וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה וחצי מאסר לחייל שירה בחברו במהלך ויכוח

4.4.2012 / 11:11

החייל, לוחם בחטיבת גבעתי, הורשע בכך שירה בחייל אחר ופצע אותו קשה במהלך ויכוח על מקום ישיבה באוטובוס. בנוסף לעונש המאסר, נגזרו עליו שנה וחצי מאסר על תנאי

בית הדין הצבאי בפיקוד דרום גזר אמש (שלישי) עונש של שנה וחצי מאסר בפועל, ושנה וחצי מאסר על תנאי, על לוחם מחטיבת גבעתי אשר הורשע בשימוש לא חוקי בנשק ובחבלה בנסיבות מחמירות, לאחר שירה לעבר חברו במהלך ויכוח על מקום ישיבה באוטובוס.

מכתב האישום שהוגש על ידי התובע הראשי בפיקוד דרום, רב סרן קובי מרכוס, עולה כי בעת נסיעה באוטובוס בקריית שמונה באוקטובר 2011, פרץ בין הנאשם לבין חברו לפלוגה על מקום ישיבה באוטובוס, אשר התפתח לחילופי האשמות. בעקבות זאת, שלף הנאשם את הרובה, דרך אותו, ירה לעבר חברו, ופצע אותו באורח קשה בבטנו. הלוחם הפצוע פונה באמצעות מסוק לבית החולים זו בצפת, ולאחר סדרת ניתוחים מורכבים ניצלו חייו.

תחילה סברו כי מדובר בפליטת כדור בשגגה, אך בהמשך החקירה התגלה הרקע לירי. נהג האוטובוס, משה שאשא, סיפר בעקבות האירוע: "המפקד שלו בא ואמר לי 'אתה יכול לנסוע' ופתאום שמענו פיצוץ. צעקו לי 'פתח את הדלתות, מישהו ירה ונפלט כדור'. אמרתי להם לרוץ מהר למיון. ישבתי קדימה וכל האוטובוס שמע. חשבתי בהתחלה שהתפוצץ לי גלגל ואז ביקשו ממני לפתוח את הדלתות".

החייל שיחק בנשק פעמים רבות קודם לכן

מכתב האישום עוד עולה כי הנאשם ביצע בשלושה מקרים שונים משחק בנשק שכלל הדלקה של כוונת הלייזר המותקנת על הרובה, תוך שהוא מציין אותה על חיילים, ובחמישה מקרים שונים לפחות, במהלך נסיעה בתחבורה ציבורית מבאר שבע לערד, הוא העביר את הנצרה למצב בודדת וביצע נקירה בנוכחות חיילים, תוך כדי שהוא מכוון את הנשק לעבר חיילים. במקרה נוסף, פרץ בין הנאשם לחייל האחר ריב בחדר, לאחר שחיפש את האייפון שלו, ותוך כדי הוויכוח אמר לו הנאשם: "אני ארה בך". הוויכוח בין השניים אף הידרדר למצב שבו הנאשם כיוון את הנשק לעבר פלג גופו של החייל הנוסף.

התביעה ביקשה להטיל עונש כבד על הלוחם, אך לאחר סדרת דיונים שהסתיימו אמש, החליט בסופו של דבר בבית הדין הצבאי, בראשות, אלוף-משנה ארז פורת, על עונש של שלוש שנות מאסר, מתוכן שנה וחצי בפועל. יצוין כי לצד ההליך המשפטי, התנהלו מאחורי הקלעים ניסיונות גישור בין המשפחות, ואף רצון להביא לפיוס על רקע ההאשמות של משפחתו של הלוחם הפצוע.

מדובר צה"ל נמסר כי "אתמול ניתן גזר דין בעניינו של רב"ט איתי שדה שהורשע בכך שבחודש נובמבר 2011, ירה בחברו ליחידה וגרם לו לחבלה חמורה. לאחר טיעוני הצדדים לעונש, גזר בית הדין על הנאשם שנה וחצי מאסר בפועל, שנה וחצי מאסר על תנאי, הורדה לדרגת טוראי וכן, מתן פיצויים לנפע בסך 3,500 ש"ח, הפיצוי המירבי על פי חוק השיפוט הצבאי".

לקריאה נוספת:
הדיווח המקורי: חייל בגבעתי נפצע מפליטת כדור, מצבו קשה
אישום: חייל איים לירות בחברו ונמלט במשאית למסע הרס

לפניות לכתב: amir.bohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully