וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר ממשיך לתקוף בעזה: 21 נהרגו מהלילה

11 בני משפחה נהרגו במהלך ניסיון חיסול כושל במחנה הפליטים ג'בליה שבצפון הרצועה. מניין ההרוגים ברצועת עזה עלה ל-96. חיל האוויר חיסל שני פעילי ג'יהאד איסלמי ברפיח

צילום: דובר צה"ל, עריכה: גדי וינסטוק

התקדמות מסוימת חלה במשא ומתן המתנהל בקהיר להפסקת אש בין ישראל לחמאס, אולם הסכם אינו צפוי בימים הקרובים - כך אמר הלילה (שני) בכיר הרשות הפלסטינית, נביל שעת, לאחר שיחת עדכון שקיים עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, וסגנו, מוסא אבו מרזוק. במקביל, מדיווחי הפלסטינים עולה כי עד כה נהרגו 96 בני אדם בתקיפות צה"ל. לפי הדיווחים, משעות הלילה נהרגו 21 בני אדם ברצועה. עוד כ-740 בני אדם נפצעו מתחילת מבצע "עמוד ענן".

ברפיח חיסל חיל האוויר שני פעילי הג'יהאד האיסלמי, סייף סאדק, בכיר בזרוע הצבאית באזור חאן יונס, ומוחמד שמלח, פעיל של הזרוע באזור עזה. השניים נהרגו בשתי תקיפות שונות. בכך עולה מניין ההרוגים מקרב הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי - פלוגות אל-קודס - לחמישה. הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה הודעה שבה מסרה כי תנקום את מותם. "כל הפגזה תיענה בהפגזה. כל הרס יענה בהרס. המשך המלחמה על רצועת עזה יוביל לאסונות בישראל. האויב צריך לדעת שהמערכה תישאר פתוחה עד לשחרור פלסטין כולה".

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות:
אמש: מטחי רקטות לרחבי הדרום; רקטה ראשונה לאילת
הפסקת אש או פעולה קרקעית? חמאס סירב לתנאי ישראל
פרשנות: תמונות הזוועה מעזה עלולות לטרוף את הקלפים
צפו: חיל הים מחסל פעיל ג'יהאד עולמי בעזה
כיפת ברזל משפטית: וינשטיין מלווה את המבצע

צפו בשידור החי מרצועת עזה

LIVE
נשיא מצרים מוחמד מורסי וראש הלשכה המדינית של החמאס, חאלד משעל, בקהיר, נובמבר 2012. AP
גם אבו מאזן מעודכן במגעים. מורסי ומשעל בקהיר/AP

בשיחה בין משעל וסגנו לשעת עודכן האחרון בידי השניים על השיחות המתנהלות בקהיר, לדבריו, בין נציגי הפלגים הפלסטיניים לנציג ישראלי. בראיון שקיים לאחר שיחת העדכון עם סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", אמר שעת כי גם נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, מעודכן בפרטי המגעים המתנהלים בקהיר.

"לא סביר שהפסקת אש תיכנס לתוקף בימים הקרובים", אמר שעת, "משום שישראל מתעקשת לכפות את התנאים שלה, ומתעלמת מדרישות החמאס ויתר הפלגים הפלסטיניים".

היום הקשה ביותר בעזה: 29 הרוגים

דרישות הפלסטיניים מישראל כוללות הפסקה מיידית של כל התקיפות בעזה וההתנקשויות בראשי הארגונים, לצד הסרת המצור מעל הרצועה. לטענת שעת, דרישתה הראשונית של ישראל מחמאס הייתה הסגרת כל הנשק שברשותו. חמאס, לדבריו, סירב לדרישה הזו, אולם אנשי הארגון הבהירו כי במידה ותושג הפסקת אש, יפסיקו את הירי לעבר ריכוזים אזרחיים בישראל.

מתחם האצטדיון בעזה ממנו שוגרו שתי רקטות לעבר גוש דן וגוש עציון ביום , נובמבר 2012. דובר צה"ל
מבט אווירי על האצטדיון שחיל האוויר תקף הלילה/דובר צה"ל

בתוך כך, כמדי לילה, המשיך חיל האוויר לתקוף עשרות יעדים ברצועת עזה, מסג'עיה בצפון ועד רפיח בדרום. במהלך הלילה דיווחו משתמשי טוויטר רבים ברצועה על פיצוצים שנשמעו בקרבתם. בין היתר, דווח על הפצצת תחנת המשטרה "אל עבאס" בעיר עזה, הסמוכה לבית החולים שיפא - בית החולים המרכזי של הרצועה. כמו כן, צה"ל דיווח כי התקיף אצטדיון בעזה ממנו נורו טילים ארוכי טווח.

מקורות פלסטינים דיווחו כי פלסטיני נהרג וארבעה נוספים נפצעו בתקיפה חיל האוויר שכוונה לעבר רחוב ספטאווי שבצפון העיר עזה. טרם דווח מי ההרוג.

הריסות האצטדיון בעזה שהופצץ על ידי צה"ל במבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. רויטרס
צה"ל תקף יעד ממנו שוגרו טילים ארוכי טווח. האצטדיון שהותקף הלילה בעזה/רויטרס

בהמשך הלילה, דיווחו גורמים פלסטיניים על תקיפת בית בשכונת זייתון בעיר עזה. לפי הדיווחים, בתקיפה נהרגו ארבעה בני אדם ונפצעו עשרות, בהם לפחות 17 ילדים מתחת לגיל עשר. בתקיפת מכונית אזרחית ממערב לדיר אל-בלח הבוקר נהרגו שלושה פלסטינים נוספים. גורמי רפואה ברצועה מסרו לסוכנון "מען" כי בסך הכל נהרגו מתחילת הלילה 16 בני אדם בהפצצות צה"ל ברצועה.

אחד הפיצוצים הלילה נשמע בעוצמה בשידור רשת CNN מהעיר עזה, אותו הגיש אנדרסון קופר, כתב הרשת הבכיר. קופר, שהגיע שעות ספורות לפני כן לעזה כדי לדווח ממנה, נראה בשידור כשהוא נבהל מהפיצוץ החזק ותופס מחסה.

צפו: טבילת האש של אנדרסון קופר בעזה - פיצוץ בשידור חי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully