וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף פיקוד דרום: "הופתעתי מהשקט המהיר מסיום המבצע"

27.11.2012 / 17:05

האלוף רוסו החל בתחקיר מבצע "עמוד ענן" בדיון עם מפקדי האוגדות. "אנחנו נדע לקיים את ההסדרים, השאלה היא רק הצד השני. אם הם יפרו את ההבנות אז התשובות יהיו ברורות"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד

אלוף פיקוד דרום טל רוסו החל היום (שלישי) בביצוע תחקיר מעמיק על מבצע "עמוד ענן" בדיון עם מפקדי האוגדות וקצינים בכירים נוספים. זמן קצר לפני הדיון, אמר האלוף רוסו בשיחה עם עיתונאים כי את תוצאות המבצע וחיזוק ההרתעה יהיה ניתן למדוד רק בעתיד. "השינוי כרגע הוא קיצוני וההרתעה גבוהה מאוד", אמר. "גם אם יש צהלות שמחה בעזה אנחנו מבינים והם מבינים שהחמאס נפגע בצורה קשה מאוד".

האלוף רוסו ציין כי בזמן שהדרג המדיני וגורמים בכירים במטה הכללי עסוקים בניסיון להגיע להסדרה עם החמאס בתיווך מצרי, מתמודדים כוחות צה"ל באוגדת עזה עם הפרות סדר על הגדר: "בשטח עצמו יש שקט מוחלט. לא ראינו את זה בשום מבצע ושום סבב אחר. בעבר היה שובל של תגובות ושיגורים. כרגע המעבר של הכוחות הוא מהתמודדות של טרור להתעסקות עם הפרות סדר. אני לא רואה את זה בצורה חיובית". לדברי גורמי צבא בחטיבה הדרומית של אוגדת עזה בפיקודו של אל"מ עמוס הכהן, התקיים דיון בנושא הוראות הפתיחה באש ונאמר לחיילים לנסות להגביל את ההתקרבות לגדר המערכת, כדי למנוע חדירות ופגיעה בגדר.

ביקור הרמטכ"ל בני גנץ באוגדת עזה בליוויי מפקד אוגדה עזה טל רוסו, אוקטובר 2012. דובר צה"ל
"בשטח עצמו יש שקט מוחלט. לא ראינו את זה בשום מבצע ושום סבב אחר". אלוף פיקוד דרום במרכז, בסיור עם הרמטכ"ל בני גנץ בדרום/דובר צה"ל

בהתייחסו לחדירת המחבל מעזה אתמול לפנות בוקר והגעתו למושב שדה אברהם לאחר שצעד שמונה קילומטרים מקו גדר המערכת, אמר רוסו: "אתמול היה לנו אירוע שאנחנו עוד מתחקרים ולומדים. יש לנו עוד הרבה מה ללמוד ועוד נפיק לקחים. זו סיטואציה חדשה. אבל אנחנו נדע לתת ביטחון מלא לתושבי הדרום וליישובים בסמוך לעזה".

אלוף פיקוד דרום נשאל על האפשרות שחוליית טרור פלסטינית תנסה לשגר רקטות לעבר ישראל משטח רצועת עזה ואמר, "זה חלק מהמנגנונים שאנו עוסקים בהם (בהקשר של ההסדרה, א.ב). בשיא הכנות, אני מאמין שלחמאס יש סיבה טובה לסכל את זה. ההסדרה עוסקת גם בהתעצמות (הצבאית של החמאס, א.ב). אחת המטרות היא לעצור את ההתעצמות. יש הרבה דברים מרשימים במבצע הזה. הסנכרון בכל הרמות כולל שב"כ, חיל האוויר, חיל הים, פיקוד העורף, אמ"ן וכל הגופים האחרים שעבדו בהרמוניה. אם המציאות בשטח תשתנה אנחנו יודעים היטב מה לעשות. אני מדגיש - לא השתמשנו בכל הכלים שעומדים לרשותנו".

לגבי הפסקת האש, הדגיש רוסו כי השקט שנוצר בשטח הפתיע אותו באופן אישי. "מניסיון העבר והיכולת של הארגונים להשתלט על השטח, הופתעתי. תוך שעה היה שקט. האש נעצרה ואנחנו כבר עומדים על שישה ימים שאין אש. הזמן הקצר מסיום המבצע עד השקט המוחלט היה בהחלט דבר מפתיע", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חיילי מילואים ברצועת עזה , נובמבר 2012. רויטרס
"אם המציאות בשטח תשתנה אנחנו יודעים היטב מה לעשות. אני מדגיש - לא השתמשנו בכל הכלים שעומדים לרשותנו"/רויטרס

בהקשר לתלונות חיילי המילואים לגבי התנאים ששררו בשטח, סיפר האלוף רוסו כי שוחח עם חיילי מילואים ולא שמע מהם ביקורת חריפה כפי שהיא באה לידי ביטוי בכלי התקשורת. עם זאת, טען כי מתבצעים תחקירים גם בנושא זה ויש תחומים שדורשים שיפור. על האפשרות שהחמאס ינסה שוב לשגר רקטות לעבר ישראל, אמר האלוף "אנחנו נדע לקיים את ההסדרים, השאלה היא רק הצד השני. אנחנו מוכנים לכל מצב. אם הם יפרו את ההבנות אז התשובות שלנו יהיו חדות וברורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully