וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס הפר דיני מלחמה בעמוד ענן כששיגר הרקטות"

ניר יהב

24.12.2012 / 10:58

דו"ח שפרסם ארגון Human Rights Watch קבע כי חמאס ויתר הארגונים החמושים ירו מתוך אזורים מאוכלסים בצפיפות ברצועת עזה וסיכנו את התושבים. "חמאס מחויב להעניש את האחראים"

צילום: שי מכלוף, אבי כהן, טל אנגלנדר, דניאל בוק, רויטרס, דרור פיקלני, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בסיכום מבצע "עמוד ענן")

ארגון זכויות האדם Human Rights Watch פרסם הבוקר (שני) דו"ח שבו קבע כי הארגונים הפלסטינים ברצועת עזה הפרו את דיני המלחמה במהלך מבצע "עמוד ענן" בכך ששיגרו מאות רקטות לעבר אזורים מאוכלסים בישראל. "הארגונים הפלסטינים החמושים הבהירו בצורה ברורה שמטרתם היא לפגוע באזרחים ואין לכך שום צידוק חוקי", אמרו בארגון.

נפילת רקטה בגוש עציון ,נובמבר 2012. עומר מירון
"מטרת חמאס הייתה לפגוע באזרחים". רצים למרחב מוגן בגוש עציון במהלך ימי מבצע "עמוד ענן"/עומר מירון

בדו"ח נכתב עוד כי חמאס ויתר הארגונים החמושים סיכנו את האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה בכך שירו מתוך אזורים מאוכלסים: "מבדיקה שקיימנו עולה כי ארגונים פלסטינים חמושים ברצועת עזה ירו שוב ושוב רקטות מאזורים המאוכלסים בצפיפות, בסמוך לבתים, בתי עסקים ומלונות – ובכך הם סיכנו אזרחים פלסטינים שעלולים היו להיפגע כתוצאה מירי תגובה ישראלי".

"להעניש את מי שנושא באחריות להפרות החמורות הללו"

הארגון ציין בדו"ח שלו כי הוא ביצע בדיקה מעמיקה של הנושא, שכללה גם ראיונות עם אזרחים רבים שהיו עדי ראייה לשיגור רקטות מתוך אזורים מאוכלסים בצפיפות בתוך רצועת עזה. בנוסף קבע הארגון בדו"ח שלו שחמאס, מתוקף העובדה שהוא שולט ברצועת עזה, מחויב לכבד את דיני המלחמה "ולהעניש בחומרה את מי שנושא באחריות להפרות החמורות הללו".

"ארסנל צבאי מוגבל, הנשען במידה רבה על ירי שרירותי של טילים, איננו מצדיק התעלמות מדיני המלחמה המחייבים את כל הצדדים בסכסוך – תהיינה יכולותיהם אשר תהיינה", קבע הארגון. "כמי ששולט ברצועת עזה, חמאס מחויב להפסיק את המתקפות הבלתי-חוקיות הללו ולהעניש את האחראים".

הדו"ח מצטט נתונים מצה"ל שלפיהם חמאס ויתר הארגונים החמושים הפלסטינים ירו מרצועת עזה במהלך מבצע "עמוד ענן" בחודש נובמבר האחרון כ-1,500 רקטות. 800 מתוכן פגעו בישראל, מתוכן 60 פגעו ישירות באזורים מאוכלסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully