וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש בגבול מצרים: אזרח נהרג, גם שני מחבלים

מחבלים פתחו באש על פועלים לבניית גדר הגבול בדרום, אזרח נהרג ואחר נפצע. שני מחבלים נהרגו, ואחד או שניים נמלטו. בתום שעות של כוננות גבוהה, חזרו יישובי הדרום לשגרה

רויטרס

(צילום: שי מכלוף, גדעון צנטנר, רויטרס; עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

אש בגבול הדרום: אזרח אחד נהרג ואחר נפצע קשה הבוקר (שני) כשמחבלים שחדרו לשטח ישראל פתחו באש נגד שתי מכוניות של עובדי קבלן שהיו עסוקים בבניית הגדר בין ישראל למצרים, באזור היישוב קדש ברנע. כלי הרכב השני, שלא נפגע, הצליח להימלט מהמקום ולהזעיק את כוחות הביטחון. כוח צה"ל שהגיע למקום פתח באש נגד המחבלים, ובתום חילופי אש קצרים נהרג גם אחד המחבלים. בהמשך הצליחו הכוחות לחסל מחבל נוסף, שעל גופו נמצא מטען חבלה, בו ככל הנראה התכוון להשתמש כדי לבצע פיגוע התאבדות. בצה"ל הכריזו כוננות גבוהה ביישובים הסמוכים, בשל ההערכות כי שלושה-ארבעה מחבלים הצליחו לחדור לשטח ישראל. עם זאת, בשעות הצהריים דיווח אלוף פיקוד הדרום, טל רוסו, כי אין עוד חשש לחדירת המחבלים וכי האירוע הסתיים; ככל הנראה, מחבל שלישי (וייתכן כי גם מחבל נוסף, רביעי) חזרו על עקבותיהם לשטח מצרים, או נפגעו במהלך ניסיון החדירה. המידע הועבר לכוחות הביטחון המצרים שמבצעים מרדף כדי ללכוד את המעורבים. בהתאם, הסירו בצה"ל את הכרזת הכוננות.

מחסום טללים ליד אזור הפיגוע בגבול ישראל מצרים, ניצנה, יוני 2012. דייב בוימוביץ'
כוחות צה"ל בסריקות אחר מחבלים שחדרו לשטח ישראל/דייב בוימוביץ'

סמוך לשעה 6 בבוקר פתח כוח המחבלים, שכלל מספר בני אדם, באש בנשק קל ובטילי RPG. כתוצאה מהירי נהרג אזרח אחד, ואחר נפצע. כוח של גולני שהוזעק למקום איתר מחבל אחד והצליח להרוג אותו. גששים שהוקפצו למקום זיהו על פי טביעת נעליים חדירה נוספת של מספר מחבלים לשטח ישראל. בהנחיית מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יוסי בכר, ומפקד החטיבה הדרומית טל חרמוני, הוקפצו למקום כוחות צבא גדולים המתגברים שלושה יישובים – קדש ברנע, באר מילכה וניצנה, עקב החשש שחוליית המחבלים חדרה לאחד היישובים על מנת לבצע פיקוח מיקוח. בשעות הצהריים, בוטל החשש.

דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי אמר הבוקר כי "בשלב זה איננו יודעים את השיוך הארגוני של המחבלים, ולא יודעים האם יש קשר בין האירועים לשיגור רקטות גראד לדרום הארץ ביום שישי, או לתקיפת צה"ל ברצועת עזה אמש".

כוננות ביישובים הסמוכים

היישובים הסמוכים לתקרית הוכנסו לכוננות, הופעלו צוותי חירום, ושירותי ההסעות המאופשרות בקטעים הללו, לרבות הסעות למוסדות חינוך, הונחו שלא לצאת לדרכם. התושבים באזור הונחו שלא לצאת לשטחים החקלאיים. ענן שיאון, ראש צוות החירום היישובי בקדש ברנע, אמר כי תושביו קיבלו הנחיה להישאר בבתים. "יש חששות בשל הקרבה לגדר, אנחנו מקבלים פניות של חברים, אבל בגדול כולם בסדר. אנחנו מקווים שנוכל לחזור לשגרה במהרה". במועצה האזורית שער הנגב הפעילו מוקד חירום לתושבי האזור, ומספרו: 08-6564111.

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס לאירועים בגבול בטרם הסתיימו. "אנחנו עדיין תחת אירוע של טרור בדרום, התקפה על אתר של עבודה לאורך הגדר. יש נפגעים אצלנו, יש נפגעים גם אצל מבצעי התקיפה. המצב עוד לא ברור והאירוע עדיין לא הסתיים, אנחנו נדווח דיווח מלא כאשר הוא יסתיים". ברק דיבר בפתח פגישתו עם שר ההגנה הפולני תומס סימוניאק ואמר כי "מדובר בתקיפת טרור פיזית על אתר העבודות בגדר. רק אתמול נורו שתי הרקטות לעבר החלק הדרומי של הנגב. אנחנו רואים פה החמרה מטרידה בשליטה המצרית בביטחון בסיני. אנו מחכים לתוצאות הבחירות, מי שלא ייבחר, אנחנו מצפים ממנו לקחת אחריות על כל ההתחייבויות הבינלאומיות של מצרים, ביניהן הסכם השלום עם ישראל וסידורי הביטחון בתוך סיני ולשים קץ במהירות להתקפות הללו".

בשבת התגלו שרידי שתי רקטות גראד ששוגרו לעבר הדרום, האחת באזור מצפה רמון והשנייה באזור עובדה. הרקטות שוגרו ככל הנראה הלילה מאזור סיני. חבלני המשטרה הוזעקו לפנותם.

(עדכון ראשון: 07:30)

עוד בנושא
שרידי רקטת גראד אותרו באזור מצפה רמון
שרידי רקטת גראד שנורתה אמש אותרו באזור אילת
צלף פלסטיני ירה לעבר פועל בניר עוז, מצבו קל מאד

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully