וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חאלד משעל צפוי לבוא מחר לעזה לביקור ראשון

ניר יהב

6.12.2012 / 11:55

ראש הלשכה המדינית של חמאס ישתתף בחגיגות לציון 25 שנים לייסוד הארגון. בחמאס הבהירו שלא קיבלו ערבויות לביטחונו של משעל מישראל - "נמר פצוע שמחפש ניצחון אחרי התבוסה"

בחמאס אישרו הבוקר (חמישי) כי ראש הלשכה המדינית של הארגון, חאלד משעל, יבוא מחר לביקור ראשון אי-פעם ברצועת עזה. אל משעל יתלווה סגנו, מוסא אבו מרזוק, והשניים יעמדו בראש פמלייה של בכירים בלשכה המדינית של חמאס, שצפויה להשתתף באירועים לציון 25 שנה לייסוד הארגון שייערכו לאורך סוף השבוע. דובר חמאס ברצועה, סאמי אבו זוהרי, אמר כי ביקורו ההיסטורי של משעל ברצועה הוא "אחד מפירות ניצחון פלגי ההתנגדות, שמגיע בעקבות הניצחון הגדול על ישראל בעזה".

לדברי אבו זוהרי, ממשלת חמאס ברצועת עזה נקטה את כל הצעדים הנדרשים לקראת ביקורו של משעל. בין השאר דיווחו גורמים בחמאס כי משרד הפנים הורה לכוחות הביטחון להגביר את הנוכחות ברחובות ולהעלות את הכוננות. פרט למשעל, העומד בראש הנהגת חמאס מאז שנת 1996, יגיעו משלחות ערביות ואיסלמיות נוספות כדי לקחת חלק בחגיגות לציון 25 שנה להקמת הארגון. גם אסירים ששוחררו בעסקת שליט וגורשו לקטאר צפויים לבקר בעזה.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, בדוחה בירת קטאר. דצמבר 2012. רויטרס
חאלד משעל בסוף השבוע בדוחה, בירת קטאר/רויטרס

כוחות הביטחון בעזה הונחו להגביר את הכוננות

העצרת המרכזית של חמאס לציון האירוע תיערך ביום שבת. רבבות מתומכי הארגון צפויים להשתתף באירוע, וכל בכירי הארגון – בראשם משעל, אבו מרזוק וראש ממשלת חמאס ברצועת עזה איסמעיל הניה – יישאו בה דברים. על פי דיווחים נוספים, גם מזכ"ל הג'יהאד האיסלמי, רמדאן שלח, וסגנו, זיאד נחאלה, צפויים להגיע מחר לרצועת עזה על מנת לקחת חלק בחגיגות. משעל, המתגורר בקטאר מאז עזיבתו את דמשק, צפוי לצאת מעזה ביום שבת בערב.

לפני כשבועיים, עם היוודע דבר ביקורו הצפוי של משעל ברצועת עזה, הביעו גורמים בחמאס חשש שישראל תפגע בו, "בעיקר לאחר התבוסה הישראלית ברצועה ולאחר שהפלגים הפלסטיניים הצליחו לכפות את תנאיהם על ישראל". לטענת המקורות, כוחות הביטחון של ישראל ירצו לפגוע במשעל, משום שישראל הוא "כמו נמר פצוע שמחפש ניצחון כלשהו". לצד החשש, בחמאס הבהירו היום כי לא קיבלו שום ערבויות מצד ישראל לביטחונו של משעל. במקביל דווח כי ייתכן שאחד מבכירי המודיעין המצרי יתלווה לביקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully