וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצו של מורסי: "ישראל תימחק מהמפה עוד 10 שנים"

ניר יהב

1.1.2013 / 10:53

איש האחים המוסלמים עיסאם עריאן הבהיר את דבריו משבוע שעבר שעל היהודים לעזוב את ישראל ולפנותה לפלסטינים: "הפרויקט הציוני עומד לקרוס". לשכת מורסי: לא מייצג את הנשיא

לפני מספר ימים עורר עיסאם עריאן, יועצו של נשיא מצרים מוחמד מורסי, סערה כשקרא ליהודי מצרים לשוב אליה. כעת מתברר למה הוא התכוון בדבריו: העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון דיווח הבוקר (שלישי) כי עריאן אמר את הדברים משום שהוא סבור כי מדינת ישראל תימחק מהמפה עוד עשר שנים. בלשכת הנשיאות התנערו מהדברים ואמרו כי הם לא מייצגים את עמדת הנשיא המצרי.

עריאן, המשמש בין השאר גם כסגן מפלגת "החירות והצדק" השייכת לתנועת האחים המוסלמים, הסביר כי קרא ליהודי מצרים לשוב למצרים על מנת לאפשר לפליטים הפלסטינים לשוב למולדתם: "אמרתי את הדברים כדי שהפליטים הפלסטינים ישובו למולדתם. בפלסטין חיים אנשים שכבשו את האדמה. לאנשים הללו יש מולדות קודמות. הפליטים הפלסטינים ישובו במקום הכובשים שיגורשו".

"איני מדבר בשם מצרים אלא בשמי בלבד", הבהיר. "היהודים הכובשים את אדמות פלסטין ההיסטורית הם המכשול העיקרי בפני מימוש זכות השיבה לפלסטינים. הרעיון הציוני נכשל. הפרויקט הציוני עומד לקרוס. לא יהיה דבר כזה הקרוי 'ישראל'. תהיה פלסטין במקום זאת ויחיו בה יהודים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים. כל האנשים שחיו בה מלכתחילה, יחיו בה. מי שירצה להמשיך לחיות בה, יהיה אזרח פלסטיני".

בלשכתו של מורסי הבהירו כי דבריו של עריאן אינם מייצגים את הנשיא, אלא את עריאן בלבד: "עריאן אינו דובר הנשיאות ולכן דבריו על כך שישראל תימחק עוד עשר שנים אינם מייצגים את לשכת הנשיאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully