וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על היהודים לעזוב את ישראל ולפנותה לפלסטינים"

איש האחים המוסלמים ויועצו של הנשיא מורסי, עיסאם אל אריאן, מציע ליהודים שעלו ממצרים לחזור לארץ מוצאם. תנועתו של אל אריאן "זכתה" להיות הגוף האנטישמי ביותר ב-2012

אמירה מקוממת של בכיר האחים המוסלמים: ד"ר עיסאם אל אריאן, יועצו של נשיא מצרים מוחמד מורסי, אמר היום (שישי) כי "יהודי מצרים צריכים לשוב מישראל למקום מוצאם, כדי לאפשר (לפליטים) פלסטינים לחזור למדינתם ומולדתם".

בראיון לערוץ המצרי, "דרים TV", הוסיף אריאן - המשמש כסגן ראש מפלגת הצדק - כי הוא אף מוכן להשיב ליהודים שיחזרו למצרים את הרכוש שהוחרם מהם. כשהתבקש אל אריאן להסביר מדוע בחר נשיא מצרים לשעבר, גמאל עבד אל נאצר, לגרש את היהודים מהמדינה, ענה איש האחים המוסלמים כי לא היה מדובר במהלך נכון – שלמעשה תרם לכיבוש אדמותיהם של אחרים.

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, מתפלל במסגד בקהיר, יוני 2012. AP
תואר מפוקפק לאחים המוסלמים. הנשיא מורסי בתפילה בקהיר/AP

בתוך כך, פרסם היום מרכז שמעון ויזנטל כי תנועת האחים המוסלמים ניצבת במקום הראשון והמאד לא מחמיא ברשימת הגופים והארגונים שייצרו את מירב האמירות האנטישמיות במהלך השנה האחרונה. לפי המרכז, ששם לו למטרה להגן על יהודים ברחבי העולם ולשמר את זכר השואה, האמירה החמורה ביותר ב-2012 מיוחסת למוחמד באדי, מנהיג רוחני באחים המוסלמים שהלין על "השליטה היהודית בעולם", שהזהיר מפני "התפשטות השחיתות (היהודית) על פני האדמה" ואשר המליץ על "הג'יהאד הקדוש" כתרופה. עוד ברשימה המפוקפקת, עבד אל נבי מנסור - איש דת המזוהה עם האחים המוסלמים, שקרא "להשמיד את היהודים ותומכיהם" בדרשה שנשא בחודש אוקטובר בנוכחותו של הנשיא המצרי מוחמד מורסי.

במקום השני של מרכז ויזנטל נמצא המשטר האיראני. אחריו ניצב הקריקטוריסט הברזילאי קרלוס לטוף, שפרסם השנה קריקטורה שבה נראה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כשהוא מוחץ גופה של ילד פלסטיני. עוד ברשימה – במקום השישי מפלגת "השחר המוזהב" ביוון, ובמקום השמיני בית המלוכה הנורווגי שהעניק מדליה של כבוד לפיזיקאי מוסלמי אף שיצא נגד "ההשפעה היהודית" בעולם.

חגיגות ניצחון בקהיר של תומכיו של מוחמד מורסי, מועמד האחים המוסלמים לנשיאות מצרים. 18 ביוני, 2012. AP
תומכי האחים המוסלמים חוגגים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully