וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האירני: "במגעים לתיאום ביקור בעזה"

משה-חי הגיגת

28.11.2012 / 11:39

השר סאלחי אמר כי הוא נמצא בקשר עם מקבילו המצרי כדי להגיע לרצועה דרך מעבר רפיח. מאז 1979 מצרים אינה מקיימת קשרים גלויים עם אירן, ודחתה בקשות של משלחותיה לבקר בעזה

שר החוץ של אירן, עלי אכבר סאלחי, אמר היום (רביעי) כי הוא נמצא בקשר עם גורמים במצרים, במטרה "לבקר בקרוב ברצועת עזה". סאלחי אמר לסוכנות הידיעות האירנית אירנ"א כי הוא שוחח בנידון עם שר החוץ המצרי, מוחמד כמאל עמר, "הן בטלפון והן בוועידה בפקיסטן".

"אני ממתין לתשובתם של המצרים לגבי הבקשה לבקר בעזה", אמר סאלחי. "ביקור זה צריך להיות מתואם עם הממשלה המצרית", הוסיף שר החוץ האירני, "משום שנקודת הכניסה היחידה לעזה היא בגבול רפיח". לדבריו, טרם התקבלה תשובה בעניין. כלי תקשורת באירן דיווחו כי סאלחי וכמה חברי פרלמנט הביעו רצון לבקר ברצועת עזה גם במהלך מבצע "עמוד ענן", אך בקשתם לא התקבלה. במהלך המבצע באה לעזה משלחת של שרי הליגה הערבית, ובראשם שר החוץ הטורקי, אחמט דאווטאולו.

לראשונה זה 33 שנה: נשיא מצרים נחת בטהרן. רויטרס
נשיא מצרים, מורסי, עם מחמוד אחמדינג'ד בטהרן בחודש אוגוסט/רויטרס

הקשרים הדיפלומטיים בין אירן למצרים נותקו בשנת 1979, אחרי שמצרים חתמה על הסכם השלום עם ישראל. בשנה האחרונה נפוצו דיווחים על חידוש הקשרים בין שתי המדינות, שהתחזקו אחרי עלייתו לשלטון של הנשיא מוחמד מורסי וביקורו ההיסטורי בטהרן, אך מצרים ואירן עדיין אינן מקיימות קשרים דיפלומטיים באופן גלוי. בעבר דווח כי משלחות פרלמנטריות מאירן ביקשו לבקר בעזה בשלהי כהונתו של הנשיא חוסני מובארק, אך לא קיבלו היתר להגיע לרצועה דרך מעבר רפיח.

מוחמד מורסי ביקר בטהרן בחודש אוגוסט, ביקור ראשון של נשיא מצרי באירן זה 33 שנה, ונפגש עם הנשיא האירני, מחמוד אחמדינג'ד. בהצהרה שפרסם בתום הפגישה, אמר אחמדינג'ד כי הוא ומורסי הסכימו כי מצרים ואירן מהוות "שותפות אסטרטגיות", אך לא התייחס לאפשרות לשיקום היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully