וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

25 שנה לחמאס: מאות אלפים השתתפו בחגיגות בעזה

ניר יהב

8.12.2012 / 16:20

בכירי חמאס, ובראשם חאלד משעל העורך ביקור היסטורי ברצועה, השתתפו בעצרת לציון רבע מאה להיווסדות חמאס. משעל: "לא נוותר על אף סנטימטר מפלסטין הערבית והאיסלמית"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

מאות אלפי בני אדם השתתפו היום (שבת) בעצרת לציון 25 שנה להיווסדות חמאס ברצועת עזה. המשתתפים, שחלקם הגיעו ממדינות ערביות ואיסלמיות שונות, נשאו את דגלי חמאס, דגלי פלסטין - ואף את דגלי מצרים וקטאר. על במה באורך 33 מטר וברוחב 22 מטר שהוקמה בשכונת כתיבה שבמערב העיר עזה מונח דגם ענק של טיל מסוג M75 שחמאס עשה בו שימוש במהלך מבצע "עמוד ענן", כשירה אותו לעבר גוש דן. בנוסף, נתלו תמונותיהם של מייסד חמאס, השייח' אחמד יאסין, וכן של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס לשעבר, אחמד ג'עברי, שחוסל עם תחילת המבצע. מעל הבמה התנוססה מפת "פלסטין ההיסטורית".

מאות אלפים חוגגים בעצרת לציון 25 שנה להיווסדות חמאס בעזה, 8 בדצמבר 2012. AP
"נגדע את היד שתפגע בבני עמנו בעזה". העצרת בעזה, היום/AP

אחד מדוברי הזרוע הצבאית של חמאס - גדודי עז א-דין אל-קסאם - נאם בפני מאות האלפים ואמר: "נגדע את היד שתפגע בבני עמנו בעזה. נלחמנו בישות הציונית עם כוח מצומצם. מה יהיה כשנילחם בכל כוחנו? ציונים, כדאי שתכינו את הדרכונים שלכם ותתכוננו להסתלק". במהלך הנאום עלה אביו של המחבל עבדאללה ברגותי, השפוט ל-67 מאסרי עולם בגין רצח עשרות ישראלים, והתקבל בחום על ידי חאלד משעל ויתר בכירי חמאס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מאות אלפים חוגגים בעצרת לציון 25 שנה להיווסדות חמאס בעזה, 8 בדצמבר 2012. רויטרס
איסמעיל הניה וחאלד משעל על במת העצרת/רויטרס

בעצרת לקחו חלק גם בכירי חמאס, בראשם ראש הלשכה המדינית של ארגון חאלד משעל, שהגיע אתמול לביקור היסטורי ברצועת עזה כדי לקחת חלק בחגיגות רבע המאה. למעשה, זהו ביקורו הראשון ברצועה. למשעל התלוו בכירי הארגון, בהם סגנו מוסא אבו מרזוק וכן הבכירים עיזת א-רישק ומוחמד נסר. בעצרת המרכזית התייחסו הנואמים, ובראשם משעל וראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה, בהרחבה את "הניצחון הגדול", כלשונם, שהשיגו במבצע האחרון ברצועת עזה. בנוסף, קרא משעל לקדם במהרה הסכם פיוס עם פתח. יש לציין כי לראשונה מאז שחמאס השתלט על רצועת עזה ב-2007, השתתפו גם נציגי פתח ברצועה בעצרת.

הניה דיבר בנאומו בעצרת ארוכות על מבצע "עמוד ענן" ואמר כי "ניצחון המערכה האחרונה בעזה הושג הודות להיערכות עמוקה ומתמשכת". לדבריו, "אלפי הלוחמים שנמצאים מתחת לאדמה ומעליה הם אלו שהכינו את הניצחון במערכה. האחדות של פלגי ההתנגדות ושל חלקי העם הובילה אף היא לניצחון בעזה". הוא אף ברך את תושבי הגדה המערבית על "האינתיפאדה שהובילו" במהלך המערכה האחרונה ברצועת עזה ואמר כי הניצחון במערכה הוא "ניצחון לאומה הערבית כולה".

"הוסר המצור הפוליטי על עזה"

הניה הודה גם להנהגה המצרית ולעם המצרי "על העזרה שהעניקו לנו בזמן המתקפה על עזה". לדבריו, "הגעתם של חאלד משעל ויתר בכירי חמאס מחו"ל לעזה רק מחזקת את ההבנה שניצחנו. לאחר שהצלחנו להסיר את המצור הפוליטי, נותר כעת יעד נוסף והוא פיוס פנים-פלסטיני".

משעל הודה לתושבי הרצועה על קבלת הפנים החמה ואמר כי "עזה החזירה לי את הנשמה שלי". לדבריו, "הגדה המערבית, ה'פנים' (ערביי ישראל - נ.י), רצועת עזה והפזורה - כולנו יד אחת, כולנו מאוחדים בדרך ההתנגדות". משאל פנה בנאומו לאסירים הפלסטינים הנמצאים בבתי הכלא בישראל ואמר: "לא יחלוף זמן רב עד שנשחרר אתכם מבתי הכלא".

רבבות חוגגים בעזה את יום השנה ה-25 להיווסדות חמאס, 8 בדצמבר 2012. רויטרס
תומכי חמאס במהלך העצרת בעזה, היום/רויטרס

"לא נוותר על אף ס"מ מפלסטין הערבית והאיסלמית", הבהיר משעל להמון המריע. "פלסטין היא מהים ועד הנהר. הג'יהאד וההתנגדות הן הדרך האמיתית לשחרור. פוליטיקאי אמיתי נולד מרחם ההתנגדות". הוא פנה למדינות ערב ואמר: "ההתנגדות זקוקה לנשק, לסיוע ולכסף שלכם". עוד הוא אמר כי "זכות השיבה קדושה לנו ולא נוותר עליה. נשחרר גם את ירושלים - ס"מ אחר ס"מ. איננו נלחמים ביהודים משום שהם יהודים, אלא נלחמים בכובשים שתוקפים אותנו". משעל הוסיף ואמר כי "איננו מתערבים בענייניהם הפנימיים של מדינות אחרות. איננו תלויים באף מדינה. לא היינו תלויים בסוריה ובאירן, וכעת איננו תלויים במצרים ובקטאר". לסיום קרא משעל לפיוס לאומי עם פתח: "לאחר הניצחון בעזה, הגיע הזמן לסיים את נושא הפילוג וליצור אחדות לאומית פלסטינית".

מאות אלפים חוגגים בעצרת לציון 25 שנה להיווסדות חמאס בעזה, 8 בדצמבר 2012. רויטרס
משעל מגיע לרצועת עזה, אתמול/רויטרס

דובר חמאס ברצועת עזה, סאמי אבו זוהרי, אמר כי משעל צפוי "להתוות את הקווים המרכזיים שירכיבו את סדר העדיפויות של חמאס בעתיד, ובראשם השגת הסכם פיוס עם פתח". בכיר הארגון, אשרף זאיד, האחראי על הטקסים והעצרות, סיפר כי העצרת צפויה לכלול "הפתעות רבות". הוא סיפר עוד כי בנוסף לבכירי חמאס ולרבבות המשתתפים שיגיעו, משתתפות גם משלחות ערביות ואיסלמיות רבות שהגיעו אתמול והיום דרך מעבר רפיח.

ראש רשות מעברי הגבול לעזה, מאהר אבו סבחה, סיפר כי יותר מאלף בני אדם ממדינות ערביות ואיסלמיות נכנסו ביממה האחרונה לרצועת עזה כדי לקחת חלק בעצרת. "הגיעו משלחות מקטאר, בחריין, מצרים, כווית, ירדן, ערב הסעודית, לבנון, מרוקו, אלג'יריה, מלזיה, אינדונזיה, מאוריטניה, טוניסיה, לוב ועוד", אמר. בנוסף דווח על משלחת טורקית שהגיעה.

: ראש הלשכה מדינית של חמאס, חאלד משעל, מנשק את תמונתו של אחמד ג'עברי, המודבקת על המכונית בה נסע כשחוסל, 7 בדצמבר 2012. רויטרס
"אני מקווה למות כשהיד על אדמת עזה". משעל מנשק את תמונתו של אחמד ג'עברי מעל הרכב בו נסע כשחוסל/רויטרס

אתמול הגיע משעל לרצועה דרך מצרים. עם הגעתו הוא התקבל על ידי שורה של בכירים, ובראשם הניה, שחיבק אותו. לאחר מכן כרע משעל על ברכיו ונישק את אדמת עזה. במסיבת העיתונאים המשותפת עם הניה במעבר רפיח אמר משעל: "היום עזה, מחר רמאללה, ולאחר מכן ירושלים וכל פלסטין".

"אני מקווה למות כשהיד על אדמת עזה, שכן עזה - בעמידתה האיתנה - הצליחה לנצח את האלימות הציונית ואת ממשלת ישראל", אמר משעל, "היום, עם כניסתי לרצועת עזה, נולדתי בפעם השלישית. הפעם הראשונה הייתה כשנולדתי, הפעם השנייה הייתה כשניצלתי מניסיון החיסול והיום זו הפעם השלישית. אני מקווה שהפעם הרביעית תהיה כשנשחרר את כל פלסטין". הניה הכריז במסיבת העיתונאים כי "הגעתו של משעל היא רגע היסטורי לעם הפלסטיני וניצחון עבור עמנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully