וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ההתעללות בגבעתי: סגן מפקד הפלוגה הודח

4.4.2012 / 8:55

הקצין, שנצפה בקטע וידאו רוכן מעל אחד החיילים הצעירים הורשע בעבירה של התנהגות שאינה הולמת. עוד נגזרו עליו 14 ימי מחבוש. בצה"ל מבטיחים: המעורבים בפרשה יועמדו לדין

צילום מסך

סגן מפקד הפלוגה המבצעית בגדוד צבר בגבעתי הודח הבוקר (רביעי) מתפקידו על ידי מפקד החטיבה, אלוף-משנה עופר לוי, זאת בעקבות פרשת ההתעללות בחיילים הצעירים בפלוגה שנחשפה בשבועות האחרונים. הקצין הורשע במשפט שנערך לו אתמול על ידי מפקד החטיבה בהתנהגות שאינה הולמת, ובנוסף להדחה נגזרו עליו 14 ימי מחבוש.

עם זאת, נמצא כי מעשיו של סגן מפקד הפלוגה "אינם מעידים על מעורבות בפרשת יחסי וותיקו?ת-צעירו?ת בגדוד אשר נחשפה בתקופה האחרונה". מדובר צה"ל נמסר כי "מפקד חטיבת גבעתי מגנה את האירועים הקשים מכל וכל. התנהגות מסוג זה אינה מקובלת בצה"ל ככלל ובחטיבת גבעתי בפרט. נושא יחסי וותיקו?ת-צעירו?ת מטופל בחטיבה מהשורש בימים אלו וכלל המעורבים בפרשה יתנו את הדין על מעשיהם בפני הגורמים הממונים על כך".

בתוך כך, מסתמן כי ארבעה מתוך חמשת החיילים המואשמים בהתעללות בחטיבה הסגולה יגיעו להסדר טיעון עם הפרקליטות. עורך הדין אילן כץ, המייצג את אחד החשודים, אמר כי המשא ומתן להסדר טיעון של מרשו יסוכם היום עם הפרקליטות הצבאית. במסגרת ההסדר, צפויים חמשת הנאשמים, המיוצגים על ידי עורכי דין שונים, להיות מואשמים בהתעללות, במקום בהתעללות בנסיבות מחמירות. דווקא הלוחם שנגדו הוגש כתב האישום החמור ביותר, הכולל 12 סעיפי אישום, לא הגיע להסכמה עם הפרקליטות הצבאית במשא ומתן על הסדר טיעון.

במקביל, גורם בפרקליטות הצבאית אמר כי בימים האחרונים המשטרה הצבאית עודדה לוחמים בגדוד להתלונן ולשבור את קשר השתיקה. עם זאת, לאחר שהוצגו בפני הלוחמים עדויות מצולמות וסרטי וידאו, הם בחרו לומר כי זה הדברים נעשו מתוך בדיחות הדעת ובהסכמה.

ההתעללות בגבעתי - כותרות אחרונות:
מסתמן הסדר טיעון של הנאשמים עם הפרקליטות
תיעוד ההתעללות: "השתמשו באלימות שרירותית"
חשוד בהתעללות: "סגן מפקד הפלוגה היכה בחגורה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully