וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארגונים בעזה חוגגים: "תודה לאירן שהעבירה נשק"

ניר יהב

22.11.2012 / 16:28

בכירי חמאס השתתפו בתהלוכות ברצועה, וטענו: "לא הנפנו דגל לבן. ישראל צרחה מכאב". אבו מאזן שוחח עם הניה, ולפי דיווחים שונים בירך אותו על "הניצחון על ישראל בעזה"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בסיכום מבצע "עמוד ענן")

רבבות בני אדם יצאו בצהריים (חמישי) לרחובות ברחבי רצועת עזה כדי לחגוג את מה שהם מכנים "הניצחון על ישראל". רבים נשאו דגלי פלסטין וקראו קריאות נגד ישראל ובעד אחדות לאומית פלסטינית. אלפים מתומכי פתח לקחו חלק בתהלוכות, ונשאו את דגלי הארגונים הפלסטיניים. בכיר חמאס, חליל אל-חיה, קרא בנאומו לאחד את השורות. "אנו עומדים לקראת שלב חדש. עלינו להיות באותה סירה תחת הנהגה אחת", הוא אמר.

חגיגות בעזה לאחר הפסקת האש, אוקטובר 2012. רויטרס
הניה חוגג בעזה, היום/רויטרס

ראש ממשלת חמאס ברצועה, איסמעיל הניה, אמר בחגיגות כי הוא גאה להיות ראש ממשלה של עם לוחם שכזה. "העמידה האיתנה הייתה הבסיס של המערכה האחרונה, וכעת היא מהווה גאווה לעולם כולו", אמר הניה. "העם לא הרים דגל לבן. ישראל צרחה מכאב ממה שעשו לה כוחות ההתנגדות. אני מודה לכל מי שהעביר לנו נשק וכסף, ובעיקר אירן. ישראל נכנסה למלחמה הזו מתוך כוונה להכשיר את הקרקע לקראת מלחמה אזורית נרחבת וכך להגיע לבחירות. היא הופתעה מהתגובה של פלגי ההתנגדות, מהדיוק שלהם ומיכולתם להגיב בעומק ישראל ובעוצמה כזו".

חגיגות בעזה לאחר הפסקת האש, אוקטובר 2012. רויטרס
"כל הדגלים מתנופפים יחד"/רויטרס

הניה אף התקשר ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שזכה לשיחות טלפון גם ממוחמד הינדי, בכיר הג'יהאד האיסלמי ברצועה ומסגן יו"ר הפרלמנט מטעם חמאס, אחמד בחר. בהודעה מטעם לשכתו של אבו מאזן נמסר כי השלושה הבהירו לו כי הם תומכים בפנייתו לאו"ם ב-29 בנובמבר לשדרוג מעמדה של הרשות למעמד של מדינה משקיפה. הניה אף עדכן את אבו מאזן בנעשה בשטח רצועת עזה לאחר כניסת הפסקת האש לתוקפה. לפי דיווחים אחרים, אבו מאזן "בירך את הניה על הניצחון על ישראל בעזה".

"אפילו לתל אביב אין חסינות"

בין הנואמים באחת מ"תהלוכות הניצחון" היה בכיר פתח נביל שעת'. גם הוא קרא לכונן אחדות לאומית ולסיים את הפילוג הפנים-פלסטיני, והוסיף כי גם תושבי הגדה המערבית חוגגים את ניצחון עזה על ישראל. "ישראל נכשלה כשניסתה לבודד את עזה מיתר הערים הפלסטיניות. כמה משמח לראות את הדגלים הצהובים, הירוקים, האדומים והשחורים מתנופפים יחד", אמר שעת'. בכיר הג'יהאד הינדי, אמר כי על העם הפלסטיני להתאחד ולשמור על ההתנגדות.

חגיגות בעזה לאחר הפסקת האש, אוקטובר 2012. רויטרס
"ישראל הופתעה מהתגובה של פלגי ההתנגדות". הניה/רויטרס

בעקבות גיבוש הפסקת האש, כינס דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, אבו אחמד, מסיבת עיתונאים בעיר עזה, שבה הבהיר כי פעילי הזרוע ימשיכו לפעול נגד ישראל גם בעתיד. "אנו ממשיכים לדבוק באופציית הג'יהאד וההתנגדות, ושומרים על זכותנו המלאה לשמור לעצמנו את כל האמצעים להגן על עמנו", הוא הכריז. "סיום המתקפה על עזה אין משמעה שהמערכה בינינו לבין ישראל הסתיימה. אנו ערוכים ומוכנים להמשיך במערכה. חלק זעיר מיכולותינו נפגע, בניגוד למה שישראל טענה".

אבו אחמד אמר גם כי "ישראל הפכה לכלי משחק בידי כוחות ההתנגדות בעזה. עמידתו של העם הפלסטיני מאחורי כוחות ההתנגדות רק סייעה להשיג את הניצחון". הדובר הודה לכל מי שסייעו בנשק ובכסף לג'יהאד האיסלמי, "ובראש לאירן", והוסיף: "הפעולה שלנו הוכיחה שאפילו לעיר תל אביב אין חסינות". הוא התגאה בכך שפעילי הזרוע ירו 620 טילים ופצצות לעבר ישראל, ועשו שימוש ביכולות מודיעיניות כמו חדירה לטלפונים ניידים של ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully