וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הרקטה באילת: יישקל חיבור העיר למערכת התרעה

5.4.2012 / 9:26

בעיר לא נשמעה אזעקה טרם נפילת רקטת הגראד באזור מיושב. בצה"ל מתריעים: "עם סגירת הגדר לאורך הגבול אנחנו נערכים בין היתר להתגברות ירי תלול המסלול מחצי האי סיני"

ספק 500

(עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

בעקבות שיגור רקטת הגראד לעבר אילת הלילה (חמישי), וחשש במערכת הביטחון מירי תלול מסלול מתגבר מחצי האי סיני, הוחלט בפיקוד העורף לבחון מחדש את האפשרות להציב מערכות גילוי ולחבר את העיר למערכת התרעה, בדומה לזו המוצבת באשדוד, באשקלון ובבאר שבע - זאת לאחר שמערכות ההתרעה בעיר לא פעלו הלילה. גורם בטחוני מסר כי עד כה לא ברור אם שוגרה רקטה אחת או יותר, כפי שדיווחו אזרחים, אך אם כן, הן ככל הנראה נחתו בשטחים פתוחים, ולא אותרו עד כה.

לדברי הגורם, רמת המוכנות בתחום העורף בעיר השתפרה בצורה משמעותית, לאחר שמפקד נפת אילת, אלוף משנה במיל' אורי שחר, קיים סדרת תרגילים בשנה האחרונה. האחרונה בהם אירעה לפני כחודשיים, וכללה שיתוף פעולה רחב היקף בין הכבאים הכתומים של פיקוד העורף לבין צוותי החילוץ של כיבוי האש, במטרה לבחון את רמת המוכנות לפגיעה במבנים באירוע רב נפגעים.

רקטת הגראד שהתפוצצה באילת, אפריל 2012. משטרת אילת, ספק 500
זירת נפילת הרקטה הלילה באילת/ספק 500, משטרת אילת

בחודש מאי השנה צפויה לקיים משטרת ישראל, יחד עם ארגוני ההצלה ופיקוד העורף, תרגיל ראשון מסוגו - המוגדר כגדול ביותר שנעשה בשנים האחרונות בעיר אילת - על מנת לתרגל אירועי טרור מסיני, נפילות טילים ואירוע רב נפגעים. בצה"ל גוברת הדאגה כי לאור השלמת בניית הגדר לאורך גבול ישראל-מצרים, כבר ב-2012 יתגבר הטרור נגד אזרחים וחיילים באזור העיר אילת.

נערכים להתגברות הירי מסיני

"אנחנו לא משלים את עצמנו", אמר קצין בכיר בצה"ל, "עם סגירת הגדר לאורך הגבול יצוצו תופעות חדשות ואנחנו נערכים בין היתר להתגברות ירי תלול המסלול מחצי האי סיני, בגלל בעיות המשילות של הצבא המצרי, ובנוסף לכך להתגברות טרור מגבול ירדן". הקצין הוסיף כי התוצאה הישירה להשקעה באמצעי איסוף מודיעין לאורך גבול ישראל-מצרים, כצעד נגדי להמשך שיגורי הירי, תהיה גילויים של חוליות טרור בחצי האי סיני.

לדברי הקצין, זה יהיה המבחן האמיתי של צה"ל. "זאת תהיה דילמה קשה מאוד - האם ברגע שנגלה חולית משגרי רקטות נירה לעברה או שנתאפק, מאחר שמדובר בשטח ריבוני של מצרים. אין ספק שאירוע שכזה יעמיד בספק את הסכם השלום בין ישראל מצרים".

סמוך לחצות, התפוצצה רקטת גראד באזור מיושב בדרום העיר אילת, כך נמסר מהמשטרה. "אין הנחיות מיוחדות לתושבים. החיים בעיר ממשיכים כבשגרה, ואילת תמשיך לקלוט נופשים לחג הפסח", אמר לוואלה! חדשות דובר משטרת אילת, פקד ליאור בן-סימון. לדבריו, חבלני המשטרה שלפו את הרקטה מהקרקע ופינו אותה באופן מבוקר. "בבוקר נקיים הערכת מצב עם גורמי הביטחון וצה"ל", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully