וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל אישרה למצרים להכניס שבעה גדודי צבא לסיני"

ניר יהב

7.4.2012 / 17:00

גורמי ביטחון בקהיר אמרו שמצרים יצאה למבצע חריג בהיקפו לביעור הטרור מחצי האי ולאבטחת צינור הגז לישראל. בין היתר, יגיעו לסיני 150 קצינים מיחידות מיוחדות וכלי שריון

ימים ספורים לאחר שיגור רקטת הגראד מסיני לאילת, מתגברים כוחות הביטחון המצרים את נוכחותם בחצי האי המצרי. האחראי על הביטחון בצפון סיני, גנרל סלאח אל-מסרי, אמר היום (שבת) כי משרד הפנים הורה על שליחתם של כוחות רבים למחוז צפון סיני, בהם 150 קציני משטרה מיחידות הכוחות המיוחדים. הם ילוו בעשרות שריוניות, שיאבטחו את הערים ואת הכבישים. בנוסף, דווח כי במסגרת המבצע המיוחד, ישראל התירה באופן חד פעמי להכניס לסיני שבעה גדודי צבא, למרות שהסכמי קמפ דיוויד אוסרים על כך.

בהודעת משרד הפנים המצרי נאמר כי המשרד והמועצה הצבאית העליונה החליטו לשגר כוחות רבים אל מחוז צפון סיני מתוך כוונה "להשיב את השליטה הביטחונית לסיני, ולחזק את הריבונות ואת הנוכחות הביטחונית במקום". בין היתר, צפויים הכוחות המצרים לאבטח את הצינור המוביל גז לישראל ולירדן, ולהגן עליו "מפני כוונה של גורמי טרור לפגוע בו".

תושבים בחצי האי סיני מביטים בלהבות העולות מהצינור המוביל גז לישראל ולירדן, אחרי שאלמונים חיבלו בו. אל-עריש, נובמבר, 2011. רויטרס
פיצוץ בצינור הגז באל-עריש בחודשי הקיץ/רויטרס

עוד דווח כי כוחות הביטחון המצרים יאבטחו גם את הכביש הבינלאומי מאל-עריש לרפיח המצרית, ואת אזור העיר שייח' זוויד, ויתכוננו למבצע ביטחוני בקרוב באל-עריש. "מטרת המבצע היא לעצור חוליות טרור וקיצוניים", נמסר.

"הזדמנות דחופה להגיע להבנות על הכנסת צבא לסיני"

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" ציטטה במקביל גורמי ביטחון מצרים שאמרו כי ישראל אישרה למצרים להכניס שבעה גדודי צבא לתוך שטח סיני. זאת, בניגוד למה שנקבע בהסכם השלום בין ישראל למצרים, מתוך מטרה משותפת להגביר את הביטחון באזור ולהילחם בטרור.

גורם צבאי מצרי אמר לסוכנות הידיעות כי העם המצרי וממשלת מצרים "דבקים בהסכם השלום עם ישראל, וגם המפלגות האיסלמיות תומכות בו". לדבריו, נוצרה כעת הזדמנות שבה ישראל וקהיר יוכלו יחד להגיע "בדחיפות" להבנות בנוגע הכנסת כוחות צבא מצרים לתוך סיני, באמצעות תיקון סעיפים בהסכם השלום. "בכך, יתאפשר למצרים לכפות את ריבונותה באופן מלא על סיני", הוסיף.

לקריאה נוספת:
פיצוצים נשמעו באילת: שרידי רקטה נמצאו באזור מגורים
ראש אמ"ן: "10 תשתיות טרור נחשפו לאחרונה בסיני"
בפעם ה-13 בתוך שנה: פוצץ צינור הגז ממצרים לישראל

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully