וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד-ביתנו: "עמדת פרס מנותקת מהציבור"

טל שלו

30.12.2012 / 16:34

בימין תקפו את דבריו של נשיא המדינה שחזר על עמדתו לפיה יו"ר הרשות הפלסטינית הינו "פרטנר לשלום". במרכז-שמאל הביעו תמיכה בפרס: "אין פתרון מלבד שתי מדינות לשני עמים"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

במפלגת השלטון הביעו בצהריים (ראשון) זעם על דבריו של נשיא המדינה, שמעון פרס, ששב מוקדם יותר היום על עמדתו לפיה יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הינו "פרטנר לשלום". "מפאת כבודו של נשיא המדינה, נתייחס רק לגופם של דברים. מצער מאוד שנשיא המדינה בוחר להביע דעה פוליטית אישית שמנותקת מעמדת הציבור בישראל לגבי אבו מאזן סרבן השלום", אמר יו"ר מטה ההסברה של הליכוד–ביתנו, השר גלעד ארדן בתגובה.

כאמור, הנשיא פרס קרא היום בצורה חד משמעית לחתור להסכם שלום עם הפלסטינים. "אפשר להשלים את הסכם השלום עם הפלסטינים. אני יודע שיש דעות שונות - זו לא אידיאולוגיה, זו הערכה", אמר פרס בפני למעלה ממאה ראשי נציגויות שהגיעו לבית הנשיא לפתיחת הכנס השנתי של משרד החוץ. "אני מכיר את אבו מאזן 30 שנה ואף אחד לא ישנה את דעתי עליו - אפילו אם יגידו לי שאני לא יכול להשמיע אותה כי אני נשיא". לדברי פרס, "הסקרים מראים שרוב העם רוצה שלום - הוויכוח הוא לא אם רוצים שלום או לא, אלא אם אפשר או לא".

השר ארדן דחה את טענותיו של הנשיא ואמר כי "מצער שהנשיא בוחר להציג דווקא בפני שגרירים זרים, עמדה פוליטית שמעודדת את הגינויים לישראל בזירה הבינלאומית". לדבריו, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קרא "עשרות פעמים" לאבו מאזן לחזור לשולחן המשא ומתן, ואף פעל רבות לשם כך. "לצערנו אבו מאזן, שסירב אפילו להצעתו של אולמרט, מעדיף לחבור לחמאס ולפעול כנגד ישראל בכל זירה אפשרית", אמר ארדן. עוד נמסר מהמפלגה כי "חבל שנשיא המדינה לא הסביר לשגרירים הזרים כיצד מתיישבות אמירותיו על אבו מאזן עם העובדה שהוא אפילו לא גינה את ירי הטילים על אזרחי ישראל".

פגישת פרס-אבו מאזן, ספטמבר 2010. חוזה מארקז, רויטרס
"הסקרים מראים שרוב העם רוצה שלום". אבו מאזן ופרס/רויטרס, חוזה מארקז

תגובת הליכוד תקפה את פרס על כך שדיבר בפני שגרירים זרים ועודד גינויים בעולם, אך בפועל פרס דיבר בפני כ-160 ראשי הנציגויות הישראלים בעולם, שהגיעו לישראל לרגל כנס השגרירים השנתי של משרד החוץ.

"על נתניהו להפסיק מיד את המתקפה הבריונית על הנשיא"

במרכז-שמאל דווקא הביעו תמיכה בדבריו של נשיא המדינה. יו"ר "התנועה", ציפי לבני, אמרה כי פרס בסך הכל אמר את האמת על מצבה של מדינת ישראל. לדבריה, "כך צריך לנהוג כל מי שישראל חשובה בעיניו ובוודאי הנשיא". היא קראה לראש הממשלה "להפסיק מיד את המתקפה הבריונית והחצופה של הליכוד על נשיא המדינה. אלה שתוקפים את הנשיא היום לא עשו עשירית ממנו למען ביטחון ישראל ורק מבודדים אותה ופוגעים בביטחונה".

יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד, תקף את תגובת הליכוד לדברי פרס ואמר כי "התעלמות הממשלה מהמצב המדיני המידרדר של ישראל רק מורישה את הסכסוך הישראלי פלסטיני לילדינו". לדבריו, "אין פתרון אחר מלבד שתי מדינות לשני עמים. מוטב שבמקום לייצר כותרות ריקות מתוכן, ינהגו הליכוד וראשיו בכבוד בנשיא המדינה במקום להשתמש בו ככלי ניגוח לצרכי בחירות כדי לעקוף את בנט מימין".

ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, ראש מטה הבחירות של מפלגת העבודה, גיבה גם הוא את דבריו של פרס. "הנשיא פרס מבטא באופן נחרץ וברור את הצורך בעשייה בתחום המדיני ולא בהצהרות ובדיבורים", אמר הרצוג. "ממשלת נתניהו-ליברמן הביאה אותנו לשיאים חדשים של בידוד בינלאומי ולקיפאון שמסכן את עתידה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי. גם הפקדתו של תיק החוץ בידי אדם מסוכן כליברמן, מצביעה כיצד נתניהו מזלזל במדינות העולם ופוגע באינטרסים החיוניים ביותר של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully