וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הטורקי יגיע מחר לביקור ראשון בעזה

ניר יהב

19.11.2012 / 9:57

דאווטאולו ביקר בקהיר בסוף השבוע עם ארדואן ועם ראש המודיעין הטורקי, וצפוי להגיע מחר לעזה עם מזכ"ל הליגה הערבית. אחמדינג'ד שוחח עם מורסי: "פעל כדי לעצור את ההרג"

צילום: רויטרס, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש הליגה הערבית וכמה משרי החוץ של מדינות ערב יבואו מחר (שלישי) לעזה, "כדי להביע הזדהות עם תושבי הרצועה החיים תחת מתקפה ישראלית". לפי מקורות בקהיר, בראש המשלחת יעמוד מזכ"ל הליגה, נביל אל-ערבי, שתיאם את הביקור עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. גם שר החוץ המצרי, מוחמד עמר, יצטרף למשלחת.

עדיין לא נמסר מה יהיה ההרכב המלא של הפמליה שתתלווה למזכ"ל הליגה. המשלחת תגיע לעזה במקביל לביקורו באזור של מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון. כלי תקשורת זרים דיווחו כי החבר הבכיר במשלחת צפוי להיות שר החוץ הטורקי, אחמט דאווטאולו. בסוף השבוע ביקר בקהיר ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, ומתח ביקורת נוקבת על הליגה הערבית, ואמר כי חבריה "אינם נוקטים צעדים משמעותיים דיים כדי לעצור את המתקפה הישראלית על הפלסטינים".

מבצע עמוד ענן - עדכונים שוטפים בוואלה! חדשות
דובר צה"ל: "ירי הרקטות לעבר ישראל פחת ב-40%"
בלילה: 4 הרוגים בעזה; "הפסקת אש - לא בימים הקרובים"
פרשנות // צה"ל עשוי לאבד את האפקט שבחיסול ג'עברי

מזכירת המדינה של ארה"ב הילרי קלינטון לצד שר החוץ של טורקיה אחמט דאווט אולו במפגש "ידידי סוריה" באיסטנבול, 6 ביוני 2012. רויטרס
שר החוץ הטורקי, אחמט דאווטאולו, עם מזכירת המדינה קלינטון/רויטרס

ראש הממשלה ארדואן ושר החוץ דוואטאולו נפגשו אתמול בקהיר עם ראש הלשכה המדינית של החמאס, חאלד משעל, ככל הנראה כדי לתווך במגעים לכינון הפסקת אש זמנית. לפי עיתונים בטורקיה, בפגישה נכח גם ראש המודיעין הטורקי, חקאן פידאן. מאוחר יותר, שר החוץ דוואטאולו שוחח בטלפון עם מקבילתו האמריקנית, הילרי קלינטון, ובתום השיחה אמר כי ניתן יהיה להשיג יהיה להשיג רגיעה בלחימה רק אם וושינגטון תערוב לכך שישראל תציית להפסקת האש.

אם אכן יגיע דוואטאולו לרצועה, יהיה זה ביקורו הראשון באזור מאז שהתמנה לתפקידו במאי 2009. אחרי הפשיטה על ה"מאווי מרמרה" במסגרת המשט לעזה במאי 2010, הדגישו דוואטלו וארדואן כי היחסים מול ישראל לא ישוקמו אלא בשלושה תנאים: הסרת המצור מעל רצועת עזה, התנצלות פומבית על הרג נוסעי הספינה הטורקית ותשלום פיצויים למשפחותיהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פלסטינים ליד הריסות בחאן יונס לאחר תקיפת צה"ל במסגרת מבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. רויטרס
תושב רצועת עזה מתעד הריסות בתים בחאן יונס, הבוקר/רויטרס

גם נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, מתעניין בנעשה ברצועת עזה. האתר הרשמי של הנשיא דיווח הבוקר על שיחה שהתקיימה בינו לבין הנשיא המצרי, מוחמד מורסי, בה נידון מבצע "עמוד ענן" המתנהל ברצועת עזה. על פי האתר, ביקש אחמדינג'ד ממורסי להמשיך במאמצים להשגת הפסקת אש: "יש להביא לפתרון אנושי ודתי, שישים קץ להרג של חפים מפשע בעזה, תוך השכנת שקט וביטחון בני-קיימא באזור, כמו גם באדמת פלסטין".

נשיא אירן אמר למורסי כי "יש לעצור את ההרג ושפיכות הדמים בעזה בעזרת תוכנית מסודרת, ובעזרת התייעצויות עם שאר המדינות שיפעלו נגד פשעי המשטר הציוני. לפי האתר, מורסי השיב לאחמדינג'ד כי הוא שוחח עם מנהיגים רבים, וכי הוא נוקט את כל המאמצים האפשריים ליצור חזית בדעת הקהל הבינלאומית "נוכח הפשעים והאלימות של המשטר הציוני בעזה". האתר הרשמי של אחמדינג'ד מצטט את מורסי באומרו כי "מטרת החזית היא לייצר לחץ על ישראל לסיים את ההרג בעזה".

לפנייה לכתב ניר יהב: nir_yah@walla.com

בהכנת הידיעה השתתף משה חי-הגיגת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully