וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן נגד משעל: "הכרנו כבר בישראל, וגם הוא"

ניר יהב

13.12.2012 / 10:31

יו"ר הרשות הפלסטינית ביקר את אמירתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, שטען כי "לא אכיר בישראל לעולם". "ההסכם בינינו מדבר על שתי מדינות, ומשעל אישר אותו", אמר אבו מאזן

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ביקר בחריפות את דבריו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, לפיהם "לעולם לא יכיר במדינת ישראל". "אני לא מסכים עם משעל. בפועל, הכרנו במדינת ישראל ב-1993", אמר אבו מאזן, שהוסיף כי "ההסכם בין חמאס ופתח מדבר על חזון שתי המדינות, ומשעל אישר הסכם זה". מדובר בביקורת הראשונה לה זוכה נאומו של משעל מן הצד הפלסטיני, כאשר עד כה הושמעה בישראל ביקורת כלפי אבו מאזן על שלא גינה את דבריו של בכיר החמאס.

במהלך ביקורו בעזה אמר השבוע משעל כי "לעולם לא אכיר בלגיטימיות של הכיבוש הישראלי, ומכאן שאין לגיטימציה לישראל". אתמול דווקא שוחח אבו מאזן בטלפון עם משעל ודן עימו בדרכים להביא להסכם פיוס פנים-פלסטיני. ראש צוות פתח למשא ומתן לגיבוש הסכם פיוס, עזאם אל-אחמד, סיפר כי משעל עדכן את אבו מאזן בביקורו בסוף השבוע ברצועת עזה וכן "באווירה החיובית בעזה ובגדה". אל-אחמד סיפר עוד כי משעל נועד אתמול בקהיר עם בכיר פתח, סח'ר בסיסו, ודן עימו בנושא הפיוס. אל-אחמד עצמו נפגש אתמול עם ראש המודיעין המצרי, מוחמד ראפת שחאתה, ודן עמו בנושא.

חאלד משעל ואיסמעיל הנייה בעזה, 7 דצמבר 2012. רויטרס
משעל בביקורו ההיסטורי בעזה, בסוף השבוע/רויטרס

בעצרת לציון 25 שנה להיווסדות חמאס ברצועת עזה, שהתקיימה ביום שבת, נכח משעל בביקור היסטורי בעזה. למשעל התלוו בכירי הארגון, בהם סגנו מוסא אבו מרזוק וכן הבכירים עיזת א-רישק ומוחמד נסר. בעצרת המרכזית התייחסו הנואמים, ובראשם משעל וראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה, בהרחבה ל"ניצחון הגדול", כלשונם, שהשיגו במבצע האחרון ברצועת עזה. בנוסף, קרא משעל לקדם במהרה הסכם פיוס עם פתח. יש לציין כי לראשונה מאז שחמאס השתלט על רצועת עזה ב-2007, השתתפו גם נציגי פתח ברצועה בעצרת.

משעל הודה לתושבי הרצועה על קבלת הפנים החמה ואמר כי "עזה החזירה לי את הנשמה שלי". לדבריו, "הגדה המערבית, ה'פנים' (ערביי ישראל - נ.י), רצועת עזה והפזורה - כולנו יד אחת, כולנו מאוחדים בדרך ההתנגדות". משעל פנה בנאומו לאסירים הפלסטינים הנמצאים בבתי הכלא בישראל ואמר: "לא יחלוף זמן רב עד שנשחרר אתכם מבתי הכלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully