וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בנח"ל קרא לפקוד שלו "כושי" והודח מתפקידו

9.4.2012 / 16:40

הקצין, מפקד-מחלקה בחטיבה, גם יישלח ל-20 ימי מחבוש לאחר שנשפט על ידי מפקד החטיבה. במקרה אחר, מאסר על תנאי נגזרו על חייל שסירב לשבת לצד חיילים לא-יהודים בליל הסדר

קצין בחטיבת הנח"ל, שקרא לאחד מחייליו "כושי", נשפט ונשלח ל-20 יום בכלא צבאי. הקצין, מפקד מחלקה, כינה את החייל בכינוי הגזעני בנוכחות חבריו, במטרה לבזות אותו. מפקד המחלקה, אלוף-משנה יהודה פוקס, הגדיר את המקרה כ"חמו?ר" והורה לנקוט ביד קשה נגד הקצין. בתום תחקיר יסודי הוא הושעה, והיום נשפט בידי מפקד הגדוד, שבנוסף לעונש המחבוש, גם לא יוחזר לתפקיד פיקודי. בדובר צה"ל הגיבו על המקרה, ואמרו כי "לאירועים מעין אלו אין מקום בצבא ובמדינה מתוקנת, ואנחנו כמפקדים נוקיע אותם ונפעל נגדם נחרצות".

כוחות צה"ל במהלך מבצע "עופרת יצוקה". דובר צה"ל
מפקד החטיבה הגדיר את המקרה כ"חמור"/דובר צה"ל

זהו לא המקרה הראשון של גזענות בשבוע האחרון בצה"ל. באירוע אחר שפורסם אף הוא לראשונה בוואלה! חדשות, סירב חייל בבסיס הטירונים "מחנה 80" לשבת סביב שולחן הסדר יחד עם חיילים דרוזים ובדואים. המפקדים לא התעשתו, אלא העבירו את החיילים הבדואים והדרוזים לשולחן צדדי. בהמשך התנצלה הקצינה שהייתה מעורבת במקרה על כך שלא עצרה את המעשה המכוער, ומאוחר יותר הוחלט להעמיד את החייל לדין ונגזר עליו עונש של 14 ימי מאסר על-תנאי בלבד. מאוחר יותר קיימו המפקדים שיחת הבהרה עם החיילים, על כך שהאירוע נוגד את רוח צה"ל.

"לא מוכן לשבת אם יש פה ערבים"

לקראת ארוחת ליל הסדר בבסיס, הטירונים החלו להיכנס לחדר האוכל. כמה חיילים מהעדה הדרוזית והבדואית נכנסו לחדר כשאר הטירונים, אך כשבאו להתיישב באחד השולחנות, פנה אליהם אחד החיילים וטען כי הם צריכים לבקש רשות כדי לשבת עמם.

החיילים היהודים שאלו את אחת המפקדות אם מותר לחיילים הלא-יהודים לשבת יחד איתם בליל הסדר, והמפקדת התירה להם. את אחד החיילים התשובה לא סיפקה, והוא הצהיר: "אני לא מוכן לשבת אם יש פה ערבים". מפקדי המחלקה, אשר נכחו סביב השולחן בזמן האירוע, פקדו על החיילים הלא-יהודים לעבור לשולחן צדדי ומלוכלך. אחד המפקדים הנחה אותם לנקות את השולחן ולהמתין לקבלת האוכל.

חיילים שנכחו בזמן האירוע מתחו ביקורת על המפקדים שבחרו להפריד בין החיילים על רקע עדתי, במקום לאחד ביניהם, ובמקרה הגרוע להעניש את החיילים שנקטו פעולה גזענית המנוגדת לפקודות הצבא. אחד החיילים התלונן בפני קצינה מהפלוגה, וזו טענה בתום הארוחה כי "הנושא נמצא בטיפול".

לקריאה נוספת
שנה וחצי מאסר לחייל שירה בחברו במהלך ויכוח
גזענות בצה”ל: חיילים סרבו לסעוד עם דרוזים בסדר
ההתעללות בגבעתי: עונשים קלים לשלושה נאשמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully