וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הרקטה, באילת מחכים לתיירים בחג: "החיים נמשכים"

רמי שני

5.4.2012 / 10:46

תושבי אילת והתיירים שהגיעו לבלות את החג בעיר הנופש לא נותנים לגראד שהתפוצץ בעיר להרתיע אותם. בתי המלון לא מדווחים על ביטולים, ואפילו בשכונה שנפגעה לא נבהלו

ספק 500

(עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

למרות הרקטה ששוגרה יום לפני ליל הסדר מסיני לעבר אילת, וחששות מערכת הביטחון מפני המשך הירי, תושבי אילת לא חוששים. לא מסתמן שעיר הקיט, המתמלאת בנופשים לקראת החג ומזג האוויר האביבי, סובלת מבריחה של תיירים בעקבות הרקטה ובבתי המלון לא מדווחים על ביטולים או על עזיבות.

בשכונה הדרומית בעיר, בה התפוצצה הרקטה, קיימת בקרב התושבים תחושה של חוסר ביטחון. הם מספרים כי לא הבינו את שאירע, עם זאת לא ממש נבהלו. למרות האווירה הרגועה, תושבי העיר אינם סבורים כי מדובר ברקטה האחרונה שתשוגר לעבר עירם, ומאמינים שהירי עלול להימשך.

גם במשטרה המקומית לא עושה רושם שחוששים לשלום התושבים והתיירים במהלך החג. "אין הנחיות מיוחדות לתושבים. החיים בעיר ממשיכים כבשגרה, ואילת תמשיך לקלוט נופשים לחג הפסח", אמר לוואלה! חדשות דובר משטרת אילת, פקד ליאור בן-סימון.

רקטת הגראד שהתפוצצה באילת, אפריל 2012. משטרת אילת, ספק 500
זירת נפילת הרקטה הלילה/ספק 500, משטרת אילת

סמוך לחצות, התפוצצה רקטת גראד באזור מיושב בדרום העיר אילת. יוסי עטיה, עולה חדש מצרפת שעבר להתגורר באילת לאחרונה, הוא הראשון שגילה את שרידי הרקטה. "שמעתי פיצוץ וכל הבית הזדעזע. רצתי מהר למרפסת לראות מה זה, וראיתי עשן והרבה אבק", שחזר עטיה. "לקחתי את הטרקטורון שלי, והתחלתי יחד עם חבר לחפש, לצד שוטרים שגם חיפשו. הם חיפשו יותר למעלה, אבל אני חיפשתי בוואדי עד שמצאתי את הטיל". כמו כן, הוסיף עטיה: "זה מפחיד, באמת מפחיד. אני לא יודע איזה סרט אנחנו הולכים לעבור עכשיו - אבל זה ממש לא נעים".

"כל הבית הזדעדע"

עדי, תושבת העיר, סיפרה כי שמעה שריקה חזקה, ומיד אחריה פיצוץ חזק מאוד. "כל הבית הזדעזע וגם אנחנו נבהלנו כי מעולם לא שמענו דבר כזה", הוא סיפרה. "לדעתי זה נפל לא רחוק מהבית שלנו, וגם הרחנו את העשן והאבק שהעלה הפיצוץ".

האווירה הרגועה בעיר הדרומית באה לצד הערכות קצת פחות אופטימיות במערכת הביטחון. "עם סגירת הגדר לאורך הגבול יצוצו תופעות חדשות ואנחנו נערכים בין היתר להתגברות ירי תלול המסלול מחצי האי סיני, בגלל בעיות המשילות של הצבא המצרי, ובנוסף לכך להתגברות טרור מגבול ירדן", אמר קצין בכיר בצה"ל. כעת, שוקלים בפיקוד העורף לבחון מחדש את האפשרות להציב מערכות גילוי ולחבר את העיר למערכת התרעה, בדומה לזו המוצבת באשדוד, באשקלון ובבאר שבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully