וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורשעה ברצח בנותיה: "חנקה אותן למוות עם גרב"

גלעד גרוסמן

6.1.2013 / 12:45

בית המשפט הרשיע את מיכל אלוני ברצח בנותיה, נטלי בת השש ורוני בת הארבע, לפני כשנתיים. חוות דעת פסיכיאטרית קבעה כי היא כשירה לעמוד לדין, אך פרקליטתה תבקש הקלה בעונשה

צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק

בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע הבוקר (ראשון) את מיכל אלוני ברצח של שתי בנותיה, נטלי בת השש ורוני בת הארבע, בביתן ברעננה לפני כשנתיים. אלוני הודתה היום ברצח, אולם בכוונת פרקליטתה, עורכת הדין אורית חיון מהסניגוריה הציבורית, לטעון כי אין לגזור עליה מאסר עולם בשל מצבה הנפשי בעת ביצוע הרצח. זאת, בעקבות חוות דעת פסיכיאטרית מטעם ההגנה, שקובעת כי אלוני סובלת מהפרעת אישיות חמורה.

על פי כתב האישום, אלוני הודתה כי חנקה למוות את בנותיה באמצעות גרב, אחת אחרי השנייה. חוות דעת של הפסיכיאטר המחוזי קבעה כי היא כשירה לעמוד לדין והייתה אחראית למעשיה בעת ביצוע הרצח, וזאת למרות שהיא אובחנה בעבר כסובלת מבעיות נפשיות ואף עלה החשד שהיא פסיכוטית.

משמעות ההחלטה היא שניתן לקבוע שאלוני אחראית מבחינה פלילית למות בנותיה. כעת השאלה שנותרה היא מה העונש שייגזר עליה. עבירת רצח גוררת במרבית המקרים עונש מאסר עולם אוטומטי, ולכן ניתן לגזור עליה עונש מרבי של שני מאסרי עולם. אולם, החוק מכיר במצבים נפשיים שאינם מונעים העמדה לדין, אך מאפשרים הקלה בעונש. אלוני צפויה להעיד כעת פעם נוספת, וכך גם פסיכיאטרים שבדקו אותה. לאחר מכן יקבעו השופטים אם יש מקום להקל בעונשה.

הלווית נטלי ורוני אלוני שנרצחו על ידי אמם, מיכל אלוני, נובמבר 2010. נמרוד סונדרס
"לפני כל זה ניסיתי למות. לא הצלחתי לחנוק את עצמי. ואז הוא הכריח אותי לעשות את מה שעשיתי". הלוויותיהן של רוני ונטלי ב-2010/נמרוד סונדרס

בעדותה בבית המשפט סיפרה אלוני כי בחודשים שקדמו לרצח הרגישה ב"בכוח עליון רע", וביום הרצח ראתה "שטן שחור". "קמתי בבוקר, והחדר היה אפור לגמרי. היה כוח נורא בחדר. לבני אנוש קשה להבין את זה. ביקשתי שהשטן ייקח אותי. שמעתי קולות וצפצופים באוזניים. לפני כל זה ניסיתי למות. לא הצלחתי לחנוק את עצמי. ואז הוא הכריח אותי לעשות את מה שעשיתי", שחזרה. "נשכבתי על הרצפה והתחננתי שהוא יעזוב אותנו בשקט. הרגשתי שהחדר מסתובב. ביקשתי לא לעשות כלום, אבל הוא הכריח אותי. הייתי צריכה לחנוק את שתיהן".

אלוני סיפרה עוד כי עברה התעללות מינית ממושכת בילדותה, וכשהיא התבגרה סבלה מחרדות ודיכאון. "אני לוקחת כדורים ולא זוכרת הכל", העידה. בשנה האחרונה שלפני הרצח, הוסיפה, הידרדר מצבה עוד יותר. "הייתי במצב מאוד לא טוב, עליות גדולות וירידות גדולות. לא היה לי איזון. יש לבד טוב ויש לבד רע, לי היה הרבה מהרע".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully