וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד ההתעללות בגבעתי: "השתמשו באלימות שרירותית"

2.4.2012 / 0:04

חמישה כתבי אישום הוגשו נגד חיילים בסגל הפיקוד של הפלוגה בגדוד צבר, הנאשמים כי התעללו בחייליהם. "החיילים רצו לתת לחייל הרגשה של פלסטיני", טענו הלוחמים בחקירתם

צילום מסך

התובע הצבאי הראשי בפיקוד דרום, רבן-סרן קובי מרכוס, הגיש אמש (ראשון) חמישה כתבי אישום נגד לוחמי חטיבת גבעתי, בעניין פרשת ההתעללות על רקע "צעירו?ת" בגדוד צבר. מחומר החקירה, שנאסף על ידי חוקרי המשטרה הצבאית, נחשף סרטון בו נראה לוחם כפות בידיו וברגליו במסגרת "טקס". לדברי הלוחמים, הם רצו לתת לו תחושה של עציר פלסטיני כפות. מעל החייל נראה סגן מפקד הפלוגה כשהוא אוחז בחייל ורוכן מעליו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד ההתעללות/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתב האישום מגולל מסורת של התעללות קשה מצד חיילים בסגל הפיקוד של הפלוגה, אשר לטענת התביעה, "ניצלו את מרותם על חייל אחר והשתמשו באלימות נגדו באופן די שרירותי". כתב האישום החמור ביותר הוגש נגד סמל-ראשון ע'. בסך הכל רשומים לחובתו 12 סעיפי אישום, בגין התעללות בנסיבות מחמירות והתנהגות שאינה הולמת. מכתב האישום עולה שבחודש דצמבר 2011 במוצב החרמון היכה ע' יחד עם לוחם ותיק אחר חייל בדרגת סמל, לאחר שהעניק לו חולצה במסגרת מסורת בגדוד. הנאשם היכה אותו במקל ובאגרופים. התביעה הצבאית מייחסת לו התעללות בצוותא תוך שימוש בנשק קר וגרימת חבלה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

במקרה נוסף היכו חייל אחר שלא עמד בלוחות הזמנים. החייל חטף מכל לוחם ותיק שישה אגרופים, ולאחר מכן הצליפו בו באמצעות אנטנה. באירוע שלישי החזיק הנאשם ברצועת גומי אותה כינה "צ'רלי", באורך של 20 ס"מ, ששימשה אותו כשוט באמצעותו הצליף בלוחם בדרגת סמל עד שנפל על ברכיו מעוצמת הכאב ואז אמר הנאשם ש"זה מספיק".

לאחר שהלוחם הצעיר התלונן על כאבים עזים אחד הלוחמים הוותיקים הזהיר אותו "שהקצין לא יראה את זה". מסעיף נוסף בכתב האישום עולה כי לאחר שנחשפה הפרשה זומן הלוחם בדרגת סמל לבירור אצל המג"ד והנאשם ביקש ממנו לספר כי היה מדובר ב"שתי כאפות, חיבוק ונשיקה".

סעיף אחר בכתב האישום מתעד אירוע בו העניק הנאשם, בצוותא עם לוחם אחר, כיסוי דיסקית ללוחם בדרגת סמל, ולאחר מכן היכה באגרופים את הלוחם הצעיר כשהוא מתחרה בלוחם ותיק אחר בעוצמת המכות, כל זאת תוך שהם שואלים את הלוחם אילו מכות כואבות יותר. בסעיף אחר נאשם הלוחם הוותיק כי יחד עם לוחמים נוספים דן באפשרות שיכו את אחד הלוחמים הצעירים, מאחר והוא לא חש בטוב. לבסוף סיכמו שיעניקו לו חולצה בליווי מכות. באותו הלילה, מסרו את החולצה ללוחם תוך כדי שהם מכים את הלוחם באמצעות כפפות אגרוף.

התביעה, באמצעות סרן ארז רג'ואן, ביקשה להאריך את מעצר חמשת הנאשמים. פרקליטי הנאשמים, עו"ד שמי כהן ועו"ד עאסם חאמד, לא התנגדו להארכת מעצר עד יום רביעי, ואולם עו"ד דנה נוף, שמייצגת את אחד הלוחמים בעל כתב האישום המצומצם, התנגדה להארכת מעצרו. עו"ד נוף טענה: "מרשי לא פעל בחלל ריק. את ההתנהגות הוא למד מהקצינים. הוא ראה וחווה את זה על ידי מפקדיו וזה מה שעשה. מבחינתו כמו שלמד לירות, למד שיש מסורת כזו. המוטו של בה"ד 1 'ממני תראו וכן תעשו' מקבל כאן משנה תוקף". עו"ד נוף הלינה על כך שסגן מפקד הפלוגה נחקר פעמיים תחת אזהרה אך לא נעצר. השופט, סרן במיל' רון פלוטקין, דחה את ההחלטה בעניין הארכת מעצרם עד יום שלישי.

פרשת ההתעללות בגבעתי
מסתמן: יפורקו פלוגות בגבעתי בהן התעללו בחיילים
פרשת ההתעללות בגבעתי מסתעפת: נחקר קצין מהגדוד
הלוחם החשוד בהתעללות: ”סגן מפקד הפלוגה היכה בחגורה”

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

(עדכון אחרון: 21:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully