וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מזכ"ל הג'יהאד לא יבוא לעזה מחשש שצה"ל יחסלו"

ניר יהב

6.12.2012 / 16:31

בנוסף לחאלד משעל, גם רמדאן שלח צפוי להגיע מחר לרצועת עזה כדי להשתתף בחגיגות לציון 25 שנים לייסוד הארגון. לפי כמה דיווחים, הוא קיבל מישראל מסרים מאיימים - דרך מצרים

מזכ"ל הג'יהאד האיסלמי, רמדאן שלח, עשוי לבטל את ביקורו ברצועת עזה, בשל איומים מצד ישראל לפגוע בו – כך דיווחו אחר הצהריים (חמישי) כמה כלי תקשורת ערבים, בהם סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" וסוכנות הידיעות הצרפתית. גורם בכיר בג'יהאד האיסלמי סיפר כי מצרים עדכנה את שלח כי ישראל אינה מוכנה שהוא ייכנס לעזה ביחד עם סגנו, זיאד נחאלה. שלח היה אמור לבוא מחר לרצועת עזה, כדי להשתתף באירועים לציון 25 שנה לייסוד חמאס.

לדברי הגורם הבכיר בג'יהאד, ישראל איימה להפר את הפסקת האש במקרה שרמדאן שלח יגיע לעזה. "הג'יהאד האיסלמי מנהל מגעים עם המצרים סביב נושא זה, וייתכן ששלח יבטל את הביקור מחר לעזה", צוטט אותו גורם. לפי דיווח בסוכנות הידיעות "מען", ישראל איימה לפגוע לא רק בשלח, אלא גם בסגנו, זיאד נחאלה. השניים היו אמורים להגיע לרצועת עזה בראש משלחת של הג'יהאד האיסלמי, לצד משלחות ערביות בכירות נוספות מארגונים אחרים ומתנועות אחרות.

חאלד משעל צפוי לבוא מחר לעזה לביקור ראשון

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד ומזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, רמדאן שלח נפגשים באירן. רויטרס
חאלד משעל בטהרן עם נשיא אירן, אחמדינג'ד, ורמדאן שלח/רויטרס

מוקדם יותר הודיע ארגון חמאס כי ראש הלשכה המדינית של הארגון, חאלד משעל, יגיע ביום שישי לביקור ראשון אי-פעם בעזה. משעל, שיגיע בלווית סגנו מוסא אבו מרזוק, יעמוד בראש משלחת של בכירי הלשכה המדינית, כדי להשתתף בחגיגות שיציינו 25 שנה לייסוד חמאס. דובר חמאס ברצועה, סאמי אבו זוהרי, אמר כי ביקורו ההיסטורי של משעל ברצועה הוא "אחד מפירות ניצחון פלגי ההתנגדות, שמגיע בעקבות הניצחון הגדול על ישראל בעזה".

העצרת המרכזית של חמאס לרגל החגיגות לציון 25 שנה להקמת הארגון צפויה להיערך ביום שבת הקרוב. לפני כשבועיים, עם היוודע דבר ביקורו הצפוי של משעל בעזה, הביעו גורמים בחמאס חשש שישראל תפגע בו, "בעיקר לאחר התבוסה הישראלית ברצועה, ולאחר שהפלגים הפלסטינים הצליחו לכפות את תנאיהם על ישראל". לטענת המקורות, ישראל תרצה לפגוע במשעל משום שהיא כרגע "כמו נמר פצוע, שמחפש אחר ניצחון כלשהו". בחמאס הבהירו היום כי לא קיבלו שום ערבויות מצד ישראל לביטחונו של משעל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully