וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הרקטה באילת: "נפגע במי שבא לפגוע בנו"

טל שלו

5.4.2012 / 12:00

עקב הגראד ששוגר הלילה מסיני, דיבר ראש הממשלה על פעילות ישראל בדרום. "אנו בונים גדר ביטחון מרשימה אבל היא לא עוצרת טילים", הסביר נתניהו והתחייב לפעול נגד המשגרים

דניאל בוק

(עריכה: גדי וינסטוק, צילום: מערכת וואלה!, דניאל בוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (חמישי) לירי הרקטה לעבר העיר אילת, ואמר כי המדינה מזהה כבר זמן רב שסיני הופך לשטח שיגור טילים נגד אזרחי ישראל, וכן לאזור פורה לפעילי טרור. "אנחנו יוזמים, אנחנו פועלים, ובונים גדר ביטחון מרשימה אבל היא לא עוצרת טילים", אמר ראש הממשלה בכנס לציון 40 שנה ל"מבצע סבנה" ברמת אפעל.

"נפגע באלה שבאים לפגוע בנו ונפגע במשלחיהם, גם במקרה הזה וגם במקרים האחרים", התחייב ראש הממשלה. "אי אפשר לתת חסינות לטרור, צריך להילחם בו, אנחנו עושים זאת. בסופו של דבר, אף אחד לא יגן על היהודים אם היהודים לא יגנו על עצמם, זהו הכלל החשוב?.

שר הביטחון אהוד ברק החל בצהריים הערכת מצב ביטחונית עם הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, ועם ראשי מערכת הביטחון, בנושא שיגור הרקטה. ברק אמר במהלך הישיבה כי "מדובר באירוע חמור, אנחנו לומדים את האירוע ונפגע באנשים שירו לעבר אילת וניסו לפגוע באזרחי ישראל. לא יהיו פשרות בעניין. המצב הביטחוני בסיני מחייב אותנו לסוג אחר של התמודדות". שר הביטחון ינחה בתום הדיון בצעדים מתבקשים כתגובה לשיגור הגראד הלילה.

רקטה באילת. ספק 500
זירת נפילטת הרקטה באילת, היום/ספק 500

סמוך לחצות, התפוצצה רקטת גראד באזור מיושב בדרום העיר אילת. תושבי העיר סיפרו כי שמעו מספר פיצוצים, אולם לא אותרו נפילות נוספות. בעקבות השיגור, הוחלט בפיקוד העורף לבחון מחדש את האפשרות להציב מערכות גילוי ולחבר את העיר למערכת התרעה, בדומה לזו המוצבת באשדוד, באשקלון ובבאר שבע - זאת לאחר שמערכות ההתרעה בעיר לא פעלו הלילה.

בצה"ל גוברת הדאגה כי לאור השלמת בניית הגדר לאורך גבול ישראל-מצרים, כבר ב-2012 יתגבר הטרור נגד אזרחים וחיילים באזור העיר אילת. "אנחנו לא משלים את עצמנו", אמר קצין בכיר בצה"ל, "עם סגירת הגדר לאורך הגבול יצוצו תופעות חדשות ואנחנו נערכים בין היתר להתגברות ירי תלול המסלול מחצי האי סיני, בגלל בעיות המשילות של הצבא המצרי, ובנוסף לכך להתגברות טרור מגבול ירדן". הקצין הוסיף כי התוצאה הישירה להשקעה באמצעי איסוף מודיעין לאורך גבול ישראל-מצרים, כצעד נגדי להמשך שיגורי הירי, תהיה גילויים של חוליות טרור בחצי האי סיני.

לדברי הקצין, זה יהיה המבחן האמיתי של צה"ל. "זאת תהיה דילמה קשה מאוד - האם ברגע שנגלה חוליית משגרי רקטות נירה לעברה או שנתאפק, מאחר שמדובר בשטח ריבוני של מצרים. אין ספק שאירוע שכזה יעמיד בספק את הסכם השלום בין ישראל מצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully