וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה לאירופאים: "להסיר את חמאס מרשימת הטרור"

ניר יהב

2.12.2012 / 21:35

ראש ממשלת חמאס ברצועה נפגש עם משלחת של אנשי פרלמנט ואקדמיה, וטען בפניהם כי "אנו לא תוקפים יהודים בשל יהדותם, הבעיה שלנו היא עם הכיבוש. יש להעמיד לדין את מנהיגיו"

ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, אמר היום (ראשון) כי הגיע הזמן להסיר את חמאס ואת יתר "פלגי ההתנגדות הפלסטינים" מרשימת ארגוני הטרור הבינלאומית. בפגישה שקיים עם משלחת פרלמנטרית ואקדמית מאירופה שהגיעה לרצועה, טען הניה כי "חמאס היא תנועת שחרור לאומית, כמו גם יתר הפלגים. היא פועלת בתוך גבולות פלסטין. אנו לא תוקפים יהודים ברחבי העולם ולא תוקפים יהודים בשל היותם יהודים. הבעיה שלנו היא עם הכיבוש".

ראש ממשלת מצרים, הישאם קנדיל, וראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה. עזה, 16 בנובמבר 2012. רויטרס
"מצרים סייעה בתיווך". הניה עם ראש ממשלת מצרים הישאם קנדיל, לפני כשבועיים/רויטרס

בהמשך תקף הניה את ישראל והאשים אותה בביצוע מעשי טרור ופשעי מלחמה, כפי שעשתה לדבריו במבצע "עמוד ענן". "פלסטין היא המדינה היחידה בעולם שנמצאת תחת כיבוש", אמר הניה. "העם הפלסטיני הוא העם העקור ביותר בעולם. תם עידן הכיבוש והמצור, אך פלסטין עודנה סובלת מכיבוש. יש להעמיד לדין את מנהיגי הכיבוש הישראלי על פשעיהם הבלתי פוסקים נגד העם הפלסטיני, כשהאחרון בהם הוא המלחמה בת שמונת הימים על רצועת עזה".

"אין ספק שבמהלך הימים הללו נגרם נזק כבד מאוד לרצועת עזה", אמר מנהיג חמאס למשלחת האירופית. "ישראל פגעה באופן ישיר באזרחים פלסטינים והרגה 180 בני אדם תוך שמונה ימים, כאשר 80% הם נשים, ילדים, זקנים וגברים חפים מפשע. הייתה כוונה מצד ישראל לפגוע באזרחים פלסטינים". לטענתו, ישראל אף פעלה במכוון כדי לפגוע בבתי חולים ובמרפאות, בהם בית חולים שדה ירדני הפועל בעיר עזה, וכן הרסה 35 מסגדים. "זה מוכיח את נפשעותה של ישראל", הוסיף.

איסמעיל הניה מבקר אישה פצועה בבית חולים בעיר עזה. Ahmed Zakot, AP
"ישראל פגעה באופן ישיר באזרחים". הניה מבקר פצועה בבית החולים בעזה, בחודש שעבר/AP, Ahmed Zakot

עוד אמר הניה כי "אין ספק שרעשי הפגזים הישראליים נרגעו הודות לתיווכה של מצרים, אולם הבעיה איננה בהפסקת האש, אלא בכיבוש. ישראל ממשיכה לכבוש אדמות פלסטיניות. חוסר היציבות במזרח התיכון נובע בעיקר מקיומו של כיבוש. אנו רוצים להקים מדינה בעלת ריבונות, שבירתה ירושלים. אנו רוצים שעמנו העקור ישוב למולדתו אחרי 64 שנים. אנו רוצים לסיים את הכיבוש, שכן המשך הכיבוש משמעו המשך הסבל", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully