וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נגד פרס: "בתהליך המדיני צריך אחריות"

טל שלו

1.1.2013 / 17:30

ראש הממשלה דחה את דבריו של הנשיא בנוגע לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים, וטען כי יש לנהוג "בפיכחון ולא בחיפזון, אחרת יקום פה בסיס טרור אירני שלישי בלב הארץ"

ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה היום (שלישי) בתוקף את הקריאות של הנשיא שמעון פרס לחידוש המשא ומתן עם יו"ר הרשות, אבו מאזן. "בפרשת השבוע כתוב 'ויקום מלך חדש על מצרים, כמו אז גם היום. במצרים התחלף השלטון, בסוריה מתערער השלטון וזה יכול לקרות גם בשטחי הרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון. כל מי שעיניו בראשו יודע שהחמאס יכול להשתלט על הרשות הפלסטינית. זה יכול לקרות אחרי הסדר, זה יכול לקרות גם לפני הסדר, כמו שקרה בעזה", אמר נתניהו בפתח מפגש חוג התנ"ך על שם אביה של אשת ראש הממשלה, שמואל בן ארצי. "לכן, בניגוד לקולות שאני שומע בימים האחרונים שמאיצים בי לרוץ קדימה, לוותר, לסגת, אני חושב שבתהליך המדיני צריך לנהוג באחריות ולא בבהילות, בפיכחון ולא בחיפזון. אחרת יקום פה בסיס טרור אירני שלישי בלב הארץ. את השלום משיגים רק כשמבטיחים את הביטחון".

בנימין נתניהו נפגש עם נשיא המדינה שמעון פרס בירושלים לגבי הגדרות התפקיד,אוקטובר 2012. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
"כל מי שעיניו בראשו יודע שהחמאס יכול להשתלט על הרשות הפלסטינית". פרס ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

נתניהו אמר את הדברים לאחר שהשבוע עוררו דבריו של פרס על אבו מאזן סערה. הנשיא נאם בפני למעלה מ-150 שגרירים וקונסולים ישראלים שהגיעו לישראל לכנס השנתי של משרד החוץ, ומתח ביקורת חריפה על נתניהו ושר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן בנושא הפלסטיני.

"אבו מאזן הוא פרטנר לשלום. אני מכיר אותו 30 שנה. אף אחד לא ישנה את דעתי על אבו מאזן, אפילו אם יגידו לי שאני לא יכול להשמיע אותה כי אני נשיא", אמר. "כדיפלומט עדיף תמיד להיות אריה בעור של כבשה, ולא כבשה בשאגות של אריה ולהבהיל את כל העולם. תפקיד הדיפלומטיה הוא ליצור ידידים, ולא למנות אויבים".

"פרס מנותק מהציבור"

דבריו של פרס עוררו תרעומת בליכוד, שהוציאו תגובה נזעמת בה האשימו אותו בכך שהוא "מנותק מהציבור" בדעותיו המדיניות. התגובות שגיבו את פרס משמאל לא איחרו להגיע, כאשר יחימוביץ', לבני וגלאון תקפו את הליכוד על הטון החריף בו נקטו נגד פרס, והאשימו אותו ב"ביזוי מוסד הנשיאות".

בניגוד לטון החריף של חלק משרי הליכוד, ראש הממשלה עצמו בחר אז להתבטא בדיפלומטיות יתרה. "אני מעריך ומכבד את נשיא המדינה. אנחנו נפגשים באופן קבוע כולל אפילו ביום שישי ומחליפים דעות, כך זה היה וכך זה יהיה", אמר נתניהו במהלך סיור בבית-שאן, אך היום כבר נשמע אחרת.

אתמול המשיך פרס להבהיר את עמדותיו המדיניות. "דיבורים על שלום אינם של פוליטיקה, אלא של חזון ועקרונות. אני מאמין שחזון זה דבר גדול יותר מהמציאות היומיומית של החיים. ישראל חייבת להמשיך במשא ומתן עם הפלסטינים", אמר פרס במפגש בבית הנשיא עם ראשי העדות הנוצריות לרגל השנה האזרחית החדשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully