וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נערך: "כשגבול מצרים ייחסם - המחבלים יגיעו מהים"

18.6.2012 / 7:00

נוכח ירי הרקטות מכיוון סיני לאילת והתגברות הטרור באזור, חוששים בצה"ל מהיום שאחרי סיום הקמת הגדר בדרום. בכיר בחיל הים: "כשאתה סוגר מקום אחד, דברים יזלגו למקום אחר"

סיום בניית הגדר בגבול הדרומי כבר נראה באופק: אולם בעוד בממשלה מרוצים, גורמים רבים במערכת הביטחון נערכים להשלכות בלתי צפויות בהקשרי הטרור בדרום - שכעת לא יתבטא עוד בניסיונות הסתננות מחבלים דרך מצרים, אלא בתקיפות מהים ומהאוויר, שההתמודדות עמן מהווה אתגר נוסף לצה"ל.

כבר בתקופה האחרונה הורגש איום הטרור החדש מכיוון מצרים. גורמים בכירים בפיקוד דרום מייחסים את שיגורי הרקטות בסוף השבוע האחרון לאזור אילת, לחוסר המשילות של השלטון המצרי בחצי האי סיני והתגברות גורמי הטרור באזור. כמו כן, גורמים בכירים בחיל הים מעריכים כי הניסיונות להגיע מרצועת עזה דרך סיני לישראל, מתווה שזכה לכינוי "ציר ה-ח'", ייבלם עם סיום בניית הגדר בגבול המצרי ויוחלף בניסיונות לביצוע התקפות טרור דרך הציר הימי. על פי ההערכות, ציר הטרור הימי עשוי לכלול את הנתיבים מרצועת עזה לכיוון חופי אשקלון ואשדוד, או מסיני לכיוון חופי אילת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסייר באזור בניית גדר הגבול הדרומי, מרץ 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו מסייר לאורך הגדר החדשה, לפני כחודשיים/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

קצין בכיר בחיל הים, הזהיר בשיחה עם וואלה! חדשות: "שזה יהיה לכולנו בראש - כשאתה סוגר מקום אחד, דברים יזלגו למקום אחר. אם סגרת את התחום האזרחי כשבנית חומה ומגן, אז אני לפחות יוצא מנקודת הנחה שיש כאן פוטנציאל זליגה".

"צריך להיערך לזליגה"

לדברי הקצין, לא מדובר בתקדים: התופעה של פיגועים דרך הציר הימי כבר התרחשה בעבר כשצה"ל העמיד מענה משמעותי ביבשה. "זה קרה כשהיה קשה לבצע פעולות חבלניות בשנות השבעים והשמונים, ולכן המחבלים ניסו לחדור לישראל דרך הים. כשהגבול יהיה סגור זה יזלוג למקומות אחרים וצריך להיערך לזה", אמר. יש לציין כי בעבר ביצעו ארגוני הטרור הפלסטינים פיגועים בישראל דרך פשיטות מהים - באמצעות צוללנים או סירות גומי - וחלקם סוכלו. האחרון במקרים הללו אירע זמן קצר לאחר המשט הטורקי, כאשר חוליית צוללנים-מחבלים ניסתה לחדור מרצועת עזה לחופי ישראל.

בתוך כך, הקצין הבכיר מחיל הים התייחס למעבר ספינות טילים של צה"ל דרך תעלת סואץ, שנמשך למרות הדיווחים במצרים על חשיפת חוליית טרור שניסתה לפגוע בכלי שיט מערביים שעוברים בתעלה. "לא הפסקנו להשתמש בתעלת סואץ", אמר הקצין, "יש לנו סטי"לים באילת. אנחנו מעבירים בתעלה כל מה שצריך להעביר ואני מקווה שזה יישאר כך". על ההשלכות של הגעת כלי שיט של צבא אירן דרך תעלת סואץ לים התיכון לכיוון סוריה, אמר הקצין הבכיר: "אני לא רוצה להתייחס לזה אבל לכל דבר כזה יש השלכות".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully