וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 רקטות התפוצצו באזור אילת, הרוג אחד בירדן

רמי שני ויהושע בריינר

2.8.2010 / 10:07

רקטה אחת התפוצצה בשטח חקלאי בעיר, שתיים נפלו בים ושתיים נוספות התפוצצו בשטח הירדני. בישראל איש לא נפגע ולא נגרם נזק, אולם בירדן מדווחים על הרוג ושלושה פצועים. לפי ההערכה, הרקטות שוגרו מסיני על ידי פעילי הג'יהאד העולמי. במצרים מכחישים שהירי בוצע מתחומה

מערכת וואלה!

(צילום: רן שאולי. עריכה: יאיר דניאל)

חמש רקטות התפוצצו הבוקר (שני) באזור העיר אילת. ככל הידוע עד כה, שתי רקטות נפלו בשטח חקלאי בעיר, שתיים בים האדום, ועוד שתי רקטות התפוצצו בשטח הירדני, סמוך למלון בעקבה. במשטרת אילת מדווחים כי אין נפגעים, ולא נגרם נזק.

שר ההסברה הירדני עלי אל-עאיד, שכיהן כשגריר ירדן בישראל, הודיע כי בשעה 7:45 בבוקר נפל טיל מסוג גראד ברחוב הראשי בעיר עקבה, מול מלון אינטרקונטיננטל, וכתוצאה מכך נהרג אדם אחד ועוד שלושה נפצעו באורח קל. שתי מכוניות הוצתו לגמרי. "הטיל שוגר מחוץ לגבולות ירדן", מסר אל-עאיד שהוסיף עוד כי כוחות הביטחון הירדנים מנהלים חקירה אודות הירי.

משטרת אילת מבצעת סריקות ברחבי העיר לאיתור הנפילות. חיפושים נערכים גם באזור מפעל המלח, בסמוך לגבול ישראל ירדן. מצה"ל נמסר, שאין הנחיות מיוחדות לתושבי אילת ולאלפי התיירים הנמצאים כרגע בעיר.

גורמי צבא מסרו כי ההערכה היא שהרקטות נורו מאזור סיני, ושאם אכן כך הדבר, הג'יהאד העולמי עומד מאחורי הפעולה. על פי מספר דיווחים, באזור סיני שוהות חוליות טרור שונות, ואחת מהן ככל הנראה ביצעה את הירי. לדברי גורמי ביטחון, ירי הרקטות נועד לא רק לפגוע בישראל, אלא גם להתריס נגד ריבונות מצרים.

גורמי ביטחון מצרים הכחישו את הדיווח לפיו התבצע הירי מחצי-האי סיני. הגורמים מסרו לסוכנות הידיעות הרשמית במצרים כי "אין שום היגיון בירי רקטות מסיני לעבר ישראל", שכן מתנהל "פיקוח ביטחוני מתמשך לאורך הגבול, מרפיח שבצפון ועד טאבה שבדרום. בנוסף לכך אין שום פעילי אל-קאעדה במצרים". הגורמים הכחישו עוד כי בוצע ירי על ידי פעילים פלסטינים: "האזור מאובטח לחלוטין מצדנו".

גם כוחות משטרה הגיעו לאזור נפילת הרקטות. ניצב משנה משה כהן, שנמנה עם הכוחות, העריך שהרי בוצע ממצרים. לדבריו, "זה קצת מוקדם להגיד, אבל זה הגיוני להניח שזה הגיע מכיוון מערב". עדי, תושבת אילת ששמעה את הפיצוצים, סיפרה: "שמענו על הירי אבל התוכניות לא השתנו. הבאתי את הילדים לקייטנה כרגיל. התושבים לא חשים את האירוע ואין בהלה בכלל".

בעקבה טוענים: אין בהלה בעיר

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו) התייחס הבוקר לירי הרקטות. לדבריו, "אנחנו עוקבים אחר ההתפתחויות. לא צריך להיכנס לפאניקה ולעורר מהומה שתמוטט את תעשיית התיירות. באילת נרשמים ביקושים גבוהים, הן לתיירות פנים והן לתיירות נכנסת. צריך למצות את הסוגיה בכלים המקובלים בהיבט הביטחוני, תוך מיצוי שיתוף הפעולה הפורה עם הרשויות בירדן ובמצרים".

בכירה בהנהלת אחד ממלונות העיר עקבה שבירדן מסרה לוואלה! חדשות, כי שמעה מביתה בעיר את הדי הפיצוץ בשעות הבוקר אך במלונות באזור הכל מתנהל כרגיל. "רוב אורחי המלונות אינם מעודכנים כלל על כך ששוגר טיל לעבר העיר ושנפצעו מספר אנשים ברחוב", מסרה. "כרגע הכל כרגיל, אין בהלה, כולם ממשיכים בחופשה שלהם וכוחות הביטחון מטפלים בנושא. אנחנו רגועים לגמרי ולא חוששים".

מנהלת השיווק של בית המלון קמפינסקי, נטשה שעבאן, מסרה לוואלה! חדשות גרסה מעט שונה. היא אמרה כי היא נמצאת אמנם בעמאן, אך משיחותיה עם מנהלי המלון עולה כי הדי הפיצוץ נשמעו היטב בסביבת המלון. "כוחות הביטחון לא מוכנים למסור לנו שום מידע, מסיבות ביטחוניות. אנחנו לא יודעים בדיוק מה קרה שם, הכל בערפל עדיין. אורחי המלון כמובן מעודכנים, אך אין לנו שום פרטים למסור להם". בתשובה לשאלה האם אורחי המלון חוששים, ענתה: "אני מניחה שכן".

התקרית האחרונה בה בוצע ירי רקטות לעבר העיר הדרומית אירעה לפני שלושה חודשים, כאשר שתי רקטות בקוטר 107 מ"מ נורו לעבר המפרץ. אחת הרקטות נפלה באזור התעשייה של עקבה בירדן, והשנייה נפלה בים ונמצאה לאחר מספר ימים.

בשנת 2005 פעילים הקשורים לארגון אל קאעדה ירו שלוש רקטות קטיושה מעקבה לעיר הדרומית. הרקטות כוונו ככל הנראה לעבר ספינת הצי האמריקאי שעשתה דרכה למפרץ אילת, אולם שלושתן החטיאו את הספינה ופגעו בעקבה, שם הרגו חייל אחד וליד שדה התעופה באילת, שם גרמו נזק למכונית.

* בהכנת הידיעה השתתפו ניר יהב ופנחס וולף.

(עדכון ראשון - 08:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully