וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: זעם על הבלוגרית שהפגינה בעירום נגד מורסי

ניר יהב

31.12.2012 / 1:20

בהפגנה מול שגרירות מצרים בשטוקהולם, הופיעה הצעירה המצרייה עליא אל-מהדי בעירום כשעל גופה כתובת בגנות החוקה החדשה. במצרים קראו לשלול את אזרחותה בשל ביזוי האיסלם

זעם ברחוב המצרי על הבלוגרית והפעילה המצרית עליא אל-מהדי שהפגינה בעירום מלא לפני כשבוע וחצי מול שגרירות מצרים בשטוקהולם נגד החוקה המצרית החדשה שאושרה השבוע במשאל עם. פעיל משפטי מצרי בשם מחמוד עבד א-רחמן פנה אתמול (שני) לתובע הכללי במדינה, טלעת עבדאללה, בדרישה לשלול מהצעירה המצרייה את אזרחותה כצעד ענישה על המעשה שביצעה.

הבלוגרית המצרייה עליא אל-מהדי מפגינה מול שגרירות מצרים. שטוקהולם, שבדיה. דצמבר, 2012. רויטרס
אל-מהדי במהלך ההפגנה מול שגרירות מצרים בשטוקהולם לפני כשבוע וחצי/רויטרס

במכתב ששלח לתובע הכללי, שנכנס לתפקידו רק לפני כשלושה שבועות, כתב המשפטן המצרי כי יש לשלול מעליא אל-מהדי את האזרחות שלה משום שב-20 בדצמבר עמדה עירומה ובכך "הכפישה את מצרים ופגעה במוניטין שלה". עבד א-רחמן זעם גם על כך שעליא אל-מהדי רשמה על גופה העירום "השריעה (ההלכה האיסלמית – נ"י) איננה חוקה", ובכך לטענתו "ביזתה את דת האיסלם".

כאמור, לפני כשבוע וחצי הפגינה הבלוגרית הנודעת עליא על-מהדי בעירום מלא מול בניין השגרירות המצרית בשוודיה. אל-מהדי אחזה בדגל מצרים ועל גופה נכתב "שריעה היא לא חוקה". לצד אל-מהדי הפגינו שתי חברות אוקראיניות בארגון פמיניסטי-רדיקלי, שמחו אף הן על החוקה החדשה במצרים. מאז הפגנה טרם שבה אל-מהדי למצרים, ולעת עתה היא ממשיכה להתגורר בשבדיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוללה סערה במצרים כשפרסמה תמונת עירום של עצמה בחשבון הטוויטר שלה בשנה שעברה. אל-מהדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראיון שהעניקה באחרונה לעיתון המצרי "אל-ווטן" סיפרה אל-מהדי כי קיבלה בימים האחרונים איומים רבים ברצח ומטח עלבונות על רקע מיני. "אם אשוב למצרים – אוכנס לכלא", אמרה. עוד טענה כי אם המשטר הנוכחי ימשיך להחזיק בשלטון, היא עלולה להירצח. "החוקה החדשה מחזקת את האפליה נגד נשים וסוללת את הדרך לגזלת זכויות נוספות מנשים", הסבירה.

אל-מהדי הביעה תקווה כי תוכל לשוב במהרה למצרים, אך לעת עתה הבהירה כי היא ממשיכה לפעול מחו"ל. "אפרסם ספר שבו אספר על חיי ועל חיי בחורות אחרות. בנוסף אני רוצה לקדם פרויקט על מנת לסייע לנשים שהן קורבנות של אלימות בתוך המשפחה וכן לנערות שרוצות עצמאות", אמרה. היא העריכה עוד כי תפגין פעם נוספת בעירום.

זו לא הפעם הראשונה שעליא אל-מהדי מעוררת סערה גדולה במצרים. לפני כשנה היא פרסמה בבלוג שלה תמונות עירום של עצמה, תחת הכותרת "אמנות עירומה", והפיצה אותן גם בפייסבוק ובטוויטר. לצד התמונות כתבה אל-מהדי שמדובר במחאה למען חופש הביטוי ונגד הקיצוניות האיסלמית, שכופה, לטענתה, על הנשים המוסלמיות לעטות רעלה. הפרסום עורר סערה אדירה במדינה: צעירות רבות הודיעו כי יחקו את המעשה של אל-מהדי, ורבים הביעו זעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully