וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אמ"ן: "10 תשתיות טרור נחשפו לאחרונה בסיני"

5.4.2012 / 17:21

בטקס הסיום של קורס קציני המודיעין הגיב אלוף כוכבי לירי הרקטה לעבר אילת ואמר כי ארגוני הטרור ממשיכים להתבסס בסיני ולחזק אחיזתם. "עלינו להתכונן לזירות חדשות", הוסיף

דניאל בוק

(עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד, צילום: עדי יניב, דניאל בוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

ראש אגף המודיעין, אלוף אביב כוכבי, התייחס היום (חמישי) לירי הרקטה לעבר שכונת מגורים באילת. "המזרח התיכון, המקום בו ממילא קצב ההתחמשות הוא הגדול בעולם, משנה את פניו ואופיו ללא הכר. ייתכן שרוחות השינוי נושאות הזדמנות ובשורה, אך בטווח הקצר והבינוני גוברים הסיכונים. אחד מהם הוא מרחב סיני- הירי לאילת, ירי שבוצע מסיני, אינו אלא ביטוי לשינוי המהותי שעובר המרחב", אמר כוכבי בטקס סיום קורס קציני המודיעין.

ראש אמ"ן ציין כי למעלה מעשר תשתיות טרור בסיני נחשפו וסוכלו בחודשיים האחרונים, וכי ארגוני הטרור ממשיכים להתבסס באזור ולחזק את אחיזתם. "למודי ניסיון יהיה עלינו להתכונן לזירות החדשות, להתגברות האיומים ולחוסר היציבות הביטחונית שתאפיין את האזור בשנים הקרובות", הוסיף.

כוכבי בירך את הצוערים ואמר: "המשימה המוטלת על כולנו הופכת מורכבת מיום ליום. המציאות משתנה במהירות גדולה לאין ערוך ביחס לשנים ועשורים קודמים, והופכת לרב מימדית ומרובת מרכיבים. במצב עניינים מסוג זה נודע מקום מכריע לכושר ניתוח משוכלל, למחשבה עמוקה, לנקודות מבט מקוריות ולחדשנות, את כל אלו נדרוש מכם".

רקטת הגראד שהתפוצצה באילת, אפריל 2012. משטרת אילת, ספק 500
"המציאות משתנה במהירות גדולה". זירת הנפילה באילת/ספק 500, משטרת אילת

רקטת הגראד התפוצצה סמוך לחצות באזור מיושב בדרום העיר אילת. חבלני המשטרה שלפו את הרקטה מהקרקע ופינו אותה באופן מבוקר.

בעקבות שיגור הגראד וחשש במערכת הביטחון מירי תלול מסלול מתגבר מסיני, הוחלט בפיקוד העורף לבחון מחדש את האפשרות להציב מערכות גילוי ולחבר את העיר למערכת התרעה, בדומה לזו המוצבת באשדוד, באשקלון ובבאר שבע - זאת לאחר שמערכות ההתרעה בעיר לא פעלו הלילה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס מוקדם יותר לירי, ואמר כי המדינה מזהה כבר זמן רב שסיני הופך לשטח שיגור טילים נגד אזרחי ישראל, וכן לאזור פורה לפעילי טרור. "אנחנו יוזמים, אנחנו פועלים, ובונים גדר ביטחון מרשימה אבל היא לא עוצרת טילים", אמר ראש הממשלה בכנס לציון 40 שנה ל"מבצע סבנה" ברמת אפעל.

"נפגע באלה שבאים לפגוע בנו ונפגע במשלחיהם, גם במקרה הזה וגם במקרים האחרים", התחייב ראש הממשלה. "אי אפשר לתת חסינות לטרור, צריך להילחם בו, אנחנו עושים זאת. בסופו של דבר, אף אחד לא יגן על היהודים אם היהודים לא יגנו על עצמם, זהו הכלל החשוב".

לפנייה לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.co.il

עוד בנושא
פיצוצים נשמעו באילת: שרידי רקטה נמצאו באזור מגורים
בעקבות הרקטה באילת: יישקל חיבור העיר למערכת התרעה
נתניהו על הרקטה באילת: "נפגע במי שבא לפגוע בנו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully