וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: כך מפיצה הטלוויזיה באירן אנטישמיות לעולם

טל שלו

13.10.2012 / 14:38

הארגון היהודי-אמריקאי "הליגה נגד השמצה" פרסם דו"ח הקובע כי ערוץ הטלוויזיה האירני "פרס טי.וי" מקדם עמדות אנטישמיות באמצעות פרשנים ניאו-נאצים בצורה "ערמומית ומטעה"

שדרנים ימניים מכחישי שואה מפרשנים את האירועים בסוריה, ובלוגרים אנטישמיים מפיצים תיאוריות קונספירציה על מעורבות ישראל והיהודים בקנוניות טרור חובקות עולם - זו תמונת המסך המשודרת למיליונים ברחבי העולם, במסגרת שידורי רשת "פרס טי.וי" האירנית, כפי שעולה מדו"ח שפרסם בימים האחרונים הארגון היהודי-אמריקאי, "הליגה נגד השמצה". מעבר להפצת המסרים התוקפניים של הבכירים האירניים במחיקת ישראל מהמפה, טוען הדו"ח כי הערוץ, שמופעל על ידי רשות השידור הממלכתית האירנית ומשודר בלוויין ברחבי העולם, הפך לכלי מוביל בקידום עמדות אנטישמיות בדעת הקהל העולמית בצורה "ערמומית, חודרנית ומטעה", במילותיו של מנכ"ל הארגון, אברהם פוקסמן.

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, נואם בפני העצרת הכללית של האו"ם. רויטרס
"אחד האיומים הגדולים ביותר על העם היהודי ומדינת ישראל". אחמדינג'ד באו"ם/רויטרס

ההתבטאויות של נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, והאיומים של המנהיג העליון, האייתוללה עלי חמינאי, המאיימים השכם וערב, נטלו חלק נכבד בקמפיין שמנהלת ממשלת ישראל נגד משטר הגרעין האירני, בדגש על הכחשת השואה והקריאות להשמדת ישראל ומחיקת הישות הציונית מעל המפה. "שליטי אירן מכחישים שוב ושוב את השואה, וקוראים להשמדתה של ישראל על בסיס כמעט יומיומי", הטיח נתניהו בזעם בעצרת האו"ם.

כמי שמופעל על ידי רשות השידור של הרפובליקה האיסלמית (IRIB), במשרד החוץ מכירים היטב את ערוץ "פרס טי.וי", היושב בטהרן ונוסד ב-2007, כמי שמשמש שופר לשלטון ופלטפורמה לתכנים אנטי-אמריקאיים ואנטי-ישראליים. עם זאת, בליגה נגד השמצה מתריעים כי הערוץ הפך לאיום גלובלי, שכן תכניו של הערוץ, הכוללים מסרים אנטישמיים מפורשים, משודרים בשפה האנגלית דרך לוויין לארה"ב, אמריקה, אירופה, המזרח התיכון, אסיה וחלקים מאפריקה ואמריקה הלטינית ובכך מספקים פלטפורמה להפצת אנטישמיות וגזענות חתרנית. מעבר למיליונים שצופים בשידורי הערוץ ברחבי העולם, טוען הדו"ח, המסרים האנטישמיים מקודמים גם דרך דיווחי הרשת באינטרנט וברשתות החברתיות.

הערוץ מפיץ תיאוריות אנטישמיות קלאסיות

מהד"וח, שכולל סקירה וניתוח התוכן והפרשנים שניתנה להם במה ב"פרס טי.וי" בשנת 2012, עולה כי במקרים רבים ראיינו ופרסמו ברשת דברים של אנשי ימין אמריקאים המוכרים יותר כאנטישמים קיצוניים וחברי "קו קלוקס קלאן" לשעבר והציגו אותם כפרשנים לגיטימיים ואמינים בנושאים פוליטיים, כלכליים ודיפלומטיים על סדר היום. בכך, טוען הדו"ח, מפיץ הערוץ תיאוריות אנטישמיות קלאסיות, דוגמת טענות לקשר ציוני ששולט במוקדי העוצמה והכלכלה בעולם, מעורבות ישראלית בפיגועים בעשור האחרון, והשפעה מיוחדת של הלובי הישראלי בארה"ב על הממשל האמריקאי.

הדו"ח מפרט שורה ארוכה של כותבים ומרואיינים מהימין הקיצוני האמריקאי, הכותבים בעיקר עבור בלוגים ואתרי תקשורת שוליים, שהתראיינו בחודשים האחרונים כפרשנים בערוץ, ובמסגרת עמדותיהם המלומדות בנושאים האקטואליים לא פסחו על תיאוריות קונספירציה והאשמות אנטישמיות. כך לדוגמא, אחד הפרשנים הקבועים בנושאי ארה"ב הוא דיוויד דיוק, אחד מבכירי הגזענים והניאו-נאצים האמריקאים, שבעברו אף כיהן בתפקיד בכיר בזרוע של ה"קו קלוקס קלאן" בלואיזיאנה. דיוק, שנודע בעיקר בזכות השתתפותו בוועידה בינלאומית להכחשת שואה בטהרן ב-2006, מפעיל כיום, מתוך משרדו בלואיזיאנה, אתר אינטרנט שעוסק בעיקר בהכפשת הציונות והיהדות. בחודש שעבר, כך לפי הדו"ח, התראיין ל"פרס טי.וי" והכריז כי יש בידיו סרטונים על מלחמת עירק המפגינים "כיצד הציונים ניצחו ויצרו את המלחמה הזו בתקשורת, בממשל ובכלכלה העולמית".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"ישראל אשמה ב-11 בספטמבר"

אתר "veterans today", הוא אתר ימני קיצוני המשמש מקור לפרשנים רבים נוספים בערוץ, כמו קווין בארט, שהאשים בעבר את "הליכוד הציוני" באסון התאומים. בראיון ביולי האחרון, אחרי הפיגוע בבורגס, טען כי ישראל נחפזה להפנות אצבע מאשימה כלפי חיזבאללה ואירן וכי ניתן להסיק מכך שהיא בעצמה עומדת מאחורי הפיגוע. ג'יי ברוס קמפבל, בעל טור נוסף באותו אתר, התראיין ביולי ואמר כי "העצורים היחידים במעורבות ב-11 בספטמבר היו ישראלים או יהודים אמריקאים, וכולם הוחזרו בשקט לישראל". גורדון דאף, עוד כותב באתר, כתב באוגוסט האחרון כי המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, מיט רומני, "טובע בנשק יהודי ונסע לתל אביב כדי להלבין כסף מלוכלך אותו אסף מהקנוניה בתל אביב שדחפה מיליונים לכיסו".

בפרשנות על האירועים בסוריה, ביולי האחרון, אמר מרק דנקוף, בעל טור אנטישמי שהאשים בעבר את המוסד באחריות להתנקשות בנשיא ארה"ב קנדי, כי ישראל וארה"ב הן העומדות מאחורי "קואליציה של סוחרי נשק, תאגידי נפט ובנקאים המזוהים עם הציונות שמבקשת להפיל את הממשלה הסורית כדי לסלול את הדרך לתקיפה צבאית נגד אירן". העיתונאי האמריקאי פרנקלין פירס למב, שטען בשבועות האחרונים כי הוא מחזיק בידיו דו"ח סודי של ה-ס.אי.איי שחזה את חורבנה של ישראל ב-20 השנים הקרובות, התראיין ביוני האחרון בערוץ על יחסי נתניהו ואובמה ואמר כי "באופן היסטורי, סוכני הנאמנות הכפולה הישראלים ומצביעים יהודים מתונים מאיימים על נשיאים אמריקאים שמנסים להיבחר לכהונה שנייה".

הליגה נגד השמצה היא אחד מהארגונים הבולטים בקרב יהדות ארה"ב, הפעילה בעיקר בנושאים של אנטישמיות וקידום סובלנות דתית. מנכ"ל הליגה פוקסמן נחשב מקורב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואף נכח בנאומו האחרון בעצרת האו"ם. הארגון נחשב לפרו-ישראלי במיוחד, ושותף לקידום מדיניות הסברה ישראלית. כך לדוגמא, התייצב לצד ישראל במאבק נגד דו"ח גולדסטון, ובקיץ האחרון הצטרף ללחץ הישראלי שהופעל על מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, בעקבות החלטתו להשתתף בכינוס המדינות הבלתי מזדהות בטהרן. בחודש שעבר, במקביל לנאומו של אחמדינג'ד באו"ם, פרסם הארגון סקירה שנתית של התבטאויותיו האנטישמיות "המציבה אותו ואת המשטר האירני כאחד האיומים הגדולים ביותר על העם היהודי ומדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully