וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם הופלל על ידי מצ"ח, הורשע בסחר בסמים וייכלא

10.5.2012 / 12:00

הלוחם, שהיה לקראת שחרור, הופלל בידי שלושה סוכנים סמויים שהציגו את עצמם כעבריינים. בין היתר, סיפר שביכולתו להעלים עין מהברחת חשיש בגבול. הוא נשלח לשנה וחצי מאסר

חייל צה"ל שהתנדב לשירות קרבי נידון אתמול (רביעי) ל-18 חודשי מאסר בפועל, לאחר שהורשע בעבירות סחר בסם מסוג חשיש במשקל של 1.2 קילוגרמים ובהתנהגות בלתי הולמת בזמן שנאספו הראיות נגדו בידי סוכני המשטרה הצבאית.

בית הדין הצבאי בפיקוד דרום לא התרשם מגרסת הנאשם - לוחם על סף שחרור, נשוי ואב לילדה - והכריז עליה כלא מהימנה. אחד הסוכנים שפעל בפרשה סיפר כי הכיר את הנאשם במהלך קורס אליו יצאו השניים. ביוזמתו, יצאו השניים לבלות במועדון חשפנות אליו הזמין הסוכן סוכן נוסף, כשלנאשם סיפר כי מדובר בדודו, ומאוחר יותר הצטרף לבילוי סוכן שלישי, שהוצג כחבר של הדוד.

הרביעייה סעדה לאחר הבילוי במסעדה, כאשר שלושת הסוכנים מתארים מצג שווא בעיני הנאשם, וגורמים לו להבין כי הם בעלי רקע עברייני. בהתאם לכך, חש הנאשם בנוח וסיפר להם כי הוא מסוגל "לפתוח חלון", כהגדרתו, באזור הגבול אשר יימשך כעשר דקות לטובת הברחת סמים, ממנה יעלים ממנה. הסוכנים טענו כי הנאשם התרברב בפניהם כי ביכולתו לספק סמים גם בתקופת מחסור בשוק, כל עוד הדבר נעשה בתיאום מראש. לבסוף הסכימו הצדדים לרכוש ממנו 1.2 ק"ג חשיש בעלות של 19,000 שקלים. במועד אחר הגיע הנאשם עם חשוד נוסף, שהניח את החשיש על הקרקע וקיבל תמורתו 20,000 שקלים בשטרות שונים.

הנאשם טען ל"תפירת תיק", נשיא בית הדין לא התרשם

הנאשם הודה בתחילה כי שני סוכני מצ"ח התחברו אליו, וטען כי הם ביקשו את עזרתו בהפללת חיילים אחרים בסחר בסמים ביחידה שלו תמורה לכך שישלמו לו שכר ויעזרו לו בגיוס לשירות קבע. לדבריו, במפגש שנערך מאוחר יותר, ביקשו ממנו למסור שקית ובה סמים כנקמה בו וטפילת אשמה. עוד טען הנאשם, כי בילה עם הסוכנים במועדון חשפנות שם שוכנע לקיים יחסי מין מלאים עם אחת העובדות במקום. לדברי הנאשם, הסוכנים ביקשו ממנו להפליל סוחר סמים מהצפון, וכשהגיע עמו לצומת גולני לא לקח חלק בעסקה, כינה זאת "תפירת תיק" וטען כי לא נגע בחשיש מעולם.

נשיא בית הדין הצבאי, אל"מ ארז בן פורת, הרשיע את הנאשם במיוחס לו לאחר שקבע כי גרסתו אינה מהימנה. עם זאת, ציין נשיא בית הדין כי את מעשי הסוכנים במועדון החשפנות, לרבות שתיית האלכוהול, הוא רואה ב"אור עגום", אך ייחס להם מהימנות בסיסית גבוהה. בגזר הדין, ייחס אל"מ בן פורת חשיבות לכך שיש לנאשם בעיות כלכליות קשות ואין ביכולת משפחתו להתפרנס בשל העובדה שהוא עצור ועל כן גזר עליו 18 חודשי מאסר בפועל, שנת מאסר על תנאי והורדת החייל, סמל-ראשון, לדרגת טוראי.

לקריאה נוספת
15 חודשי מאסר לחייל שניסה לדרוס שוטרים צבאיים
שנה וחצי מאסר לחייל שירה בחברו במהלך ויכוח
חייל נעצר בחשד שתקף מינית חיילת בבסיס חיל האוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully