וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד ומורסי: טהרן וקהיר "שותפות אסטרטגיות"

נשיאי אירן ומצרים, שנפגשו בשולי ועידת המדינות הבלתי מזדהות בטהרן, דנו ביחסים הדיפלומטיים בין המדינות וכן בדרכים לפתרון המשבר בסוריה "באמצעות דיפלומטיה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

בביקור ראשון מסוגו זה 33 שנים, הגיע נשיא מצרים, מוחמד מורסי, לכינוס המדינות הבלתי מזדהות בטהרן. בפגישה שקיימו היום (חמישי) מורסי ומקבילו האירני, מחמוד אחמדינג'ד, דנו השניים ביחסים הדיפלומטיים בין המדינות. בהצהרה שפרסם בתום הפגישה, אמר אחמדינג'ד כי הוא ומורסי הסכימו כי מצרים ואירן מהוות "שותפות אסטרטגיות" זו לזו. עם זאת, לא נמסרה התייחסות לשיקום היחסים הדיפלומטיים ביניהן.

סגן שר החוץ האירני, חוסיין אמיר עבדוליין, אמר לאחר פגישת המנהיגים כי הם "דנו בדרכים להגביר את רמת יחסי טהרן וקהיר". בראיון לתחנת הטלוויזיה האירנית, אל-עלאם, המשדרת בשפה הערבית, אמר עבדוליין כי השניים דנו גם בצורך לפתרון המשבר בסוריה "באמצעות דיפלומטיה", והדגישו כי "יש להימנע מהתערבות זרה" במדינה.

לראשונה זה 33 שנה: נשיא מצרים נחת בטהרן. רויטרס
ביקור ראשון זה 33 שנים. מורסי ואחמדינג'ד, היום/רויטרס

בהצהרה שפרסם אחמדינג'ד, הוא התייחס גם למשבר הסורי, אמר כי יש לשים סוף להרג במדינה וקרא לקיים בה בחירות. "נאט"ו והמדינות המדכאות צריכות להימנע מהתערבות בסוריה", הוסיף. בהצהרה, צוטט מורסי באומרו כי "הבעיות בסוריה יכולות להיפתר רק בעזרת מדינות משפיעות באזור, דוגמת אירן".

בנאומו בכינוס הוועידות הבלתי מזדהות בטהרן, דיבר מורסי בגנות המשטר בדמשק וקרא להתערב לאלתר במשבר המתחולל במדינה. המשלחת הסורית, בראשות שר החוץ, ווליד מועלם, נטשה בזעם את אולם לנוכח הדברים. "תמיכה בעם הסורי, שנאבק במשטר עריץ, היא חובה מוסרית", הבהיר מורסי. הנשיא המצרי קרא לאופוזיציה הסורית להתאחד, והוסיף שמצרים מוכנה לשתף פעולה עמה. לדבריו, "יש לנו אחריות לשפיכות הדמים בסוריה, ועלינו להבין ששפיכות הדמים לא תיפסק אם לא נתערב באופן מעשי", הבהיר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully