וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרכז-שמאל נגד הליכוד: "פרס השגריר הטוב ביותר"

ראשי הגוש גינו את "מתקפת" הליכוד-ביתנו על דברי הנשיא שאמר כי אבו מאזן הוא "פרטנר לשלום". יחימוביץ': "השתלחות בזויה". גלאון: "נתניהו מנסה להשיב מנדטים שהלכו לבנט"

בגוש המרכז-שמאל הגיבו הערב (ראשון) בזעם לביקורת שהפנו בליכוד-ביתנו על דבריו של נשיא המדינה, שמעון פרס, שאמר מוקדם יותר היום כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן, הוא "פרטנר לשלום". יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', אמרה כי "השתלחות הליכוד בנשיא המדינה, אחד מסמלי מדינת ישראל, היא תוקפנית ובזויה".

בכנס התאחדות התעשיינים בתל אביב הוסיפה יחימוביץ' כי "אפילו הלחץ של הליכוד בעקבות הירידה בסקרים לא נותן לגיטימציה לפגוע במוסד הנשיאות. האמירה כי פרס מעודד את גינוי ישראל בעולם היא אמירה שפלה. פרס עוצר בגופו מתקפות על ישראל והוא השגריר הטוב ביותר שלה. אין זו הפעם הראשונה שהליכוד ונתניהו תוקפים באגרסיביות רבה את הנשיא כששוב ושוב הוא מותקף על נושאים שבקונצנזוס".

כאמור מוקדם יותר היום קרא הנשיא בצורה חד משמעית לחתור להסכם שלום עם הפלסטינים ואמר כי "אני מכיר את אבו מאזן 30 שנה ואף אחד לא ישנה את דעתי עליו - אפילו אם יגידו לי שאני לא יכול להשמיע אותה כי אני נשיא".

בנימין נתניהו מגיש את התפטרותו לנשיא המדינה שמעון פרס בירושלים,אוקטובר 2012. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
"נוטים להיפגש מדי יום שישי ולהחליף בינינו מגוון של דעות שונות". פרס ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

בתגובה לדברים, אמר יו"ר מטה ההסברה של הליכוד-ביתנו, השר גלעד ארדן, כי פרס השמיע "דעה פוליטית אישית שמנותקת מעמדת הציבור בישראל לגבי אבו מאזן סרבן השלום". ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בחר לנקוט בעמדה מתונה יותר ואמר: "אני מכבד את נשיא המדינה". בטקס הנחת אבן פינה בתחנת הרכבת בבית שאן אמר נתניהו כי הוא ופרס "נוטים להיפגש מדי יום שישי ולהחליף בינינו מגוון של דעות שונות".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"הליכוד משתמש בנשיא ככלי ניגוח לצרכי בחירות"

"המתקפה של הליכוד-ביתנו על הנשיא פרס היא התנערות נתניהו מפתרון שתי מדינות לשני עמים. נתניהו תוקף את מוסד הנשיא ואת הנשיא עצמו כדי להחזיר את המנדטים שהלכו לנפתלי בנט", אמרה יו"ר מרצ, זהבה גלאון, בתגובה לדברים. "ראש ממשלה המסוגל להקריב מוסד ממלכתי וחשוב כמו הנשיאות על מזבח הקרב עם מפלגה יריבה, הוא פוליטיקאי קטן ומסוכן. נתניהו מוכר את הנכסים הקיומיים של ישראל למטרות פוליטיות. ההשתלחות של הליכוד בנשיא המדינה פרס על שאמר בדיוק את מה שאמר נתניהו בנאום בר אילן, מוכיחה שמדובר במפלגה מזגזגת המסוכנת לישראל, שתהפוך את ישראל למדינת אפרטהייד".

גם יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, תקף את תגובת הליכוד לדברי פרס. "התעלמות הממשלה מהמצב המדיני המידרדר של ישראל רק מורישה את הסכסוך הישראלי פלסטיני לילדינו", אמר לפיד. "אין פתרון אחר מלבד שתי מדינות לשני עמים. מוטב שבמקום לייצר כותרות ריקות מתוכן, ינהגו הליכוד וראשיו בכבוד בנשיא המדינה במקום להשתמש בו ככלי ניגוח לצרכי בחירות כדי לעקוף את בנט מימין".

יו"ר מפלגת קדימה, שאול מופז, יצא גם הוא להגנה של שמו של פרס. "הנשיא אמר את שהעם רוצה - שתי מדינות לשני עמים", אמר מופז והוסיף כי "יש לגנות את המתקפה של הליכוד נגד נשיא המדינה משיקולי בחירות. הליכוד מוביל את ישראל לקראת אינתיפאדה שלישית או להסדר כפוי המנוגד לאינטרס הישראלי. ישראל חייבת לחזור ולהוביל את המהלך המדיני וליצור במו ידיה את עתידה".

יו"ר "התנועה", ציפי לבני, גיבתה את פרס ואמרה שהוא "נהג באחריות הנדרשת ואמר את האמת לציבור על מצבה ומעמדה של ישראל. כך צריך לנהוג כל מי שישראל חשובה בעיניו ובודאי הנשיא". לבני תקפה בחריפות את תגובת הליכוד-ביתנו לדבריו של פרס וקראה לנתניהו "להפסיק מיד את המתקפה הבריונית והחצופה של הליכוד על נשיא המדינה. אלה שתוקפים את הנשיא היום לא עשו עשירית ממנו למען ביטחון ישראל ורק מבודדים אותה ופוגעים בביטחונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully