וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקר רוצחת ילדיה: "היא באמת היתה פסיכית"

גלעד גרוסמן

19.1.2012 / 19:05

מעדותו של השוטר שחקר את מיכל אלוני, המואשמת שרצחה את בנותיה, עלה כי בעת החקירה התעורר בו ספק לגבי כשירותה לעמוד לדין. פרקליטתה: השוטרים ידעו שאינה בריאה נפשית

"אני מתחיל לפחד שהיא באמת הייתה פסיכית בזמן המעשה (...) לא יודע אם היא כשירה לעמוד לדין", כך הוקלט חוקר משטרה אומר לראש צוות החקירה בתיקה של מיכל אלוני, הנאשמת ברצח בנותיה. הדברים נאמרו עם תום חקירתה הראשונית של אלוני בתחנת המשטרה. לטענת פרקליטתה, עורכת הדין אורית חיון, הדברים מעידים על כך שהמשטרה לא חקרה אותה על פי החוק לחקירת בעלי מוגבלויות נפשיות, ולכן יש לפסול את הודאתה. החוקר שצוטט, רס"מ רונן גולן, העיד היום (חמישי) במשפטה של אלוני.

בעדותו אמר גולן לתובעת, עורכת הדין רקפת מוהר, כי אלוני השיבה בחקירתה לשאלות כלליות, אולם כששאל אותה על הרצח עצמו "היא משום מה עשתה סוג של סוויץ' והתחילה להגיד: 'אני לא זוכרת, אני לא יודעת'". כאשר נשאל איך התרשם ממצבה הנפשי השיב כי "היא הבינה מה עשתה לילדיה. היא לא הייתה במצב נפשי ירוד עד שלא הבינה את שאלותיי".

מיכל אלוני, שרצחה את שתי בנותיה מובאת להארכת מעצר, נובמבר 2010. אורי לנץ
כשנשאלה על הרצח ענתה כי "אינה זוכרת", אלוני מובלת להארכת מעצר/אורי לנץ

בשלב החקירה הנגדית השמיעה עורכת הדין חיון את ההקלטה, וטענה כי גולן ידע על מצבה הנפשי של אלוני, ובכל זאת חקר אותה. זאת כאשר החוק קובע כי אדם הסובל מלקות נפשית רשאי לזמן אדם נוסף שיהיה עמו בחקירה. גולן השיב כי מדובר בשיחת מסדרון בתחילת חקירה, כאשר היה נראה בעיניו מוזר שהיא טוענת שאינה זוכרת. בהמשך הגיע למסקנה כי היא מניפולטיבית. "התרשמתי ממנה שהיא אומרת מה שנוח לה להגיד", אמר, "הייתי בטוח שמדובר בנאשמת שאין לה לקות נפשית ויכולה להתמודד עם חקירה ועם שאלות ויודעת גם על מה לענות ואיך לענות".

יצוין כי במקביל למשפט הראשי נגד אלוני, מתנהל משפט זוטא (משפט המתנהל במקביל למשפט העיקרי המתעסק בנושא יחיד שבתוך המשפט העיקרי, ג.ג.) לגבי טענת החקירה הבלתי חוקית. לטענת עורכת הדין חיון, דבריו של גולן מוכיחים כי השוטרים שחקרו את אלוני ידעו שהיא סובלת מלקות נפשית, ולכן לא היה מקום לחקור אותה, וכי כעת יש לבטל את הודאתה והשחזור שביצעה.

"שיחת טלפון מזעזעת"

אלוני, בת 40, נאשמת ברצח בכוונה תחילה של שתי בנותיה, נטלי, בת שש, ורוני בת ארבע. היא נעצרה ב-10 בנובמבר 2010, אחרי שגופותיהן של בנותיה נמצאו בדירת סבתן ברחוב המעלות ברעננה. כתב האישום הוגש אחרי שבדיקה פסיכיאטרית קבעה שהיא כשירה לעמוד לדין. על פי כתב האישום, אלוני חנקה למוות את בנותיה באמצעות גרב, האחת אחרי השנייה.

"בצהריים קיבלתי את שיחת הטלפון הכי מזעזעת", העיד עמוס אלוני, בעלה לשעבר של מיכל אלוני, באוקטובר האחרון. הוא שחזר את הרגע בו בישרה לו רעייתו לשעבר על מעשיה. "עמוס, חנקתי את רוני ונטלי למוות". לדבריו, קולה נשמע כמו "קול מהגהינום".

לפני כשלושה חודשים התברר כי אלוני שלחה מכתב לבתה החורגת אותו כתבה מתא המעצר. "את בטוח בהלם טוטאלי שאני בכלל כותבת אלייך. בכל פעם שאני רואה (אותך) בבית המשפט, אני כל כך רוצה לדבר איתך. את מסתכלת עליי, ולא אומרת כלום. דברי איתי, אני לא נושכת", כתבה לה. בהמשך, ביקשה מחילה: "אני אוהבת אתכם ומתגעגעת מאוד אליכם. אני מתארת לעצמי שאתם לא מרגישים כמוני, ואני מבינה. (אני) רק מבקשת ממכם שתסלחו לי, אני ממש קרועה מגעגועים אליכם".

עוד באותו נושא

האם סיפרה: ”רוני בכתה, אחר כך הרגתי את נטלי”
אם בנותיי התקשרה אליי ואמרה לי ’חנקתי אותן’”
בעל הנאשמת ברצח בנותיהם: ”פיגוע חבלני בבית”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully