וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 חודשי מאסר לחייל שניסה לדרוס שוטרים צבאיים

29.4.2012 / 12:47

בית הדין הצבאי של פיקוד דרום בקסטינה שלח את החייל לכלא אחרי שניסה לפגוע בשוטרים צבאיים שבאו לעצרו, ובחקירתו אף לעס את תעודת המילואים של חברתו כדי שלא תזומן לחקירה

15 חודשי מאסר בפועל נגזרו היום (ראשון) בבית הדין הצבאי של פיקוד דרום בקסטינה על חייל צה"ל שניסה לדרוס עם אופנועו שוטרים צבאיים, ולאחר מכן בחקירתו לעס את תעודת המילואים של חברתו כדי לגונן עליה. בנוסף, גזר אב בית הדין, אל"מ ארז פורת, על החייל, בדרגת סמל, הורדה לדרגת טוראי.

מכתב האישום שהגיש התובע הצבאי, סרן ניר שני, עולה כי החייל נמלט לאחר שנעצר בגין חשד לשימוש בסמים כאשר שוטרים צבאיים הגיעו ליחידתו. באותו היום, נסעו השוטרים הצבאיים לביתו שבאזור לכיש וכשהבחין בהם, ניסה לדרוס פעמיים את אחד השוטרים באמצעות אופנוע עליו רכב ללא לוחית רישוי, תוך שהוא בועט בניידת המשטרה הצבאית ושובר את אחת המראות. לאחר מכן, איים לפגוע בשוטרים באמצעות אבן שהניף בידו.

החייל נעצר מאוחר יותר, ובבדיקות מעבדה שנעשו לו התברר כי השתמש בסמים מסוכנים במספר מקרים שונים. תוך כדי החקירה הוא קרע את תעודת המילואים של חברתו ולעס אותה כדי להסתיר את פרטיה, על מנת שלא תזומן לחקירה.

במהלך דיוני ההוכחות לפני הרשעתו הועלה ספק בנוגע לזיהויו על ידי השוטרים הצבאיים, מאחר שחבש קסדה בעת ניסיון הדריסה. עם זאת, לבסוף השתכנע אב בית הדין הצבאי כי השוטרים הבחינו בצלקות שעל ידו ובחלקים מתווי הפנים שלו.

החייל הודה בחקירה כי השתמש בסמים במספר מקרים לאחר שהוצגו לו ממצאי המעבדה, אך לגבי שאר הגרסאות שמסר בחקירה נמצא משקר. התביעה הצבאית הצליחה להוכיח כי אכן נכח באזור מגוריו בזמן ניסיון דריסת השוטרים, באמצעות נתונים מחברת הסלולר ומסרונים שנשלחו ממכשירו הסלולרי. חברתו, שניסתה לגונן עליו באמצעות הצגת אליבי, לא ידעה להסביר האם באותו יום שהה במחיצתה.

עוד בנושא
קצין בנח"ל קרא לפקוד שלו "כושי" והודח מתפקידו
חייל נעצר בחשד שתקף מינית חיילת בבסיס חיל האוויר
אישום: חייל איים לירות בחברו ונמלט במשאית למסע הרס

  • עוד באותו נושא:
  • חייל
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully