וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבע שנים להתנתקות: חמאס נערך לבנייה בגוש קטיף

1.1.2013 / 20:31

כמה ימים לאחר שצה"ל אישר להעביר חומרי בנייה לרצועה, החלו פעולות להכנת הקרקע להקמת בנייני מגורים באזור. במערכת הביטחון מאשימים את המצרים שלא מנעו את המהלך החד-צדדי

למעלה משבע שנים לאחר ההתנתקות, ממשלת חמאס מתכננת לבנות לראשונה בנייני מגורים בגוש קטיף. במערכת הביטחון הופתעו כי כלים הנדסיים החלו לפעול בימים האחרונים בשירות חמאס להקמת משטח שצפוי לקלוט 2.5 מיליון טונות של חומרי בנייה, במסגרת התחייבות של אמיר קטאר להעביר סכום של 400 מיליון דולרים לפרויקטים ברחבי רצועת עזה.

פרויקט הבינוי הראשון צפוי לכלול סלילת נתיבים חדשים, כולל טיילת של כביש סאלח א-דין מרפיח ועד פאתיה הצפוניים של העיר עזה. בשלב השני צפויים לקום בנייני מגורים על חורבות יישובי גוש קטיף, שפונו בקיץ 2005.

עזה, מעברים, הקלות בסגר, משאיות, סיוע הומניטרי. Bernat Armangue, File, AP
המהלך עשוי לעורר מתיחות חדשה בין ישראל למצרים/AP, Bernat Armangue, File

במערכת הביטחון מפנים אצבע מאשימה לעבר מצרים, שבמהלך חד-צדדי אישרה את הבנייה, ללא הסכמה ישראלית. המהלך עשוי לעורר מתיחות חדשה בין ישראל למצרים, שמהווה גורם מתווך בשיחות בין ישראל לחמאס לקביעת ההסדרים סביב רצועת עזה לאחר מבצע "עמוד ענן". גורם במערכת הביטחון טען שישראל נדרשת להפגין איפוק ולאפשר את המהלך, אך במקביל התקיימו בימים האחרונים שיחות עם האמריקאים כדי להפעיל לחץ על המצרים לעצור את המהלך.

הגורם הביטחוני ציין כי ההחלטה המצרית פוגעת במרקם היחסים עם ישראל ונוגדת את הקו שנקט משטרו של נשיא מצרים, מוחמד מורסי, שהתנער מכל אחריות שלטונית לרצועת עזה. עד כה לא אפשר המשטר המצרי את פתיחת מעבר רפיח באופן גורף, למעט כניסת הולכי רגל, למרות בקשה מפורשת מטעם ממשלת החמאס להקים אזור סחר חופשי בין רצועת עזה למצרים באזור רפיח.

בעקבות החלטת הדרג המדיני, הנחה בשבוע שעבר מתאם הפעולות בשטחים, אלוף איתן דנגוט, לאשר לראשונה מאז קיץ 2007 כניסה של חומרי בנייה לצורך פרויקטים הומניטריים בעזה - ובאופן נקודתי למגזר הפרטי. בפועל, מאז פרסום ההחלטה נכנסו דרך מעבר כרם שלום לרצועת עזה מדי יום 120 משאיות עם חומרי בנייה, כשרק 20 משאיות מיועדות למגזר הפרטי ברצועת עזה. ההערכה היא כי חמאס מבריח דרך המנהרות בין 8,000 ל-10,000 טון של חומרי בנייה ממצרים - פי 2 מהכמות שמאושרת למעבר מישראל לרפיח.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully