וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: סיכלנו ניסיון להבריח טילי נ"מ לרצועת עזה

ניר יהב

24.12.2012 / 15:29

דובר הצבא המצרי אמר כי הטילים, שקוטרם 68 מ"מ ותוצרתם בצרפת, מגיעים לטווח של 3 קילומטרים ומסוגלים לפגוע במטרות באוויר ובקרקע. "נפעל לסיכול כל ניסיון לפגוע ביציבות"

דובר צבא מצרים, אחמד מוחמד עלי, אמר היום (שני) כי כוחות הצבא סיכלו ניסיון להבריח 17 טילים לתוך רצועת עזה, במרחק של 22 ק"מ מדרום לעיר אל-עריש בחצי האי סיני. לדבריו, הטילים שנתפסו הם בקוטר 68 מ"מ והם מסוגלים להגיע למרחק של שלושה קילומטרים. "נמשיך לפעול על מנת לסכל את כל הניסיונות לפגוע ביציבות ובביטחון הלאומי", אמר.

הדובר מסר כי פעולת הסיכול בוצעה בשיתוף פעולה בין כוחות הצבא לבין תושבי סיני. הוא גם מסר שמדובר בטילי קרקע-אוויר מתוצרת צרפת אשר "ייתכן שנעשה בהם שימוש כטילי קרקע-קרקע". בהמשך הוסיף הדובר כי "המבצעים שאנו מנהלים בחצי האי סיני באים במסגרת המאמצים האינטנסיביים שצבא מצרים משקיע כדי לשמור על גבולות המדינה". לדבריו, "זו אחת המשימות המרכזיות שלנו".

לאחר שהסתיים מבצע עמוד ענן אמרו בחמאס כי הפסקת האש אינה כוללת התחייבות מצרית לסייע במניעת הברחות הנשק לרצועת עזה. "אין זה נכון שהסכם הרגיעה כולל את הסכמתה של מצרים למנוע הברחות נשק לעזה, בשיתוף עם היחידות המיוחדות של ארצות הברית", כתב בכיר הארגון, עיזאת רישק, בעמוד הפייסבוק שלו, והוסיף כי מדובר בהדלפות שמטרתן להפחית את השפעת התבוסה הישראלית בהסלמה האחרונה. ואכן, אתמול אישר גורם צבאי רשמי כי הפלסטינים שיגרו רקטה מרצועת עזה. נסיבות השיגור אינן ברורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully