטרה הצבאית פתחה בחקירה סמויה יחד עם יחידת "מגן" של משטרת ישראל, המתמחה בהברחות סמים בגבול מצרים וירדן. סוכן סמוי של מצ"ח, בסיוע יחידת "מגן", הצליח לבצע מספר עסקאות סמים ורכש שני קילוגרם של סם מסוג הירואין, חצי קילוגרם קוקאין, שבעה קילוגרמים של סם מסוג חשיש ומספר רב של כדורי אקסטזי.

בתום איסוף הראיות נגד החיילים - בהן גם הקלטות וצילומים - הוחלט לעבור לחקירה גלויה ולעצור את החשודים, בהם שבעה משרתי קבע ומרביתם בני מיעוטים המשרתים כגששים באוגדת עזה ועוצבת אדום בפיקוד הדרום. בנוסף ל-12 החיילים, נעצרו שלושה אזרחים שעסקו בהברחת הסמים.

יחידת "מגן" תפסה סמים שהוסלקו בצמיג רזרבי, יוני 2012. דובר צה"ל
סוכן סמוי של מצ"ח בסיוע יחידת מגן, הצליח לבצע מספר עסקאות. סמים שהוסלקו בצמיג/דובר צה"ל

קצין בכיר במשטרה הצבאית, סיפר כי "הפרשה החלה מיוזמה של אלוף פיקוד דרום ולא ממידע מודיעיני. סוכן שלנו ביצע מספר עסקאות בהן רכש קוקאין, הרואין, אקסטזי וחשיש בהיקף של 800 אלף שקל. בין העצורים נמצאים גם חיילים יהודים, שקיבלו כסף תמורת מידע על הברחת סמים". לדבריו, "החיילים העבירו הודעות למבריחים על מארבים, תצפיות, סיורים על הגדר באמצעות מסרונים ושיחות טלפון. על כל הברחה קיבל כל חייל אלפי שקלים. כל החיילים מפיקוד דרום למעט חייל אחד מאוגדת איו"ש". קצינים בפיקוד דרום מתחו ביקורת חריפה ביותר על המעורבים בפרשה וטענו כי המידע המודיעיני שהעבירו על הפעילות המבצעית יכולה לשמש את ארגוני הטרור שפועלים לאורך גבול מצרים. יצוין, כי הקצין הבכיר מהמשטרה הצבאית הדגיש כי לא נמצא קשר בין הברחות הסמים לפעילות טרור.

"הבריחו סמים בגלגל רזרבי של רכב"

סא"ל גיל ממון, מפקד הימל"מ (היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות במצ"ח), סיפר כי "בניית גדר הגבול הולכת ונשלמת ומקומות ההברחה קטנים, ולכן הנחה אותנו אלוף הפיקוד לבצע פעילות לאיתור הברחות סמים על הגבול. יחד עם יחידת מגן של המשטרה איתרנו פעילות של מספר חיילים שנעצרו, נחקרו והודו במעשים המיוחסים להם. במקביל, הימל"מ הפעיל סוכן בקרב חיילים חשודים ונתפסו עסקאות בשווי של כ-800 אלף שקלים". ממון הוסיף כי "באחד המקרים הצליחו הסוחרים להסליק סמים בגלגל רזרבי של רכב, נעצרו והועברו גם כן בחקירה. צה"ל והמשטרה הצבאית ימשיכו גם בעתיד לסכל פעילויות כאלו".

רפ"ק נועם קייזר, מפקד יחידת "מגן", ציין כי "לאור השינויים בגבול ישראל-מצרים הנחה מפקד המחוז הדרומי, ניצב יוסי פריינטה, לפעול בגבול. בתחילת השנה התחלנו לפעול בפרשיית מודיעין וגילינו קשרים של חיילים ברשת הברחה, בה הגיעו מבריחים לגבול במטרה לבצע פעילות להברחות ועסקאות סמים. נכנסו לפעילות משותפת ובשילוב זרועות של צבא ומשטרה ואמצעים טכנולוגיים רבים עצרנו מספר מעורבים".

עורכת הדין דנה נוף, המייצגת את אחד החשודים, אמרה בתגובה: "מרשי שורבב לפרשה בטעות. מייחסים לו עבירות של ביטחון, סמים ומסירת מידע. אין לו קשר לכך, הוא אינו משרת בגזרת עזה, למעט היכרות עם אחד החשודים. לכשיתבררו העובדות ישוחרר מרשי ויבינו שמעורבותו זניחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully