וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתעללות בגבעתי: עונשים קלים לשלושה נאשמים

4.4.2012 / 19:09

שלושה מתשעה לוחמים המעורבים בפרשה בגדוד צבר נידונו בהסדר טיעון ל-43 ימי מאסר, מהם יקוזזו כשלושה שבועות שכבר ריצו במעצר. הרישום הפלילי שלהם ימחק תוך חמש שנים

בית הדין הצבאי של פיקוד דרום גזר היום (רביעי) 43 ימי מאסר בפועל על שלושה לוחמים בחטיבת גבעתי שהיו מעורבים בפרשת ההתעללות בחטיבה. בבוקר סיכמה התביעה הצבאית בפיקוד על הסדרי הטיעון מול עורכי דינם של השלושה, לוחמי גדוד צבר, שהיו מעורבים בפרשה.

שופטת בית הדין הצבאי, סא"ל נועה סומך, קיבלה את הסדרי הטיעון שגובשו בתביעה על ידי התובע רב-סרן קובי מרקוס. הלוחמים הורשעו בתחילה בהתעללות בנסיבות מחמירות, וכתב האישום המתוקן מייחס להם התעללות בלבד. כמו כן, סעיף העבירה הופחת מפשע לעוון בלבד, ובעוד חמש שנים ימחק הרישום הפלילי של החיילים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלק מסרטון, המתעד את מעשי ה"זובור" וההתעללות בחטיבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני נאשמים נוספים מנסים להגיע להסדר טיעון

מעונשו של החיילים יקוזזו הימים שכבר ריצו במעצר מאז 15 במרץ, ונותר להם לרצות כשבועיים נוספים בלבד. בנוסף, הם נידונו לארבעה חודשי מאסר על תנאי והורדה מדרגת סמ"ר לדרגת רב"ט.

בפרקליטות אומרים כי תיתכן החמרה בעונש של חייל נוסף בפרשה, וקיימת אפשרות שיוטל עליו עונש חמור.

הבוקר הודח מתפקידו סגן מפקד הפלוגה המבצעית בגדוד צבר בגבעתי. הקצין הורשע במשפט שנערך לו אתמול על ידי מפקד החטיבה, אל"מ עופר לוי, אחרי שהואשם בהתנהגות שאינה הולמת. כמו כן, נגזרו עליו 14 ימי מחבוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully